Toon posts:

PC bevriest na aansluiten Externe Harde Schijf USB 2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn externe harde schijf aansluit, werkt het soms wel even en kan ik browsen enzo, maar na enige tijd (een minuut of zo) bevriest de PC. Het beeld op het scherm blijft onveranderd, de muispijl kan ik niet meer bewegen, CTRL + ALT + DEL werkt niet meer... enige mogelijkheid is resetten.
Herkent iemand dit probleem... en zou ik er iets aan kunnen doen?
Alvast bedankt !

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:19

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Staat windos op die schijf ofzo? Kan je wat meer informatie geven. Misschien moet je je usb drivers even updaten. Test je hdd eens op fouten.

Verwijderd

Topicstarter
madmark,
er staat geen windows op en ook geen fouten.
Ik heb deze externe behuizing al geprobeerd met verschillende goede harde schijven, steeds hetzelfde probleem.

Verwijderd

Zit het probleem dan niet in de behuizing zelf ?

Verwijderd

Wat meer info geven kan handig zijn:

Welke HD behuizing is het?
Welke HD's stop je ering?
Op welke USB controller hangt de behuizing?

Spring eens bij de buurman binnen en sluit de HD daar even aan. Als je het probleem daar ook hebt weet je al wat meer.

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn andere pc geeft het geen probleem, maar die heeft wel de oude usb, geen usb 2.0 .
Ook vrienden die met hun eigen externe harde schijf (dus hun eigen harde schijf én externe behuizing) langskomen... problemen :|

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Welk motherboard?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
ASUS P4V-800X

Verwijderd

Zet dan eens de nieuwste intel chipset drivers op de PC. Vermoedelijk een probleem met de usb drivers.

Als het een asus bord is zijn er ook nog andere usb poorten (op zo een beugel aan te sluiten op het moederbord. Probeer die eens. Heb ooit eens een overspanning meegemaakt. De 2 poorten onder de ps/2 sloten gaven problemen, andere poorten niet.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:29

dodo79

witte dikke tonnie

zo'n probleem heb ik ook gehad, hier was het een brakke psu.
Nadat ik deze no name 350 watt psu had vervangen door een zalman 400 watt was het probleem verdwenen.
Waarschijnlijk de 5v lijn die op het randje zat

omdat het kan!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het even opgegeven maar heb nu nog eens wat geprobeerd.
In mijn BIOS heb ik eens USB2.0 op "disabled" gezet, zodat mijn poorten nu als USB 1 poorten werken.
En zo werkt het wel! (ongeveer 1.5MB data transfert per seconde heb ik gemeten.)
--> kunnen we hier uit afleiden dat de 5V lijn en de voeding toch in orde zijn?

Ik heb de schijf intussen ook nog eens aan twee andere recente pc's gehangen, en daar werkt alles prima plug en play.
Pagina: 1