Toon posts:

Internet provider

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Hoi

Ik had een vraagje. Op het werk maken we momenteel gebruik van een ADSL van Tiscali. Deze is opgezegt omdat we in Juli glasvezel kabel krijgen. Weten jullie zo een provider die geschikt is om voor een duur van 3 a 4 maanden een contract af te sluiten? (dus graag maandelijkse opzegtermijn).

Het liefst een ADSL lijn van KPN want dan hoeft de lijn niet meer worden opgezegt.

Alvast bedankt,

Groeten Patrick

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:00

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Waarom zeg je die dan ook op |:(
Je kan beter wachten met opzeggen totdat je je andere verbinding heb....

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:24
LoeiOrdinair schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:51:
Waarom zeg je die dan ook op |:(
Je kan beter wachten met opzeggen totdat je je andere verbinding heb....
Omdat je bij Tiscali aan een jaar contract vast zit bij mijn weten. Dus wanneer jaar 1 is afgelopen, moet je weer een jaar wachten voordat je het kan opzeggen.

Ioniq 5 P45

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:51
Waarschijnlijk omdat Tiscali ook een van die aanbieders die je contract stilzwijgend voor een jaar verlengt. Je kunt het niet op elk gewenst moment opzeggen :(

edit: Euh... ja dat dus

[ Voor 8% gewijzigd door Stiegl op 03-03-2005 11:54 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

The Cheese schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:54:
Waarschijnlijk omdat Tiscali ook een van die aanbieders die je contract stilzwijgend voor een jaar verlengt. Je kunt het niet op elk gewenst moment opzeggen :(
Lelijk... Maar imho zijn er geen breedband-internet providers waar je voor 3 maanden een contract kan afsluiten. Is voor hun ook niet echt de moeite waard.

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:51
LoeiOrdinair schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:55:
[...]

Lelijk... Maar imho zijn er geen breedband-internet providers waar je voor 3 maanden een contract kan afsluiten. Is voor hun ook niet echt de moeite waard.
Nee, maar er zijn wel providers die na het uitdienen van het jaarcontract het contract voor onbepaalde tijd verlengen. Dan kun je iedere maand opzeggen. Een jaar + 3 maanden kan dus wel.

[ Voor 43% gewijzigd door Stiegl op 03-03-2005 11:59 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

The Cheese schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:58:
Nee, maar er zijn wel providers die na het uitdienen van het jaarcontract het contract voor onbepaalde tijd verlengen. Dan kun je iedere maand opzeggen. Een jaar + 3 maanden kan dus wel.
In dit geval heb je daar alleen heel weinig aan. Misschien kan je als noodoplossing via de telefoon het internet op gaan. Ik weet niet waar je het voor wil gaan gebruiken?

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-02 22:20

aapelite

Do the kirby!

Veel providers kan je tegenwoordig toch wel maandelijks bij opzeggen, Soms kan je zelfs tot op de dag bepalen tot wanneer je er wilt zitten. (laatst bij overstap van demon naar casema, probleemloos en geen dag zonder internet :) )

In ieder geval denk ik dat je voral bij de zakelijkere providers zal moeten zoeken. Waarschijnlijk hanteren die ook gewoon een jaar, maar wie weet valt er wat te regelen met wat onderhandelen. WEL denk ik dat je duurder uit zal zijn dan alleen die 3 maanden betalen. Dit omdat die 12 maanden ook geeist worden van KPN. Dus ik denk dat er een soort van afkoopsom betaald zal moeten worden.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:59
Mjah, bij mijn weten is (was?) kabelfoon (caiway nu) de enige die ik ken met een 3-mnd minimale contracttermijn.

Maar ik vind het idd krom: eerst opzeggen en dan een nieuwe lijn regelen? Je zegt dat het zakelijk is.. Neem gewoon een simpel ADSL abbonement, en gooi die de resterende tijd van het contract naar het meest voordelige abbonement. Zeg dat je 3 maanden moet overbruggen, dan zit je dus 9 maand "onnodig" met die lijn. Bij (bv) 20 eur/mnd kost dat je dan 180 eur, maar als je als bedrijf glas laat aanleggen en anders tel.tikken moet maken is die 180 eur natuurlijk peanuts op het totale kostenplaatje.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat we glasvezel van de gemeente krijgen en die zijn weer afhankelijk van het installatiebedrijf.

Als wij ons abonnement niet zouden opzeggen dan zou deze met 1 jaar weer worden verlengt. We zijn momenteel in het bezig van het goedkoopste Tiscali abonnement dus als we voor 9 maanden nog een nieuw abonnement zit is het een beetje zonde om grootste deel van de tijd die abonnement onbenut te laten.

Caiway lijkt inderdaad een mogelijkheid te zijn. Dus daar ga ik me verder even op richten.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

met de search is hier genoeg over te vinden... je bent niet de eerste die dit wil :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.