[Email]B.I.G. Hoax of wat?

Pagina: 1
Acties:

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
Kreeg zojuist een email van BIG ik denk dat het om een grap gaat, misschien dat iemand het kan toelichten?
U hebt vast ongetwijfeld wel de TV commercial van B.I.G. op TV gezien en zult u ook meegekregen hebben wat wij online en offline op jacht gaan naar illegale software. Hieronder vallen films, games, applicaties.

Onze online-detectives hebben op Uw PC illegale software aangetroffen.
Het bezitten en/of verspreiden van deze software is zeer strafbaar.
Verwijderen van deze software heeft geen zin meer, daar wij er kopieen van hebben gemaakt.
U kunt op korte termijn een dagvaarding verwachten om te verschijnen voor de kantonrechter.

Mocht U nog iets onduidelijk zijn kunt U een kijkje nemen op onze website:
http://www.bigweb.nl

Met vriendelijk groet,
het B.I.G. team.

(Op dit mailtje kan NIET gereplyed worden!)
Afzender was van noreply@big.nl lmao

Meer mensen deze lachwekkende mail gehad?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

En doe eens complete e-mail-headers (waar je e.v.t jouw email adres hebt uitgehaald)

/edit: laat maar, we weten inmiddels waar het vandaan komt. is gewoon spam voor een commerciele actie als je eht mij vraagt.

[ Voor 44% gewijzigd door leuk_he op 03-03-2005 13:39 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Is gewoon een mailtje die je naar je vrienden kunt sturen vanaf de BIG site lol

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
PacinoAllstars schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:26:
Kreeg zojuist een email van BIG ik denk dat het om een grap gaat, misschien dat iemand het kan toelichten?

[...]

Afzender was van noreply@big.nl lmao

Meer mensen deze lachwekkende mail gehad?
het is semi-fake.....
zie link: http://www.bigweb.nl/support_nepemail.php

Copy.com

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:39
Anders kijk je hier even:

http://www.bigweb.nl/support_nepemail.php

Vanaf bigweb.nl kun je namelijk een Fake-e-mail laten sturen met zo'n dergelijke boodschap,
dus misschien is het gewoon iemand die vanaf daar jouw mailadres heeft ingeklopt... :)

nu nog maar afvragen of ze die ingevoerde adresjes niet gebruiken om later alsnog eens te gaan controlleren ;)

Leeg - Sinds 20180907

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:56
hoax.... en alleenal om deze regel
Verwijderen van deze software heeft geen zin meer, daar wij er kopieen van hebben gemaakt.
spuit 11..

[ Voor 9% gewijzigd door SyS_ErroR op 03-03-2005 13:30 ]

• Hero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47

Hero

Duck power!

Als de e-mail waar is, hebben ze op je PC ingebroken. Lijkt me niet dat ze dan je HDD-inhoud als bewijs kunnen gebruiken --> geen zaak, want geen geldig bewijs.

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Powered by: blond bier

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:11

Lol, kan maar op 1 manier dan he, hacken!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:44
LOL... Ze hebben kopieën gemaakt van de software.. Ooh dat mag helemaal niet! Zeker voor eigen gebruik. _/-\o_

Emos

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Emos schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:45:
LOL... Ze hebben kopieën gemaakt van de software.. Ooh dat mag helemaal niet! Zeker voor eigen gebruik. _/-\o_
Buiten dat, het bewijst ook zoveel :D
Noem een duur pakket waarvan je een illegale versie hebt, dan download ik 'm ook en heb ik bewijs dat jij dat pakket illegaal hebt. 8)
Als dat zo makkelijk gaat tegenwoordig ben je nergens meer veilig.. hehe.
Het is dus inderdaad duidelijk een nepmailtje maar mensen die dat niet doorhebben zullen zich rotschrikken, dus het is geen leuk geintje uiteindelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Cyphax op 03-03-2005 13:48 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
Haha lachwekkende mail, maar heb er wel een gratis mailbomber bij. Dus ben diegene die mij dat gestuurd heeft nu 1000 van die dingen terug sturen 8)

Lachwekkende mail dat wel lmao

Verwijderd

Dit soort berichten komen niet door de SPAMfilter van planet.nl en outlook 2003 heen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ok, wie meld hem bij de opta aan? ik heb hem nog niet gehad. en ik wil hem ook niet hebben op leukhe @ gmail . com
OPTA en spam

Ongevraagde berichten via e-mail, via uw mobiele telefoon (SMS of MMS) of fax worden ook wel 'spam' genoemd. Dit kunnen zowel reclameboodschappen als berichten met een charitatief of ideëel karakter zijn. Ook het opbellen van consumenten met een automatische boodschap door middel van een zogeheten ‘belautomaat’ valt onder spam. Het versturen van spam naar consumenten is, in of vanuit Nederland, niet toegestaan. Dit betekent dat OPTA alleen kan optreden tegen spam waarvan de verzender zich in Nederland bevindt.

OPTA heeft een speciale website opgericht voor het indienen van klachten tegen overtreders van dit spamverbod. Ook vindt u hier algemene informatie over spambestrijding. Voor meer vragen over spam kunt u de Postbus 51 infolijn bellen. Het telefoonnummer is: 0800 - 8051.

* www.spamklacht.nl
Hmm. spamklacht.nl doet het hier niet. (DDOS? ) En spamvrij.nl vermeld dat spam ook in bulk moet worden verstuurd. is dit bulk?

van de bigweb site:
(Jouw naam en e-mail adres komen in de afzenderregel te staan.De NVPI en andere bij BIG betrokken organisaties zijn niet verantwoordelijk voor gegevens die door bezoekers worden verstuurd.)
Jezelf niet verantwoordelijk noemen maakt je niet minder verantwoordelijk.

[ Voor 116% gewijzigd door leuk_he op 03-03-2005 15:40 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11-2025
Hehe, even m'n zusje zo'n mail gestuurd. Kijken hoe lang het duurt voordat ze er vanavond tijdens het eten wat over vertelt.

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

hmm hij komt hier niet aan :(

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik vraag me eigenlijk af - kan je ook wel bij andere van dit soort mailers verwachten - wat men (B.I.G. in dit geval) doet met de privacy van de e-mailadressen.

Wat doet B.I.G. met de email-adressen die ingevult worden, op die pagina, aangezien ik er niks over lees? :?
(Dus die van de verzender en de ontvanger...)
Kan me voorstellen, dat B.I.G. het in dit geval doet, om aan de hand van de zelf weggegeven emailadressen, dat B.I.G. dan zelf actie onderneemt om dingen te achterhalen.

Ik vraag me trouwens af, door de posting van Bor de Wollef hier onder mij...
Wat moet ik me nou eigenlijk voorstellen, bij zo'n 'online detective'? :?

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 03-03-2005 15:20 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:28

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dersan schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:32:

Lol, kan maar op 1 manier dan he, hacken!
Nee hoor, als jij rustig jouw harddisk shared met de hele wereld is er niets te cracken of the hacken aan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:47

_Ernst_

Mark It Zero!

GJ-tje schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:13:

Ik vraag me trouwens af, door de posting van Bor de Wollef hier onder mij...
Wat moet ik me nou eigenlijk voorstellen, bij zo'n 'online detective'? :?
Iemand die thuis, tijdens het downloaden van zijn eigen warez, wat bijverdient door af en toe een paar mensen eruit te pikken :Y)
Denk dat ik maar eens ga soliciteren ;)

Last.fm

Pagina: 1