Toon posts:

USB 2.0 wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Systeem:

Pentium 4 2,8
512 mb-ram geheugen
Windows Xp Home Sp2
moederboard: ASUS P4S800D

Mijn probleem is dat ik een Creative Zen Touch heb die via USB 2.0 kan, maar mijn computer vindt geen USB 2.0 poorten. Volgens mijn moederboard handleiding heb ik 4 usb 2.0 poorten en er zit nog een extra kaartje met 4 usb 2.0 poorten op mijn moederboard, maar als ik mijn zen touch via één van deze poorten erin stop, krijg ik de melding dat hij sneller zou kunnen werken.
Dan kom ik in het scherm met alle usb poorten, en dan staat er dat er geen snellere poorten beschikbaar zijn. Ik heb ergens gelezen dat als je Sp2 hebt geïnstalleerd, dat er dan ook automatisch een usb 2.0 driver wordt geïnstalleerd, maar dit lijkt dus niet te werken.

Heeft iemand een idee wat hier fout zou kunnen zijn?

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-02 01:38

DizzyWeb

Ondertiteld

Software voor je moederbord geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik via de cd-rom van mijn moederboard de usb 2.0 driver wil installeren (via autostart), krijg ik eerst de melding dat ik via windows update sp1 moet downloaden en als ik via het bestand zelf op de cd wil doen, staat er dat de laatste driver al geïnstalleerd is, en dat in apparaatbeheer moet scannen naar verandering (?).

edit:

De aanwezige usb-controllers zijn:
3x Sis 7001 PCI naar USB open host-controller
Standard Enhanced PCI to USB Host Controller
5x USB hoofdhub
VIA PCI to USB Enhanced Host Controller
2x VIA Rev 5 of later USB universele host-controller

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 09:53 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Chipset-drivers geïnstalleerd?
USB 2-drivers zitten er al van bij SP1 bij. De usb-poorten op je mobo worden helemaal niet herkend? Ben je zeker dat je uitbreidingskaartje USB2 is? Zaten er drivers van de fabrikant bij, en heb je die geïnstalleerd in de plaats van de standaard windows-drivers voor zo'n uitbreidingskaart?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 09:50:
Als ik via de cd-rom van mijn moederboard de usb 2.0 driver wil installeren (via autostart), krijg ik eerst de melding dat ik via windows update sp1 moet downloaden en als ik via het bestand zelf op de cd wil doen, staat er dat de laatste driver al geïnstalleerd is, en dat in apparaatbeheer moet scannen naar verandering (?).

edit:

De aanwezige usb-controllers zijn:
3x Sis 7001 PCI naar USB open host-controller
Standard Enhanced PCI to USB Host Controller
5x USB hoofdhub
VIA PCI to USB Enhanced Host Controller
2x VIA Rev 5 of later USB universele host-controller
Heb je al es in apparaatbeheer gewoon rechtsklik op de hardware gedaan en 'driver updaten' aangeklikt? Zoja, wat geeft dat?
Ik veronderstel dat die SIS-controller de pci-kaart is. Helpt het als je de uitbreidingskaart eruit haalt? Worden je onboard usb-poorten daarna wel herkend?
Download de chipsetdrivers es van de asus-site of van die van intel. Dan heb je de recentste. Ik heb ook al brakke drivers gehad die nota bene op de cd bij mijn mobo stonden...

[ Voor 9% gewijzigd door Borromini op 03-03-2005 10:13 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
ik ga nu (helaas) weer naar school, kijk vanmiddag weer

ik heb net nog wel ff die driver van dat pci-kaartje usb geïnstalleerd, maar als ik de kabel in één van die poorten stop, wordt hij niet herkend, dus ik vanmiddag even kijken wat er gebeurd als ik hem eruit haal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn usb muis in het pci usb kaartje gestopt, dat werkt, maar als ik met mijn usb kabel van mijn zen touch in diezelfde poort ga, wordt mijn mp3-speler niet herkend.

Betekend dit dat de kabel kapot is ofzo? :?
Pagina: 1