PowerDVD stotterd met afspelen 5.1 geluid van DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-02 12:36
Hoi, ik heb een (irritant) probleem:

Als ik met PowerDVD/WinDVD een film afspeel die ik op DVD gebrand heb en heb het geluid op 5.1 staan, dan stotterd de film om de paar seconde, zet ik het geluid dan op 2.0 of headphone, dan speelt de film goed af, maar dan gaat het voordeel van 5.1 geluid verloren, ik heb het geprobeerd met PowerDVD en WinDVD, beide geven dezelfde storing.
Film afspelen van HD gaat zonder problemen, zowel op 2.0 als op 5.1.

Drivers zijn up2date.

Systemspecs:
AMD Athlon 3200+ XP, Asus A7N8X-E Deluxe, 1,5 GB PC3200 (Dual Channel), ATi Radeon 9600 Pro, Creative Audigy 2, Creative Inspire 6.1 6700, WD + Maxtor 120 GB + Seagate 200 GB SATA, NEC 3520, Hauppauge PVR 250

Wie heeft de oplossing?

bvd
ThaStealth

Mess with the best, die like the rest

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Dit heb je dus alleen als je een DVD afspeelt in een DVDspeler zelf, niet via de hd?

Zou beginnen met het testen van de drivespeed van je dvdspeler (nero heeft zo'n progje drivespeed bij Nero burning rom). 5.1 geluid is toch wat meer data dan 2.0 die je speler moet doorgeven.

Ik gebruik qua audio en software het zelfde, en nooit dit probleem ondervonden.

• ThaStealth
Drivespeed geeft 17x aan.

het maakt niet uit of ik de dvd in de brander leg of in de speler, beide stations hebben hetzelfde probleem. ook leest hij niet constant, als de dvd stottert gaat het lampje ff aan, en dan weer uit, dan stottert hij weer, gaat het lampje aan, weer uit, etc.

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
lijkt mij ook snel genoeg (gingen dvds niet tot 16 speed?).

Het lijkt me niet de software, aangezien je met je hd geen problemen hiermee heb, maar aan de andere kant hebben wel allebei je spelers (speler&brander) er last van. Maar deze lezen dus nog wel normaal (heel snel zelfs).

Kan nu zo snel niet bedenken waar het dan aan kan liggen.

• ThaStealth
als ik een DVD met 2.0 geluid afspeel (dus geen hoge stream) en ik heb het geluid op 5.1 staan dan stottert hij nog steeds.

moet ik soms bepaalde codecs installeren??

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-02 12:48
Staat je dvd-station wel op DMA of staat hij op PIO mode? PIO mode vreet CPU en als 5.1 nou net teveel cpu dan vreet zou het kunnen gaan schokken...

• ThaStealth
beide stations staan in DMA2 (Ultra33), de dvd stottert ook als ik 2.0 geluid afspeel en het geluid ingesteld heb op 6.1 geluid, dus de snelheid (of traagheid :Y) ) kan het probleem niet zijn lijkt me.

• ThaStealth
_schopje_ :P

Pagina: 1