[AVI->DVD] Geluid te lang

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:18

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik ben bezig om een AVI naar een DVD te converteren. Het probleem is een beetje dat op de een of andere manier het geluid langer is dan het beeld, als ik het scheid in ieder geval.
Ik heb dan zeg maar 92:57 minuten beeld en 93:48 minuten geluid. Het probleem is dat er niet gewoon bijna een minuut stilte oid voor of achter de hele track staat, maar dat ie dus gewoon net even iets langzamer afspeelt, net alsof ie een andere sample rate heeft.

Op welke manier kan ik deze audio-track weer terugsizen naar de gewenste lengte zonder de hele boel out-of-sync te zetten?

Ik heb overigens nandub gebruikt om een unprocessed .WAV te saven uit de AVI-file, vervolgens BeSliced om de .WAV headers om te zetten naar de gewenste .MP3 headers. Ik heb dit al een paar keer overnieuw gedaan, maar steeds hetzelfde effect.

Tja

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:17
Het is vast mogelijk om te wav weer te goede lengte te geven. Hoe weet ik echter niet.

Maar ik heb wel een tip om het de volgende keer te voorkomen: Gebruik dvd2svcd (ism met tmpgenc). Die zet alles automatisch om en maakt er zelfs een iso van (als je dat wil). Zeer goede kwaliteit, maar duurt wel lang. Je kan de kwaliteit ook lager zetten => sneller.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Mwah, ik heb hiervoor DIKO gebruikt, en dat is meerdere malen fout gegaan, voornamelijk ook met dit soort dingen, dat het geluid out of sync is met het beeld. Nu heb ik er meer controle over.
Bovendien kan ik daarmee ook een eigen menutje samenstellen, scene selection toevoegen, meerdere subtitles erbij zetten en meerdere audio-tracks erop zetten, wat ik toch wel erg leuk vind bij zo'n DVD. Het kost iets meer tijd maar het resultaat is een stuk professioneler. Bovendien gebruik ik Cinemacraft MPEG Encoder SP, deze doet hetzelfde als TMPGEnc maar dan 4 x zo snel.

[ Voor 24% gewijzigd door MadEgg op 03-03-2005 13:56 ]

Tja

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik was toch weer te snel blijkbaar 8)7
Was al uren aan het klooien, kon niets vinden op internet, dus postte hier maar. In een laatste wanhoopspoging heb ik de 'Change Frame Rate from 23976 to 25000' optie van BeSweet gebruikt om het MP3-tje te converteren naar een MP2-tje. Nu heeft ie precies de goede lengte :) Topic kan dicht dus.

Tja