Canon Pixma Printer, inkt loopt door

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 20:02
Goedendag,

Ik heb een Canon Pixma 4000 printer waar ik zeer tevreden over ben.
De foto afdrukken zien er erg goed uit, en ook afdrukken op cd gaat aardig.
Ik heb echter 1 groot probleem

Wanneer ik een tekst in 4 kleuren afdruk (zwart rood geel en blauw) een dag laat drogen, en dan met mijn vinger over de 4 teksten lichtjes wrijf, gebeurd er niets, behalve zwart, die loopt mega uit, en geeft gigantische strepen.

Ik heb deze printer gekocht in principe voor foto's en cd's beprinten en dat gaat goed, maar tekst afdrukken gaat NIET. 1x per ongeluk met je vinger over zwart, en daar gaat je mooie tekst.

Ik gebruik uitlsuitend de orginele meegeleverde inkt van Canon.

Gabriel

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:25

breinonline

Are you afraid to be known?

In de software kan je als het goed is de droogtijd aangeven, misschien moet je daar eens mee spelen. Ik heb zelf een iP4000 en die doet het fantastisch.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Gabriel_Knight
Uiteraard heb ik even met die instelling gespeeld, maar geen succes.
Misschien dat iemand voor mij een geprinte tekst (die langer dan 24 uur ligt) eens kan aanraken en eens lichtjes kan wrijven over de tekst die geprint is (om te zien of die ook uitloopt)

• breinonline

breinonline

Ik heb het voor je getest, maar de tekst blijft prima op het papier zitten. Ik neem aan dat je ook testen hebt uitgevoerd met de standaardinstellingen zoals Canon die in hun software meelevert? Als het zelfs daarin niet lukt kan je er beter mee teruggaan naar de winkel waar je hem hebt aangeschaft. Dan klopt er gewoon iets niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Welk papier gebruik je? Het komt weleens voor dat bepaalde inkt niet goed hecht op een bepaald soort papier.

• Gabriel_Knight
Ik heb het getest met het papier van het merk Classic (aldi) en ook met het dikke 120 grams papier van HP, maar allebei hetzelfde effect. Wrijven over kleuren gaat perfect, maar ook zwart loopt het giga door

Melk merk papier gebruiken jullie, (soms HP everyday papier) want dan kan ik dat eens testen

[ Voor 19% gewijzigd door Gabriel_Knight op 03-03-2005 11:02 ]

• breinonline

breinonline

Gabriel_Knight schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:01:
Ik heb het getest met het papier van het merk Classic (aldi) en ook met het dikke 120 grams papier van HP, maar allebei hetzelfde effect. Wrijven over kleuren gaat perfect, maar ook zwart loopt het giga door

Melk merk papier gebruiken jullie, (soms HP everyday papier) want dan kan ik dat eens testen
Ik heb gewoon 80grams papier, dit is een HP pak, maar al het standaard kopierpapier is 99% hetzelfde, merk of geen merk.

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 15:05

El Martino

Zo niet, dan toch.

HP everyday heeft mijn vader een keer geprobeerd met zijn Canon, maar dat ging absoluut niet.

Ik weet vrijwel zeker dat het door jouw papier komt. Ik heb ook een Canon en heb dat nog nooit meegemaakt.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

breinonline schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 10:26:
In de software kan je als het goed is de droogtijd aangeven,
Die regelt aleen de tijd tussen 2 papieren. Zodat hij de papieren niet te snel opstapelt. Dat is iets anders als de TS beschrijft.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Gabriel_Knight
Gevonden!

Ik heb een soort van oplossing gevonden voor het probleem
Stel de printer in op Photo paper pro, en de zwarte photo inkt wordt gebruikt ipv de normale tekst inkt. Inkt loopt NIET meer door. (Het kwam dus door de grote BCI 3BK inkt cardridge die problemen gaf)

Ik ga Canon eens mailen over dit inktpatroon.

Gabriel
Pagina: 1