Toon posts:

Aankoop nieuw geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb een nieuwe pc aangeschaft met het volgende 256 MB geheugen:

Siemens
SDU03264C2B12MT-75
256 MB- pc 2100
PA3295-0204-SN0612

Nu wil ik er nog een 256 MB geheugen bijzetten, zodat ik in totaal 512 MB RAM heb. Nou wemelt het op internet van de aanbiedingen, alleen waar moet ik nu op letten??? Wil er wel zeker van zijn, dat het geheugen passend is voor mijn pc. Alle geheugen, waar pc 2100 staat is goed voor mijn pc, of is dit te makkelijk geredeneerd? En maakt het bv nog uit of het SDRAM of DDRAM is.

Hoor 't graag, want ik kom er niet uit

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:34
Je hebt DDR-SDRAM nodig. Ik raad je aan gewoon PC3200 (DDR400) geheugen te kopen, het zal automatisch langzamer draaien en het is niet veel duurder (soms zelfs goedkoper!)

Daarnaast kan je het meenemen met een eventuele upgrade van je pc :)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
256 MB- pc 2100 is dus DDR-SDRAM welke op 133 MHz loopt (266 genoemd door marketing lui vanwege DDR). In de winkel liggen waarschijnlijk alleen nog maar snellere bankjes, maar niet gevreesd, deze kunnen doorgaans prima op 133 MHz draaien.

Dus hup, bestellen dat spul. :)

{signature}

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
PC2100 is altijd DDR

je kan in rpuncipe ook snelelr hgehuegen gebruiken (PC2100 is misschien niet zo vlot verkrijgbaar). je kan ook best iets kopen met een "merk", dan heb je minder kans op slecht geheugen.

Verwijderd

je moet dus wel kijken dat je weer een pc2100 strip koopt dit is ddr geheugen
waar je wel even naar moet kijken is naar je oude geheugen zitten daar aan beide kanten van die zwarte blokjes of alleen maar aan een kant want dat wil wel eens storen namelijk als je vragen hebt moet je me maar mailen op mcthundetje@hotmail.com

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:48

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

• Spixo
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:11:
je moet dus wel kijken dat je weer een pc2100 strip koopt dit is ddr geheugen
waar je wel even naar moet kijken is naar je oude geheugen zitten daar aan beide kanten van die zwarte blokjes of alleen maar aan een kant want dat wil wel eens storen namelijk als je vragen hebt moet je me maar mailen op mcthundetje@hotmail.com
Je hoeft niet nog een PC2100 bankje te kopen. Dat is imo alleen maar geldverspilling.

Verwijderd

Topicstarter
Zie dat ik per ongeluk, iets te snel op versturen heb gedrukt bij het aanmaken vd topic. Hij staat er nu 2x....sorry 8)7

• Spixo
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:22:
Zie dat ik per ongeluk, iets te snel op versturen heb gedrukt bij het aanmaken vd topic. Hij staat er nu 2x....sorry 8)7
Ik neem aan dat je het antwoord nu al hebt?

Ik raad je aan om DDR-SDRAM PC3200 te kopen. Het liefst van een bekend merk (Dane-Elec, Corsair, Kingston, TwinMOS e.d.). Dan heb je later ook nog wat aan dit geheugen als je gaat upgraden :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eén topic per vraag is meer dan genoeg :o

Aankoop nieuw geheugen

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.