[SBS2003] Shadow Copy Volume

Pagina: 1
Acties:

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
Al 2 dagen hangt mijn nieuw geinstalleerde server als ik 's ochtends de monitor aanzet. Ik ben er nu achter dat het probleem veroorzaakt wordt door 'Shadow Copy Volume' die 's ochtends gestart wordt.

Als ik deze (automatisch) geplande taak handmatig uitvoer, gaan de lampjes van de hdd aan en na verloop van tijd hangt het systeem. Als ik na een reboot dan in de logs kijk, is er helaas geen item aangemaakt.

Mijn vraag is nu. Kan ik deze geplande taak 'gewoon' verwijderen of is het een essentieel onderdeel van SBS2003? If so, hoe kan ik dit probleem oplossen?

Op de server staat ook Veritas 9.1 (voor daily backup) en het geheel staat geinstalleerd op een RAID1.

Alvast bedankt!

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

De beste methode om deze schedule uit te zetten in dit geval, is om de properties van je schijf op te vragen, en op tabblad Shadow Copy o.i.d. deze service voor je schijf uit te schakelen. Dit verwijderd ook de geschedulede task.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
SCV is geen "essentieel" onderdeel in die zin dat je de service best kunt stoppen als je 'm toch niet gebruikt. Aan de andere kant is het wel heel erg makkelijk :)
Misschien slaat 'ie vast omdat de backup door de SCV-task heen loopt? Kijk eens of die niet tegelijk starten? En ligt het probleem niet bij Veritas? (Dat vermoed ik eerder namelijk)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem op een server met be 9.1

ik weet de oplossing ook nog niet, maar ben in tussen wel een stuk verder.

op commandline tik: VSSADMIN LIST WRITERS direct na het probleem (evt staat er ook een be monitoring tooltje in de be dir die je met je backup kan laten meelopen...)

hier staat ook het 1 en ander...
http://forums.veritas.com...a?threadID=39814&tstart=0

edit: hmmm misschien verkeerd gelezen... kan je wel gewoon de shadowcopy components backuppen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 12:14 ]

Verwijderd

RobIII schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 12:01:
SCV is geen "essentieel" onderdeel in die zin dat je de service best kunt stoppen als je 'm toch niet gebruikt. Aan de andere kant is het wel heel erg makkelijk :)
Misschien slaat 'ie vast omdat de backup door de SCV-task heen loopt? Kijk eens of die niet tegelijk starten? En ligt het probleem niet bij Veritas? (Dat vermoed ik eerder namelijk)
als je server crashed wil je toch minimaal een system state backup hebben...

Verwijderd

RobIII schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 12:01:
Niet waar: backupsoftware die 'officieel' Windows Server 2003 ondersteunt, mag er vanuit gaan dat VSC beschikbaar is, om bijv. open bestanden te backuppen.

Nu je het zegt, je draait ook backupsoftware voor een daily backup. Kijk eens of daar samenhang tussen is. Crasht de machine tijdens het draaien van de backup? Kun je de daily backup een dagje skippen om te zien of de machine dan misschien niet vastloopt?

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
Thanks voor de tips. Nog even dit.

De backup van Veritas vind plaats om 1:00 uur dus ze zitten niet met elkaar in de clinch. De geplande taak moest zojuist ook om 12 uur gedraaid worden en nu hangt het systeem weer. Sterker nog. Elk moment waarop ik de task uitvoer, hangt het systeem.

Die tip van VSSADMIN LIST WRITERS had ik ook gevonden, maar het probleem is dat mijn systeem hangt. Als ik na de herstart deze uitvoer dan krijg ik een lijst met allemaal 'Geen fout'. Dus daar heb ik niet veel aan.

Ik verwijder voorlopig de geplande taak, maar mochten mensen nog tips, op- of aanmerkingen hebben dan houd ik me aanbevolen :)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

in de link van veritas staat een hotfix(rollup package) voor vss van microsoft.

Verwijderd

Is er inmiddels al een oplossing voor dit probleem?
Ik loop nu tegen het zelfde probleem aan. HP ml150 sbs server geinstalleerd op een RAID 5.
Heb nu de service uitgeschakeld maar denk dat er een betere oplossing voor moet zijn.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
tja,tja

heb al genoeg sbs2003 dozen geinstalleerd met sbs2003 (met en zonder sp1) en heb nog nooit geen shit gehad met volume shadow copy's eigenlijk

wat voor virusscanner gebruik je :? mischien gooit die wel roet in het eten :?

btw: ide systeem of fatsoenlijk scsi :?
* Zwelgje doet alleen maar scsi, mischien dat het probleem zich alleen voordat met ide/sata systemen :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

scsi raid

Het probleem doet zich direct na de installatie van sbs al voor zonder dat er ook maar iets is geinstalleerd. server hangt op het moment dat shadow copy gestart wordt. Geen gekke meldingen te vinden in de eventlog. Er is dan een harde reboot nodig en daar houdt de raid niet zo van. Na
Heb het systeem nu al 2 x moeten installeren doordat de server niet meer wil starten na een harde reboot.

• Zwelgje
server wel geinstalleerd met de smartstart cdroms :? (of iig met de drivers van de cdrom van hp zelf)

is het wel een hp raid kaart :? (specifiek voor de ml150)

Verwijderd

is geen smartstart server, het is een instap model die ml150 g2.

Zit een adaptec 2120s scsi controller in en deze is geinstalleerd via de cdrom drivers.

• Zwelgje
firmware 8205 in je raidkaart :? (downloaden bij adaptec, ding heeft genoeg known issues, ook met hp proliant ml servers...)

of is het een adaptec 2110 'by hp' (hp oem ding dus)

edit: net even in wat newgroups gesnuffeld, er zijn meer mensen met een ml150 en een adaptec 2120 met problemen... oplossing was daar een oudere driver gebruiken ipv een nieuwere

try :?

[ Voor 37% gewijzigd door Zwelgje op 07-01-2006 12:13 ]

Verwijderd

Heb geprobeerde om de firmware te flashen. Dit wilde niet lukken. Ik heb daarbij twee verschillende meldingen gekregen. De ene melding was dat de controller niet overeen kwam met de firmware en de andere keer gaf hij aan dat hij de flash niet geupdate kon worden.

Via de AFU.exe flash utility van adaptec heb ik ook de versie informatie geprobeerd op te vragen. daarbij gaf hij aan dat deze niet kon worden weergegeven.

Ik ga nu even proberen om een oudere driver te vinden en te installeren. Hopen dat dat mag gaan helpen.

Als er nog iemand goede ideeën heeft zijn ze erg welkom !

Ik heb het probleem inmiddels opgelost. Het was de bijgeleverde raid driver van adaptec die de server deed hangen. Een oudere driver geinstalleerd en het probleem deed zich niet meer voor.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 15:06 ]

Pagina: 1