WD 200GB, Divx film stottert

Pagina: 1
Acties:

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Topicstarter
Ik heb in totaal 3 HD's:
- 2x 120 GB WD 8 MB ATA100
En laatst bij een niet nader te noemen winkel heb ik een 200 GB WD 8 MB ATA100 gehaald.

Als ik een DivX-film afspeel op de andere 2 HD's (120 GB) is er niets aan de hand.
Als ik dezelfde film op de 200 GB HD kopieer en het daar afspeel dan stottert de film af en toe.
Ik heb geen partities:
120 GB = C:
120 GB = D:
200 GB = E:

Merk (WD) + type (8MB ATA100) van de HD's zijn gelijk, alleen grootte is anders en later gekocht.
Alle HD's zijn aangesloten op hetzelfde systeem:
Afbeeldingslocatie: http://img99.exs.cx:81/img99/9748/hd7nw.jpg

De film kan wel afgespeeld worden, maar om de zoveel tijd ± 5 - 10 minuten, dan stottert de film heel eventjes. Op de 120 GB heb ik geen probleem, het lijkt mij dus een HD probleem ?

[ Voor 11% gewijzigd door GoT op 03-03-2005 10:46 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Verwijderd

Ik zou allereerst je DMA settings nakijken. En kijken of je de laatste bios e.d. hebt.

Het kan zijn dat er af en toe iets persé disk access eist van die schijf. Of een virusscanner, of zoiets.

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Topicstarter
Snelle reply _/-\o_

Hier nog wat meer info:
- DMA staat voor alle HD's gelijk.
- Ik heb de laatste BIOS (op mijn mobo).
- Virusscanner staat uit, geen spyware
- Ik heb wel een P2P programma, maar gebruik de C: schijf om te downloaden. (Als ik dezelfde film vanaf C: of D: schijf afspeel heb ik geen problemen)
- Webservice staat uit.
- Ik gebruik Windows Media Player, priority op "High" gezet, nog steeds stottert het.
- Stotteren gebeurt bij alle films.

- 120 GB #1 = Primary Master = opstart HD + Download P2P (WinXP SP2)
- 120 GB #2 = Primary Slave = Data opslag

- 200 GB = Secondary Master = Data opslag
- Secondary Slave = LiteOn DVD brander 1633S (er zit verder geen CD/DVD in de drive, idle)

Ik kan de 200 GB nog als slave aan mijn Primary hangen, maar ik betwijfel het of het daar aan ligt.
Kan dit ook aan de HD zelf liggen ? Op de andere 2 (120 GB) HD's heb ik geen probleem.
S.v.p. z.s.m. antwoord, want dan ruil ik de HD om. (ik heb omruilgarantie, net gekocht)

Edit: Toen ik de 120 GB HD kocht kreeg ik het in een compleet gesealde anti-statische verpakking, toen ik de 200 GB kocht kreeg ik het in een standaard anti-statische verpakking vastgeplakt met een stukje tape. De HD is bij Mycom gekocht (actie voor 89,95).

[ Voor 13% gewijzigd door GoT op 03-03-2005 10:44 ]

Verwijderd

Sja als je dit 10 jaar geleden had gevraagd had ik gezegd thermal calibration, maar stotteren n.a.v. dat is vandaag de dag niet meer aan de orde.

Als je je p2p programma uitzet, heb je het probleem dan nog? Gewoon om het uit te sluiten?

Ik vind het trouwens vreemd dat je over primary master en slave praat, aangezien SATA maar 1 device per kanaal ondersteunt. Bedoel je toevallig niet ATA/IDE? (gezien het feit dat je er nog een ATAPI device aan hebt hangen ook) In dat geval zou ik eens kijken of je secondary IDE kanaal toevallig geen IRQ deelt met het een of ander. Het kan zijn dat een ander device bandbreedte snoept om de zoveel tijd, en/of niet netjes wil samenleven op 1 interrupt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 10:44 ]

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Topicstarter
Woeps, moest ATA100 zijn, ik zal het ff corrigeren.
Ik zal het later uitzetten en testen, maar moet nu ff weg.

Vreemde is wel dat als ik de film op C: schijf zet (waar ik dus download) ik daar geen problemen mee heb.

[ Voor 64% gewijzigd door GoT op 03-03-2005 10:48 ]

Verwijderd

Dan lijkt het idd of de schijf, of wat meer aannemelijk is om eerst uit te zoeken: je secondary IDE kanaal. Dat kan soms in de BIOS aan een setting liggen, in de controller, in Windows zelf .. legio mogelijkheden.

Eigenlijk zou je een andere schijf op je secondary controller moeten hangen, met een film er op, en kijken of het dan nog schokt. Als dat dan het geval is, kun je met vrij grote zekerheid concluderen dat het een controller issue is, en dat het niet aan de schijf ligt. Of de issue dan een hardware- of software-probleem betreft, wordt de volgende puzzelstap.

Plug je 2e 120GB schijf en je 200GB schijf eens om en test het even.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 10:54 ]

Pagina: 1