[JS]Table cel en hyperlink tegelijk veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 10:48
Ik wil graag bij een mouseover en mouseout event, de achtergrondkleur van een cel + de achtergrond en tekstkleur van een hyperlink veranderen. Dit is dus niet de "standaard" hyperlink zoals die in mijn CSS staat, maar een aparte, de overige hyperlinks moeten normaal zijn, alleen in het menu moeten ze anders zijn.

In FF heb ik het werkend gekregen, zie www.sparla.org

Maar, zoals je zie, veranderd de link niet mee in IE.

Ik heb deze CSS opbouw gebruikt:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
.class {class dingen}
.class a {hyperlink dingen binnen de class}
.classhover {de hover class}
.classhover a{de hyperlink dingen binnen de hover class}

En bij het mouseover en mouseout event staat een "this.className='class'".

Ik heb al geprobeerd met een javascript 2x die class te veranderen, 1x met this.className, en 1x met this.parentElement.className vanaf de hyperlink, maar op een of andere manier wil IE die hyperlink niet veranderen

Wie bied hulp?

CSS: www.sparla.org/styles/default.css & www.sparla.org/styles/menu.css

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Hmm, heb je dit al eens opgezocht hier op GoT? Volgens mij is dit namelijk al meerdere malen voorbij gekomen.

In dit topic heeft Clay namelijk een oplossing aangedragen voor een soortgelijk probleem. Je moet denk ik wel de whatever: hover van Clay gebruiken om het in IE werkend te krijgen...

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:06

Pelle

🚴‍♂️

Waarom los je het niet gewoon met een a:hover op, die je een background-color meegeeft?

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 10:48
Pelle schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 12:53:
Waarom los je het niet gewoon met een a:hover op, die je een background-color meegeeft?
Omdat dan niet de hele cel van achtergrond veranderd, alleen de achtergrond van de tekst.

Ook als ik deze op display: block zet en width: 100%, houdt je in de hoogte nog lege stukken over...

@woudloper:
daar ben ik de afgelopen 4 uur mee bezig geweest, maar geen van de oplossingen werkte voor mij...

wat betreft dat topic, de normale a overruled dus mijn .class a, misschien dat die important werkt, maar zo te zien krijgt ie in dat topic dat ook niet voor elkaar...

Oplossing

Die !important was dus wel voldoende, damn wat voel ik me stom....

Die regel ben ik dus in 4 uur googelen en GoTten niet tegen gekomen....
8)7
Slotje dan maar?

[ Voor 13% gewijzigd door Dirtbiter op 03-03-2005 13:07 ]