Bill Gates Ridder topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Topicstarter
Hebben de powermods ook de mogelijkheid om iemand te modden naar -5 "Beneden alle peil"? :(

Ik heb hier een kandidaat voor jullie:
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1252117

De post is off-topic, kwetsend en haalt mensen die zich wel degelijk druk hebben gemaakt om - en ingezet hebben voor - de Tsunamislachtoffers collectief naar beneden :(

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah, zo erg is hij imho nou ook weer niet hoor, dat hij naar een -5 zou moeten.

Ja, het is een flinke troll en hij is flink onder de gordel, maar op -1 staat hij ok. Misschien dat hij daarop wel vastgespijkerd zou moeten worden door een PM, maar ik denk niet dat hij hoger gaat komen dan waar hij nu staat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
dat hij het grof en verkeerd brengt ben ik met je eens, maar hij haalt wel een gevoelig maar sterk punt aan en daarvoor verdient hij wel wat krediet

namelijk het punt of we in andere gevallen even enthousiast geld gaan inzamelen, als het voor ons economisch minder interessant is of het geen leuke toeristische bestemming is waar er wat gebeurt

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:29

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

De post is een klassieke -1 troll, en daarvan staan er nog wel meer in die thread ...
Inderdaad een 'trap-onder-de-gordel', maar eigenlijk ook niet meer dan dat, -1 is daarvoor een terechte score, die duidelijk aangeeft dat dat een beetje misselijke offtopic opmerking is ... maar verder moet je daar volgens mij niet gaan in het ingrijpen ...
SirBlade , de reactie daarvoor waar deze op reageerde gaf het punt al aan, enkel maakt deze poster daarvan gelijk en frontale aanval, op basis van een suggestieve aanname ...

Zo'n 'licht IT-nieuws'-bericht is natuurlijk een enorm lokmiddel voor de algemeenheden, lolbroeken en trollers, echter, wees eerlijk, een +4 uiterst inzichtvolle analyse kun je dr ook niet in reactie op posten, en hoef je daar niet te verwachten ...

Ik heb net eventjes door die thread heengelopen, echter heb daar volgens mij meer posts die op -1 stonden een duwtje terug gegeven, omdat het gewoon redelijk schadeloze 'lollige' opmerkingen waren, waarvoor een 0:overbodig genoeg is ... en een paar algemeenheden die rapide doorgestroomd waren naar +3/+4 een tikje terug gegeven, omdat ook die score veels te hoog is...

Je ziet echter al snel dat de moderatie in zo'n thread een soort van ja-nee-strijd tussen voor- en tegenstanders wordt ... waar ook teveel onder het maaiveld verdwijnt en sommige algemene posts weer een veels te hoge score krijgen ...

[ Voor 9% gewijzigd door RM-rf op 03-03-2005 10:47 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Ik kan me niet voorstellen dat deze post makkelijk boven de -1 gaat komen. Daarvoor modden de tweakers politiek correct genoeg. Ondanks het onrecht dat hiermee aan de vele hulpverleners en goede gevers gedaan wordt, kan ik me ergens zelfs wel in bepaalde mate in zijn post vinden. Ik ben er van overtuigd dat er zoveel media aandacht en geld naartoe is gegaan vanwege de vele Europeanen die er zaten. In veel plaatsen op de wereld waar de hulp ook erg hard (ik schrijf met opzet niet in vergelijkende termen) nodig is, werd nauwelijks aandaacht aan besteed. Ik geloof dat Kamagurka daags na de ramp heel treffend een strip maakte met "Nu heeft Dafur pas echt pech".

Het punt dat hij maakt is offtopic en veel te kort door de bocht en daarmee zeker een troll. Maar ik vermoed dat het punt dat hij tracht te maken, zeker geen grove -5 achtige taferelen in gedachten had, maar dichter bij mijn boven geschreven verhaal ligt.

Laten we maar even laten zoals het is, de post wordt later nog eens bekeken.

[ Voor 1% gewijzigd door KeX op 03-03-2005 11:21 . Reden: spelfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Topicstarter
Jullie hebben waarschijnlijk wel gelijk, maar ik was ff pissig toen ik het las, gezien de vele hulpverleners die zich belangeloos daar hebben ingezet - en nog steeds inzetten - en particulieren die soms kapitalen hebben gestort collectief de grond in getrapt worden.
Zie nu ook dat de poster nog vrij jong is, dus zal het maar afdoen als een ondoordachte opmerking.

Ik denk persoonlijk dat het inderdaad zo is dat het meer aandacht als news-item heeft gekregen omdat het een bekend gebied is (m.n. Thailand), maar ook dit is niet geheel waar... gezien Indonesie (Atjeh) en Sri-Lanka die helemaal niet zo toeristisch zijn ook veel aandacht en hulp hebben gekregen.
Ik denk persoonlijk dat men zo gereageerd heeft, gezien de mensen die getroffen zijn er letterlijk niets aan konden doen. Van het ene op het andere moment alles (en in veel gevallen ook "iedereen") kwijt zijn is een nachtmerriescenario voor ieder normaal denkend persoon.
In de meeste andere "hulpbehoevende" landen ligt er toch meestal wanbeleid, politiek of een anderssoortig stukje "eigen schuld" aan de problemen ten grondslag, en treden de issues veel geleidelijker op, waardoor mensen - misschien mede door een stukje "gewenning" - minder genereus zijn.

Maar goed, dit gaat ietwat off-topic ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:20

rapture

Zelfs daar netwerken?

Yoeri schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 10:45:
dat hij het grof en verkeerd brengt ben ik met je eens, maar hij haalt wel een gevoelig maar sterk punt aan en daarvoor verdient hij wel wat krediet

namelijk het punt of we in andere gevallen even enthousiast geld gaan inzamelen, als het voor ons economisch minder interessant is of het geen leuke toeristische bestemming is waar er wat gebeurt
Er gebeuren ook tsunami's in Afrika, alleen zien we niet veel op tv ervan dus ook geen indrukwekkende hulp/geldinzamelingen. De tsunami in Azië is hard opgepept door de media, zeker als men de toerististen-slachtoffers uitgebreid toont op tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-5 ? is dat alleen voor de modjes te zien?

wat ben ik? -3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:47:
-5 ? is dat alleen voor de modjes te zien?

wat ben ik? -3?
Hallo Kampoe1, welkom op het TMF-forum ( niet te verwarren met de gelijknamige muziekzender, waar schaarsgekleedde dames lopen te schudden met hun bekken op wilde stampmuziek, al is de overeenkomst onmisbaar ;) )

het geven van scores aan posts, is iets dat gedaan wordt op de Fronptage van tweakers.net..
bij de reacties die daar door gebruikers gepost worden.
Iedereen kan daar modereren en dus ook meepraten in dit forum.
'Normale' moderaties' kunnen lopen tussen +4 (erg goed) tot -1 (onwenselijk), waarbij meestal +1 als 'neutraal' wordt aangehouden ...

In dit forum zijn ook 'Power-moderators' actief, die eventueel een post op -2 kunnen zetten, zodat deze niet meer zichtbaar is voor anderen, of die edits op posts kunnen doen daar... of de score met 1 moderatie redelijk sterk aanpassen (waardoor zij de afgewogen gemiddelde moderaties van meerdere gewone gebruikers een beetje kunnen 'bijsturen')

In dit geval zijn de meeste van mening dat dat niet nodig is, bij de hier besproken reactie :)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 14:39

player-x

Disruptive by design

vraagje is mijn reactie off topic

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:07

botoo

💀 too old to die young

Offtopic niet, maar je loopt wel behoorlijk te trollen naar Bush.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

de offtopic-moderaties komen waarschijnlijk doordat je erg veel nadruk legt op de vergelijking met Bush, die inderdaad weinig tot niks te maken heeft met Mcrosoft en waarom Gates een ridder-orde ontvangt.

Ook word een formulering als 'die idioot in het witte huis' opgevat als een troll, ondanks dat ik wel kan begrijpen warom je die kwalificatie gebruikt, is het niet de bedoeling zo makkelijk mensen zo te betitelen, en hierbij niet eens meer de moeite te doen aan te geven wat er fout zou zijn aan het buitenlandse beleid van Bush. (wat natuurlijk daar offtopic blijft, zelfs al zou je het verder gaan uitleggen)

persoonlijk vind ik een O:overbodig of offtopic score voor die post wel genoeg, en ik zal er geen plusje tegenaan gooien, wel denk ik ook dat hij niet lager zou moeten zakken (zelfs al zit er wat trollerigs in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
En je spelling mocht ook wel wat beter. Als ik zulk slecht taalgebruik zie heb ik altijd de neiging wat lager te modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

polaris schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:41:
En je spelling mocht ook wel wat beter. Als ik zulk slecht taalgebruik zie heb ik altijd de neiging wat lager te modden.
sorry hoor, maar doe mijn best word vond in iedergeval geen spelings fouten en zou echt niet weten wat ik er meer aan kan doen

p.s. is hij nu wel een plusje waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en voelen mensen zich beter als ze een plusje hebben B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

wel als het een +1 is en niet een 0 zo dat iedereen het kan lezen waar anders post je voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hey ik zie het zo: cool dat hij al dat geld aan Africa besteed en het kan aftreken van de belasting en als het hem minder in zijn portemonnee zeer doet ook oke
en dat hij als prijs daar voor tot ridder geslagen word heb ik ook geen probleem me
misschien gaat hij hier door nog meer geld besteden aan het goede doel.

Zie liever Bill zijn belasting dollars in Afrika belanden dan die van bush
Bill gebruikt het tenminste nog nuttig
We weten allemaal wat Bush met zijn belasting dollars wil doen in Afrika

Het is in ieder geval zo dat wat Bill doet voor Afrika positief is
Want wat de "geachte heer" *kuch* in het witte huis doet alleen zorgt maar voor meer ellende.

Dus player-x zegt: thumbs up voor eindelijk goed bestede Amerikaanse tax dollars
p.s. player-x vergelijkt meneer gates totaal niet met meneer bush, voor meneer gates kan hij in ieder geval nog respect op brengen
Nu zal ik niemand dyslexie kwalijk nemen, maarruh.... wat denk je zelf? Je hebt eerst een troll gepost, daarmee vang je de onvermijdelijke -1tjes... vervolgens bouw je 'm een beetje om en hoop je omhoog te komen.
Kijk eens mee via mijn toetsenbord: het nieuws gaat dus over Bill Gates die van Elizabeth2 een lintje krijgt... en jij hebt het over Bush die geld uitgeeft in Afrika als hulp? Is dat niet afschuwelijk offtopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

ik probeer alleen dingen in perspectief te zetten
een hoop post hier gingen over het geld dat Bill uitgeeft aan goede doelen en dat hij het maar van de belasting af kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:07

botoo

💀 too old to die young

* botoo wilt iig wel eenlans breken voor * botoo spelling, zoals ik het zie besteed hij daar meer aandacht aan dan veel anderen. In z'n ondertitel zit een hint verscholen waarom het resultaat niet 100% is, en daar help een spellingscontrole ook maar marginaal.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
FirefoxAG schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 10:20:
Hebben de powermods ook de mogelijkheid om iemand te modden naar -5 "Beneden alle peil"? :(

Ik heb hier een kandidaat voor jullie:
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1252117

De post is off-topic, kwetsend en haalt mensen die zich wel degelijk druk hebben gemaakt om - en ingezet hebben voor - de Tsunamislachtoffers collectief naar beneden :(
Maar het is - zoals KeX al zei - politiek correct om zoiets naar de min een te raggen. Als ik Hitler prijs voor het aanleggen voor het aanleggen van de eerste snelwegen in ons land zal er ook een ontzettende subdraad ontstaan waarin iedereen me afschiet. Het hangt maar net van het perspectief waarmee je kijkt af, en er zit misschien wel een kern van waarheid in. Waarom ga ik niet uitleggen hier, enkelen hier voor me hebben dat al een keertje gedaan :)
Pagina: 1