Printen naar bestand --> automatiseren

Pagina: 1
Acties:

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-04 08:11
Ik zit met het volgende probleem:

Het bedrijf waar ik werk gebruikt een DOS applicatie. Deze applicatie verwerkt orders en maakt hiervan een overzicht.
In DOS is het mogelijk via het capture commando tijdelijk deze overzichten automatisch naar een tekstbestand te printen.
Omdat dit 's nachts gebeurt en er dan niemand aanwezig is, gebeurt dit automatisch.

Nou heeft het bedrijf ook zo'n Windows applicatie in gebruik genomen en in Windows 2000 bestaat dus niet zo'n dergelijk capture commando.
Weet iemand hoe ik dit toch voor elkaar kan krijgen?

Ik heb het al geprobeerd met de windows file printer, maar hier altijd nog een bestandsnaam en een locatie ingevoerd worden, voordat er geprint kan worden naar een tekst bestand.
Is er een manier om dit te automatiseren?
Zo niet, bestaat er een andere manier om dit te realiseren?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Windows Operating Systems ---> Software Algemeen omdat je waarschijnlijk aan een losse applicatie of driver komt.

[google=windows automatic print to file filename] geeft me trouwens http://www.alphatronics.net/AVPMon.html

Edit:
en zo is er natuurlijk ook de gratis combinatie RedMon + Ghostscript om er automatisch PDF's van te bakken.

[ Voor 25% gewijzigd door F_J_K op 03-03-2005 10:17 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je in Windows een lokale poort aan maakt, kan je een naam op geven - als je hier een filename opgeeft, zal het bestand naar disk geschreven worden :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

elevator schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 10:16:
Als je in Windows een lokale poort aan maakt, kan je een naam op geven - als je hier een filename opgeeft, zal het bestand naar disk geschreven worden :)
offtopic:
Dat wist ik niet :o

Dan wil je trouwens waarschijnlijk nog wel een scriptje maken die de files verplaatst & hernoemd voor ze zijn overschreven door een volgende.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• SIC66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Oke, het is gelukt.
Ik heb dus de omschrijving van elevator gebruikt.
Het enige probleem dat ik nu heb, is dat ie altijd alles met de pagina-instelling 'staand' uitprint. Dit moet dus 'liggend' worden, omdat het bestand dat geprint moet worden te breed is om op een staande pagina de passen. Nu mis ik dus bepaalde gegevens
Dus ook de instellingen van de fileprinter veranderen helpt niet..
Heeft iemand hier nog een truukje voor?

PROUD member of NoizyCows

• googhum
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-05-2022
Heb dit ook toegepast, medewerkers sturen de printopdrachten (post script) naar een share. Daar worden ze omgezet naar pdf, en terug geplaatst op de share in een subdirectory.

Nu overschrijven ze echter nog wel eens de printopdrachten van collegas |:( (slaan op naar een vast path en bestandsnaam). Is het mogelijk om een variable mee te geven??

%1
%username%
werken bijvoorbeeld niet
Pagina: 1