Complete specs Laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:54

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuwe laptop gekocht. Uiteraard weet ik veel van de specs, maar er zijn een aantal dingen die ik niet weet, maar wel wil weten, zoals:
- rpm harde schijf
- aantal ms lcd
- cl geheugen
- enz enz enz
Is er een programma die al deze dingen kan weergeven? Progs zoals 3Dmark enz geven wel veel weer, maar niet dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak het open lees de onderdelen af en zoek op internet.

tevens weet ik dat je in je apparaatbeher het exacte type van je schijf kan zien, en met het programma cpuz kan je je cpu en RAM specs uitlezen.

voor je lcd scherm moet je dan toch echt denk ik contact opnemen met de fabrikant of misschien staat het ook gewoon in het apparaatbeheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarvoor kun je onder andere Sisoft Sandra en Everest voor gebruiken. Deze programma`s hebben een freeware versie ter beschikking die je kunt downloaden. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
Je zou met Lavalys Everest de typenummers van je hardware op kunnen zoeken en die kunnen inkloppen op Google.

Je harddisk is hoogstwaarschijnlijk 4200 of 5400 RPM. De 7200 notebook schijven zijn namelijk nog niet zo vaak te vinden in notebooks :)

Voor je scherm zou je je laptop moeten openmaken om het typenummer te vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Spixo op 03-03-2005 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Volgens mij is dit allemaal terug te vinden in de FAQ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Hdd kun je makelijk terug vinden hoor.

Zo heb ik een hitachi travelstar 5k8060blalblablabla

Waar de 5k80 staat voor. Max 80gb. 5400 rpm.

Waar 7k60 staat voor ... jawel: Max 80gb 7200 rpm. :)

Dus je hdd type kun je @ google nog wel vinden.

Reactie tijd van je scherm gaat wel idd iets moeilijker worden, bij ibm kun je gelukkig nog alles opzoeken, maar als je bv een acer of asus heb ben je iets minder goed af, en zul je hem echt moeten openmaken en dan op het type nr gaan zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Het probleem is, dat het een Microstar is. Totaal geen ondersteuning. Typenummers en uitvoeringen zijn hetzelfde van Medion, maar zowel de site van Medion en Microstar zegt dat mijn typenummer laptop niet bestaat :P

Snelheid van schijf zal wel te vinden zijn, maar die ms van de LCD. Het probleem is nml. Met gamen heb ik last van lag/ghosting, dat terwijl de specs 1000x beter zijn dan mn pc. Namelijk:
PC:
- Thunderbird 1400MHz
- 512 DDR pc2100
- Ge-Force 4 mx440
Laptop:
- P4 3,06GHz HT
- 512 DDR pc????
- Ge-Force FX5250
Toch gaat het gamen op dat ding maar moeilijk. nu wil ik dus weten of de harde schijf te langzaam is, de LCD teveel ms verbruikt, of nog iets anders.

Ik ben nu op het werk, thuis aangekomen zal ik hem eerst even openschroeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-10 14:38
Het kan ook aan je vga liggen. Welke spellen speel je erop en welke instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien moet je eens de powersaving mode van je videokaart uitzetten of iets dergelijks. Zoiets had ik namelijk ook met mijn Latitude D600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Erazzzer schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:34:
Het probleem is, dat het een Microstar is. Totaal geen ondersteuning. Typenummers en uitvoeringen zijn hetzelfde van Medion, maar zowel de site van Medion en Microstar zegt dat mijn typenummer laptop niet bestaat :P

Snelheid van schijf zal wel te vinden zijn, maar die ms van de LCD. Het probleem is nml. Met gamen heb ik last van lag/ghosting, dat terwijl de specs 1000x beter zijn dan mn pc. Namelijk:
PC:
- Thunderbird 1400MHz
- 512 DDR pc2100
- Ge-Force 4 mx440
Laptop:
- P4 3,06GHz HT
- 512 DDR pc????
- Ge-Force FX5250
Toch gaat het gamen op dat ding maar moeilijk. nu wil ik dus weten of de harde schijf te langzaam is, de LCD teveel ms verbruikt, of nog iets anders.

Ik ben nu op het werk, thuis aangekomen zal ik hem eerst even openschroeven..
Dat het niet vlot loopt zal niet aan de hardisk liggen zou kunen dat hij wat langer moet laden. Als alle driver goed geinstalleerd zijn zou je op dat systeem toch wel fatsoenlijk moeten gamen :). Ik zou een een gewoon scherm aan je notebook hangen dan weet je of het aan het scherm ligt.
elma_illusion schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:37:
Het kan ook aan je vga liggen. Welke spellen speel je erop en welke instellingen?
Er staat dat er in z'n desktop een mx440 zit. Dan zal het op die FX5200 toch wel draaien lijkt me.

[ Voor 12% gewijzigd door Bartjeee op 03-03-2005 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
elma_illusion schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:37:
Ik speel er alleen maar RTCW: Enemy Territory op. En de instellingen, zelfde config als op de PC, low, lower, lowest :P
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:37:
misschien moet je eens de powersaving mode van je videokaart uitzetten of iets dergelijks. Zoiets had ik namelijk ook met mijn Latitude D600
Daar ga ik zeker gauw naar kijken als ik thuis ben.
Bartjeee schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:38:
[...]
Scherm aanhangen gaat ook meteen gebeuren zodra ik thuis ben :)

Dat het niet vlot loopt zal niet aan de hardisk liggen zou kunen dat hij wat langer moet laden. Als alle driver goed geinstalleerd zijn zou je op dat systeem toch wel fatsoenlijk moeten gamen :). Ik zou een een gewoon scherm aan je notebook hangen dan weet je of het aan het scherm ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Als jij tearing / ghosting krijgt tja, dan kun je daar niks aan doen.
Dat is nou eenmaal een eigenschap van je scherm.

Ik heb een Thinkpad T42. (model met nieuwaarde van 3200 euro) en daar zit een flexview scherm op. Lekker scherp beeld. En erg goede inkijkhoek + kleurweergave. Maar ik zit wel met 25ms te spelen...

Kan ik ook niks aan doen.
En de specs van mijn laptop zijn nog wel aardig wat hoger ;)

Sowieso, ik dacht toch wel dat iemand met jouw hoeveelheid posts wist dat ghosting niks met je vga kaart te maken heeft (ja, paar procent icm refreshrate, en andere zooi, zoals helderheid instelleingen, maar verwacht niet van 30ms naar 12ms te gaan ;)) nofi hoor :P

Wat de LAG betreft? Leg eens uit? Je klikt ergens op ne het gebeurt pas 1 seconde later?

[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 03-03-2005 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
RS_003 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:01:
Als jij tearing / ghosting krijgt tja, dan kun je daar niks aan doen.
Dat is nou eenmaal een eigenschap van je scherm.

Ik heb een Thinkpad T42. (model met nieuwaarde van 3200 euro) en daar zit een flexview scherm op. Lekker scherp beeld. En erg goede inkijkhoek + kleurweergave. Maar ik zit wel met 25ms te spelen...

Kan ik ook niks aan doen.
En de specs van mijn laptop zijn nog wel aardig wat hoger ;)

Sowieso, ik dacht toch wel dat iemand met jouw hoeveelheid posts wist dat ghosting niks met je vga kaart te maken heeft (ja, paar procent icm refreshrate, en andere zooi, zoals helderheid instelleingen, maar verwacht niet van 30ms naar 12ms te gaan ;))

Wat de LAG betreft? Leg eens uit? Je klikt ergens op ne het gebeurt pas 1 seconde later?
Waar staat dat ik mn vga kaart de shuld geef? en waarom wil ik weten hoeveel ms mijn scherm heeft? Als hij 30ms heeft, dan weet ik waaraan het ligt. Maar volgens mij is het geen ghosting, meer lag denk ik.

En wat heeft posts met kennis te maken? De meeste posts zullen wel uit de HK komen en zoveel kennis doe je daar niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Erazzzer schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:04:
[...]

Waar staat dat ik mn vga kaart de shuld geef? en waarom wil ik weten hoeveel ms mijn scherm heeft? Als hij 30ms heeft, dan weet ik waaraan het ligt. Maar volgens mij is het geen ghosting, meer lag denk ik.

En wat heeft posts met kennis te maken? De meeste posts zullen wel uit de HK komen en zoveel kennis doe je daar niet op :P
Weet ik :+
(was ook een grapje ;))

Maar kun je de lag beschrijven? Reageert de laptop alleen traag in games, of ook in Windows zelf?

Maybe moet je eens een knoppix cd proberen :)
Als daar het probleem zich ook voordoet weet je in iedergeval dat het een hardware probleem is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Het is voornamelijk in games. In windows ook, maar dan merk je duidelijk dat de harde schijf te traag is. Waarschijnlijk 4200... Maar dat zou niet uit mogen maken voor gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Erazzzer schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:16:
Het is voornamelijk in games. In windows ook, maar dan merk je duidelijk dat de harde schijf te traag is. Waarschijnlijk 4200... Maar dat zou niet uit mogen maken voor gamen.
Nja, in HL 2 en Doom 3 wel. (toch zeer grote en zware games, die veel ram vreten, zelfs met 1 gig swapt mijn hdd nog wel eens. Met 512mb waren sommige stukken gewoon onspeelbaar)

Maar voor UT Clasic, of c&c generals heb je gelijk, dan niet.

Als je wilt kan je hdd geupgrade worden :)

Een beetje pc shop wil het meestal ook wel doen (ik doe het igg vaak genoeg :))
Betaal je meestal de hdd (ik raad dan een hitachi travelstar 7k60 aan) en installatie a 45 euro.

Maar probeer knoppix dus eens :)

En nogmaals, de lag? Kun je het iets beter omschrijven? Lag kan nml 5ms zijn, maar ook 1000 ms. En gebeurt er dus niks in windows als je ergens op klikt? Vertel vertel ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Roberto op 03-03-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Lag is niet dat ik een half uut stil hang :P ik haper een klein beetje, schokkerig lopen enz. Verder wat ook raar is, met de pc haal ik max. 100FPS, met de lapper max 160FPS (in ET) maar dat is de max, gemiddeld haal ik met de pc 50 en met de lapper net 30..
In windows niet echt lag, maar als je iets wil openen ratelt de HDD als een idioot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Erazzzer schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:48:
Lag is niet dat ik een half uut stil hang :P ik haper een klein beetje, schokkerig lopen enz. Verder wat ook raar is, met de pc haal ik max. 100FPS, met de lapper max 160FPS (in ET) maar dat is de max, gemiddeld haal ik met de pc 50 en met de lapper net 30..
In windows niet echt lag, maar als je iets wil openen ratelt de HDD als een idioot :P
Dan zou ik toch ff in knoppix testen.
En sowieso al je drivers updaten + windows.

Werkt het dan nog niet? Doe een nieuwe installatie van Windows.

Tenzij alles in knoppix ook al schokte. Dan zit er waarschijnlijk iets hardware technisch niet goed.
Test dan dus ff met memtest

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 03-03-2005 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Maar in windows zelf schokt het niet. Alleen als je bv deze computer wil openen dat je de HDD hoort ratelen en dat het ff duurt, verder gaat alles vloeiend in Windows. Dus zal dat met knoppix ook zo zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Erazzzer schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:20:
Maar in windows zelf schokt het niet. Alleen als je bv deze computer wil openen dat je de HDD hoort ratelen en dat het ff duurt, verder gaat alles vloeiend in Windows. Dus zal dat met knoppix ook zo zijn
Dan zou ik toch eens beginnen met nieuwe drivers :)

En kijken of niks terugclockt.
Als ik ga gamen op de accu dan klokt mijn vga kaart + cpu zich soms terug op rustige momenten in het spel. Als het dan opeens weer moeilijk gaat worden staat hij nog op de trage stand, en krijg ik paar seconden lag ;)
Pagina: 1