[XP] Externe HD op Firewire "verdwijnt" ....

Pagina: 1
Acties:

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:10

OgWok

U.N.C.L.E.

Topicstarter
Heb dit al eens eerder gepost, maar heb nog geen oplossing gevonden.

Gebruik af en toe een externe HD (120 GB Maxtor) op een firewire poort. De firewire kast (merkloos) heeft een eigen voeding.

Onder Windows XP (SP1/2) "verdwijnt" de hd soms spontaan; externe kast uit en aan zetten en hij is weer terug. Maar hij verdwijnt niet altijd..... meestal bij het kopieren van een groot bestand.

Een image (10GB) maken met een Ghost-bootdiskette (met Iomega-driver) naar de externe hd werkt zonder problemen.

Als ik de externe hd mount op een RedHat 9.2 systeem werkt die probleemloos en hierin zit dezelfde firewirekaart (Western Digital) als in het XP systeem.

Dus de hardware is OK.

Zoals ik al zei gebeurt dit op 2 verschillende systemen met SP1 en SP2.
Op het internet heb ik geen enkele oplossing gevonden die in de buurt van een oplossing komt.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik heb hier ook een topic over gemaakt, want ik had hier ook last van, en meerdere mensen met mij:
Ext. Harde schijf doet vaag
Ik ben er toen niet uitgekomen. Op een gegeven moment kocht ik een andere firewirekaart en toen was het ineens over.

Misschien helpt het als je die schijf eens een keer formatteert. Het is in ieder geval een heel raar probleem...

[ Voor 3% gewijzigd door Double J op 03-03-2005 10:09 ]

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik heb hetzelfde probleem en hier gereplied: Vilenin in "Ext. Harde schijf doet vaag."

Zullen we de discussie daar verder zetten? Gaat om precies hetzelfde probleem.

Bloed, zweet & koffie