[asp] virtueele/dynamische mappenstructuur.

Pagina: 1
Acties:

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-04 14:38
Ik ben bezig met het opzetten van een soort van 'profielen' website.
Op andere websites zie ik wel eens. www.profielsite.nl/naam staan..
Ik denk dat het dan waarschijnlijk een soort van gemuteerde querystring is?
Dus normaal zou het dit zijn... www.url.nl/profiel.asp?naam=Dennis013, maar ik wil het mogelijk maken dat eigenlijk www.url.nl/Dennis013 gebruikt kan worden.

Is dat mogelijk met ASP? en zoja... hoe wordt dat dan genoemd zodat ik op zoek kan gaan naar tutorial danwel verdere info. Als iemand me direct in de richting van extra informatie kan wijzen ben ik daar uiteraard ook erg blij mee...

• muba
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-10-2013

muba

Prince of Persia!

Je zou bij het aanmaken van het profiel een directory met de goede naam kunnen maken, met daarin een klein ASP scriptje dat uiteindelijk het echte ASP script aanroept dat de webpagina bouwt.

Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je controle hebt over de server zou je een ISAPI url rewrite componentje kunnen gebruiken ([google=ISAPI IIS url rewrite]). Vaak is dit niet het geval, en dan gaat het dus niet zo eenvoudig als bij bijvoorbeeld PHP.

Wat je zou kunnen doen is een custom 404 pagina maken. Deze pagina wordt aangeroepen als een url op jouw site niet gevonden kan worden, en kun je dus mooi gebruiken. Hier staat een basic voorbeeld van dat laatste.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-04 14:38
Dat laatste klinkt als de beste oplossing... Ik zal eventjes mijn webhost (vevida) daarover mailen en vragen of dat kan. Die instelling van de custom 404 pagina moet gedaan worden.
Ik had het lokaal geprobeerd na te maken, maar dat lukte zo snel niet. Zal het dan nog wel eens proberen.
Ik zag wel in het voorbeeld, dat je alle mogelijkheden in een array moest definieren. Ik neem aan dat dat ook wel dynamisch moet kunnen... (dus gebruikersnamen vanuit een recordset trekken)

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis013 op 03-03-2005 16:38 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
P_de_B schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:41:
Als je controle hebt over de server zou je een ISAPI url rewrite componentje kunnen gebruiken ([google=ISAPI IIS url rewrite]). Vaak is dit niet het geval, en dan gaat het dus niet zo eenvoudig als bij bijvoorbeeld PHP.

Wat je zou kunnen doen is een custom 404 pagina maken. Deze pagina wordt aangeroepen als een url op jouw site niet gevonden kan worden, en kun je dus mooi gebruiken. Hier staat een basic voorbeeld van dat laatste.
Volgens mij wordt een 404 pagina niet geprocessed door de ASP processor (hence: je zult gewoon de ASP code te zien krijgen). Maar dat is uit me blote bolleke en ik weet het niet zeker...

/edit:
Volgens deze pagina kan het wel. Dan zal ik me wel vergissen...

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 03-03-2005 17:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij