Toon posts:

Targe download met e-tech router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort een router aangesloten op mijn chello classic aansluiting. De router is een E-tech RTBR04 Broadband router. aan die router hangt ook nog een switch met een cross-link kabel. Mijn pc zit echter rechtstreeks op de router.

Nu is het zo dat mijn internet opzich gewoon goed is , ook als ik zo'n speedtestje doe zijn de snelheden zoals chello ze beloofd :-). het probleem is wanneer ik iets wil downloaden. Ik krijg in programma's zoals DC++, kazaa maar weinig zoekresultaten, de downloads gaan supertraag en vallen vaak weg. Ook via IRC clients krijg ik vaak geen verbinding met anderen.

Ik geloof dat dit iets met poorten te maken heeft, en dat ik dat moet instellen in me router geloof ik maar heb echt geen flauw idee hoe. In de routerconfiguratie heb ik een scherm genaamd: Virtual Server en een Port Mapping, wat moet ik daar dan instellen?

Heeft iemand dezelfde router of kan iemand me wat info geven?
sorry van de topic, kan niet meer veranderen, wel?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 13:50 ]

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
opzich heb je niet direct port mappings nodig om poorten door te routen naar je eigen (interne) PC, voor enkele programma's zoals DC++ of eMule wel (zoek op hun site welke poorten en vul die in, daarbij vemeld je dan het IPadres van jouw PC, iets als 192.168.x.x).

Dat het traag gaat kan ook komen doordat je universal Plug and Play (uPnP) niet hebt aanstaan, kijk het menu van je router eens door en activeer het.

Als je maar op één PC gebruik maakt van deze programma's die je opnoemt zou je nog kunnen kijken voor de term "DMZ". Het IP adres in de DMZ heeft (bijna) geen last van routings. Op je PC zou ik dan wel een firewall (XP SP2 of ZoneAlarm free) installeren... hij is dan immers minder beschermd in de DMZ.

PS. voor de gein al eens 'our mighty searchmachine' al eens gebruikt ???

[ Voor 10% gewijzigd door Mr.CeeJay op 03-03-2005 14:10 ]

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt