Toon posts:

[2003] Replicatieprobleem tussen 3 domaincontrollers*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede morge

Ik heb een probleem met het repliceren van de ad in het netwerk.

Er zijn 3 servers.

Server1: exchange server
Server2: file en print server
Server3: hangt eraan doet nog weinig

Als ik op alle servers kijk staat er in de AD domain en trust de server1 als operation master
Als ik kijk in de ad users en computers staat er bij allemaal RID server2, infrastrucrute Server2 alleen bij de pdc zijn ze niet gelijk.

Op server1 staat als pdc server1
bij server2 en 3 staat als pdc server2

Nu kan ik handmatig de dc server1 aankiezen en dan zie ik alsnog de wijziginge die gemaakt zijn in de ad van server1.

Oftewel iets klopt er niet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat alle servers dezelfde dc pakken in de ad??

Server1: is windows 2003
Server2: is windows 2000
Server3: is windows 2003

wie kan wat licht brengen in de duisternis :) thnx

(btw heb ook via de ntdsutil geprobeerd de pdc te veranderen maar ook dat levert niks op)

[edit] alles heeft altijd goed gewerkt tot dat de exchange server is geupgrade naar windows 2003. Daarna zijn er een hele tijd geen wijzigingen in ad geweest en is hoogstwaarschijnlijk ook de reden waarom het niet eerder is opgevallen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 11:45 ]

Verwijderd

Worden andere dingen wel gerepliceerd? Als je een user aanmaakt op een server, zie je die dan ook op de andere server?

Welke SP draai je op je 2000-server? Ik neem trouwens ook aan dat je Exchange 2003 op je Windows 2003-server hebt draaien? (Exchange grijpt ook diep in je AD, namelijk).

Er is ook nog de mogelijkheid tot het seizen van rollen, daar zul je even naar moeten googlen.

Je vermeldt het niet expliciet, maar ik neem aan dat de servers in hetzelfde domein zitten?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:55:
Worden andere dingen wel gerepliceerd? Als je een user aanmaakt op een server, zie je die dan ook op de andere server?

Welke SP draai je op je 2000-server? Ik neem trouwens ook aan dat je Exchange 2003 op je Windows 2003-server hebt draaien? (Exchange grijpt ook diep in je AD, namelijk).

Er is ook nog de mogelijkheid tot het seizen van rollen, daar zul je even naar moeten googlen.

Je vermeldt het niet expliciet, maar ik neem aan dat de servers in hetzelfde domein zitten?
Ik zie het alleen als ik handmatig dan voor de dc server1 kies in de ad users en computer.

De win2k server is sp2 en de exchange server is 2003

alle servers zitten in het zelfde domain

Verwijderd

Het zou een dns-issue kunnen zijn. Kijk hier eens: http://support.microsoft.com/?id=291382

Staan er rare dingen in de eventlogs? Als er niet gerepliceerd wordt, zouden er errors in de logs moeten staan. Wellicht biedt dat houvast om naar te zoeken.

Verwijderd

heb je netdiag en dcdiag al gedraait?

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 18:30

grimson

domeingrommer

Zijn al deze 3 servers AD-Servers?? niet echt duidelijk .. sorry

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
titel ietsje aangepast, aangezien AD-replicatie alleen plaatsvindt tussen domaincontrollers :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1