Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Plantronics M2500 & Conceptronic Bluetooth dongle

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil vandaag de Plantronics M2500 Bluetooth headset kopen. Ik wil hem vooral gebruiken in de auto in samenwerking met mijn SE K700i, maar ik wil ´m thuis ook gebruiken voor skype etc.
Ik heb al in verschillende topics op andere forums gelezen dat ze ´m niet gekoppeld krijgen aan hun PC. Ik gebruik een class 1 bleutooth usb dongle van Conceptronic.
De Plantronics M2500 lijkt me op zicht een goede koop, maar ik moet er wel zeker van zijn dat ik ´m fatsoenlijk gekoppeld krijg aan mijn PC. Iemand ervaringen hiermee?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 10:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is geen schopje, maar ik heb alle topics nagelezen over bluetooth & headset nagelezen, maar de conceptronic & plantronics combinatie vind ik niet terug. Niemand die deze 2 of een van deze gebruikt om te pairen met headset en bluetooth dongle?

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11 23:11
gebruik geen van beide... maar heb wel een Sitecom dongle (externe antenne, 100mtr) en die drivers installeren ook direct de patch voor windows die je wel nodig hebt als je bluetooth wil.

Verder moet hij gewoon kunnen connecten hoor.
Als je het bijv. voor Skype wil gebruiken moet je dongle wel het audio-gateway profiel hebben. (hebben niet alle dongles).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geinformeerd bij Plantronics. En daar zeggen ze dat er mensen zijn die de M2500 gebruiken met PC, maar dat ze het niet garanderen en geen support bienden.
Conceptronic (waar ik de CBT100U bluetooth dongle van heb? kunnen je me niet verder helpen.

Als ik mijn K700i connect met de PC kan ik gebruik maken van: HS Voice Gateway....

het ziet er naar uit dat het moet lukken, toch......?!

Verwijderd

Lees even hier op Skype-forum

Ik gebruik de M2500 in combinatie met een Hama dongle.
In het kort uitgelegd de Bluetooth drivers van winxp zouden geen headset ondersteunen.
Je moet de widdcom drivers installeren (laatste versie mij bekend 1.4.2.12) en de xp bt drivers uitschakelen --> niet verwijderen dus.

Vanaf dan kan je in je configscherm aan het werk met de Widdcom driversettings (niet verwarren met zelfde icoontje van xp bt)

Vervolgens moet je in skype bluetooth audio instellen bij headsets.

Hier werkt het. Maar ik ben er nog niet helemaal uit of ik het wel gebruiksvriendelijk vindt om telkens opnieuw de headset te moeten pairen, en de pin code moet ingeven. Ook batterij lijkt me snel leeg. Maar da's misschien kwestie van gewoonte (uitschakelen). Ik kan er ook gewoon mijn muziek mee beluisteren. Mic werkt goed.

Verwijderd

Topicstarter
Phil bedankt voor je uitleg. Ik krijg 'm dinsdag binnen. Ik heb de Widcomm drivers sowieso al geinstalleerd. Ik zal dinsdag posten of het gelukt is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Plantronics M2500 gisteren binnen gekregen.
Hij werkt perfect in cominatie met mijn SE K700i en ook met mijn Conceptronics Bluetooth dongle.
Ook het draagcomfort is prima. Ik voel ´m nauwelijks als ik ´m om mijn oor heb.

Ik heb gisteren een gesprekje gevoerd over de headset, en daarbij had ik een beetje storing. Bereik was daarbij wel een meter of 10.
Met skype heb ik ´m nog niet geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de headset gisteren met Skype uitgeprobeerd. Ik heb Widdcom drivers geinstalleerd.
Ik ben prima te verstaan door de ander, maar ik versta hem niet. Ik heb in de opties van skype alles op bluetooth audio ingesteld.
Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Verder hoor ik wel bijv. de mediaplayer etc. Ik heb ook al naar echo... gebeld met skype om te testen en dan hoor ik een stem, praat ik de 10 sekonden in en later hoor ik de stem en mezelf terug. Maar dan bij een echt gesprek lukt het niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 09:07 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:38
Gebruik je de laatste nieuwe Widcomm's? Kijk anders hier even: [rml][bluetooth] Versie 1.4.x.x[/rml]

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 10-03-2005 09:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof het wel, zal straks ff checken als ik thuis ben voor de zekerheid!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 10:23:
Ik geloof het wel, zal straks ff checken als ik thuis ben voor de zekerheid!
De widdcom drivers zijn 1.4.2.8. OK neem ik aan?!
ff een skype account gemaakt op een andere pc in mijn netwerk. Mic aangesloten en dit geluid was over de headset te horen. Waarschijnlijk had de testpersoon enkele dagen geleden een defecte Mic.

Conclusie: Conceptronic BT dongle & Plantronics BT headset volledig compatible.

Is het nu mogelijk om via de headset zaken aan te sturen op mijn PC? Voice-dialing gaat met de headset....

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 10:01 ]

Pagina: 1