Toon posts:

Windows Media Player vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje over Windows Media Player:

Op mijn vorige pc had ik Windows XP Pro met SP1, en WMP 9. Dit speelde alles goed af, en hoefde ook nooit codecs te installeren.
Nu heb ik sinds kort een andere (snellere) pc en hierop heb ik geinstalleerd Windows XP Pro met SP2, en WMP 10.

Wilde onlangs een bestand met extensie .avi openen, en had toen wel geluid maar geen beeld. Ben toen door Windows Media Player zelf naar een site geleid, waar ik divx.exe moest downloaden en installeren. Heb dit gedaan, en daarna had ik inderdaad beeld.

Nu valt mij wel op, dat wat ik ook open in WMP 10 het er gewoon minder goed uitziet, dan op mijn oude pc, en dat lijkt me niet de bedoeling met een nieuwe versie vd Mediaplayer.
Heb gisteren getracht een bestand met extensie .wmv te openen, en het zag er gewoon niet uit. Enorm schokkerige en "blokkerige" beelden.

Kan iemand me zeggen, waar dit aan kan liggen, en hoe ik dit kan verhelpen.
Heb zelf wel 4 suggesties, maar weet niet welke waar is:

- Het komt doordat ik nu SP2 i.p.v. SP1 heb?
- Het komt doordat ik nu WMP 10 i.p.v. WMP 9 heb?
- Het komt door de geinstalleerde divx codec?
- Het komt doordat ik momenteel op mijn nieuwe pc nog minder RAM-geheugen heb dan op de oude pc (256 MB i.p.v. 512 MB RAM)

Iemand een idee hoe dit te verhelpen?

Ronald

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:51

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Heb je hetzelfde bestand geopend? (de wmv). Want hij kan best blokkerig zijn, het ligt aan de compressie. Verder als je minder geheugen hebt en je wat geheugen in gebruik hebt zou hij misschien iets kunnen stotteren, maar met wmv's zou dat niet zo heel erg moeten zijn. En je moet iig wel goede codecs installeren. Zelf zweer ik bij de K-Lite codecpack, anderen weer bij Nimo of nog iets anders. Maar daar is in de search genoeg mee te vinden..

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nou zo vreemd vind, is dat toen ik nog WMP 9 had, ik echt nooit codecs heb hoeven downloaden. Of gebeurde dat misschien op de achtergrond toch, zodat ik het misschien niet doorhad?

Dat over die .wmv was slechts een voorbeeldje. Ik heb gewoon het idee, dat het over de gehele linie minder is, als ik iets afspeel in WMP 10.

Dat van die K-lite codec; heb inderdaad ff de search gebruikt, maar dan blijken er toch ook aardig wat mensen te zijn, die daar weer problemen door krijgen. Zou dat best willen proberen, maar het laatste wat ik zoek, is nog een probleem erbij.... :|

En is dat trouwens vrij van Spy- en adware?

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Dat is helemaal vrij van spy en ad-ware en waarom je dat vroeer neit had is waarschijnlijk omdat er ooit een goeie codecpack geinstalleerd was die je uiteraard door een nieuwe install kwijt bent.

Verwijderd

Topicstarter
@Erazzzer: Misschien brutale vraag, maar heb je misschien een linkje naar de download??
Dan ga ik het er gewoon op wagen!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan ook met een programmatje als gspot zien welke codec voor een bestand nodig is. Dit is verder al wel erg vaak gevraagd. Zou je in het vervolg zelf iets meer willen proberen voor je een topic opent?

Kijk bijvoorbeeld ook eens in de AV FAQ; Veelgestelde vragen van Audio, Video & HiFi Forum :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 17:47
zo te zien moet je joinen om ook maar iets te mogen downloaden...

bij mijn weten was de K-Lite pack gratis

voila
http://downloads.vnunet.n...codec+pack+full/_995.html

Leeg - Sinds 20180907

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Chillz schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:25:
[...]

zo te zien moet je joinen om ook maar iets te mogen downloaden...

bij mijn weten was de K-Lite pack gratis

voila
http://downloads.vnunet.n...codec+pack+full/_995.html
Dat is de Full, je moet de mega hebben :)

Edit:
http://www.filexchanger.com/download.php?view.76

[ Voor 8% gewijzigd door Erazzzer op 04-03-2005 11:31 ]

Pagina: 1