[XP] Admin password gewijzigd tijdens locked

Pagina: 1
Acties:

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 17:41
Hi all, op gisteravond lock ik mijn pc, ik ga mijn bed in, sta net op, kom mijn PC met geen mogelijkheid meer in. Ik gebruik alleen een standaard Administrator account en daarvan is mijn password nu invalid. Geloof me, ik heb al 2 koppen koffie op en ik typ toch echt het goede in :?
Hoe is dit mogelijk? Een virus? Kan een hacker dit vanaf remote wijzigen? Ik ga nu proberen een .gho erover heen te gooien maar ik sta echt voor een raadsel :/

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Staat je caps lock uit ?

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Thunk
Ja uiteraard, zo dom ben ik ook weer niet ;) dat ik dit hier moet posten is eigenlijk al beschamend maar ik vind het toch wel heeeeeeeeeeeel raar

• bierdop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-04 14:27
Ja, of een irritant broertje, ouders of vrienden die een grap met je uithalen :P

Hacker zou kunnen maar lijkt me onwaarschijnlijk.

• Thunk
nahh.. niemand weet het password en hij is nog ingewikkeld ook. mn kamerdeur zat zelfs nog op slot ;) hij wijgert gewoon mijn pass ineens :/

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:28
Een ghost terugzetten is wat overkill lijkt me :) Er zijn programma's (bootdisks) die je admin password kunnen resetten, scheelt je weer terugzetten van alles wat je na je laatste ghost geinstalleerd hebt :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
als je je pwd niet meer weet zit er niks anders op dan ntpasswd te gebruiken.
je kan het hier downloaden http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

hiermee kan je jou password veranderen.. maar lees het wel eerst goed door, want het kan voor grotere problemen zorgen.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:50

St@m

@ Your Service

Laatst ook eens gehad bij iemand, was het wachtwoord veranderd. Heel irri :P FF Windows er opnieuw opgezet voor hem. (Was ook wel nodig :P )

[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 03-03-2005 13:10 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Dat het administrator wachtwoord verander is een virus, als het goed is kan je ook niet meer in veilige modus inloggen of op een andere computer account...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Hi ,

This is happening because spyware eddited the register of your computer. I had the same problem.

Everytime i logged into windows xp it logged me out right away.

I got rid of the problem by :

Booting the pc with your start disks created with windows xp *1 or Booting the pc using your windows xp cd-rom *2

*1 - at the command prompt goto c:\windows\system32\
copy userinit.exe wsaupdater.exe

now reboot your pc , you should be able to log into windows

goto start , run then type regedit

find the following registerkey :

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Userinit string value should be:

C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,

On the damaged installations it's one of these:

C:\WINDOWS\system32\wsaupdater.exe,
C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,C:\WINDOWS\system32\wsaupdater.exe,

In this case edit the string to :

c:\windows\system32\userinit.exe,

Everything should work fine now !
Do install some good anti spyware software and do a virus check as mine was infected with a trojan as well.

*2 Boot the pc from the windows setup disk , at the setup screen press R for recovery

at the recovery console type cd system32
type copy userinit.exe wsaupdater.exe
type exit

then follow the instructions under *1 with the regedit.

Good luck

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:33
djexplo schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:16:
Hi ,

This is happening because spyware eddited the register of your computer. I had the same problem.

Everytime i logged into windows xp it logged me out right away.
Dit is helemaal niet aan de orde bij de TS. Hij kan niet eens inloggen omdat z'n wachtwoord veranderd is.

Roomba E5 te koop

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 09:16
Klinkt misschien raar, maar weet je zeker dat je toetsenbord goed werkt? Misschien word er een letter niet goed aangeslagen? Hoe het gebeurt kan zijn :?

• Thunk
Ik heb werkelijk geen idee. ik heb het pass bij het Name field ingetikt en daar laat ie gewoon alle letters zien dus aan het keyboard ligt het niet... Ik lock mijn pc, ga slapen, sta 10 uur later weer op en ineens werkt het niet meer :| Die nt pass recovery tool werkt op deze pc niet ofzo, die rawrite2 kan hij niet opstarten (16bit programma blabla)... dus ik ga ff een ghost floppy maken en zo een image overheen gooien

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien een idee maak ook een tweede account aan als reserve in het vervolg.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
Als je iemand kent die Winternals ERD Commander heeft kun je zo gebruik maken van Locksmith. Dit tooltje veranderd eenvoudig je admin wachtwoord naar elke wachtwoord wat jij wil.

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

• Thunk
Ben ik weer vanaf mijn eigen PC... dit zal wel heel dom klinken maar:

Toen ik mijn pass in die name field intikte, pakte hij die ene keer dat lettertje net wel.
Ik deed dat net nog een keer en zag dat er een letter miste.. 8)7
FF keyboard opengetrokken, beetje schoongemaakt en nu werkt het weer prima..
SBM, case closed
Pagina: 1