Toon posts:

hulp op afstand probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jim_13/router1.jpg

volgende probleem stel ik vast
via MSN MESSENGER

FILETRANSFER to PCB+PCC ok
AUDIO to PCB +PCC ok
VIDEO to PCB+PCC ok

HULP op AFSTAND PCC OK
(beide richtingen)
HULP op AFSTAND PCB NOK
(in geen enkele richting )

dus ik vermoed ergens een instelling op PCB

kan iemand me zeggen welke ?

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

Firewall?

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dat de eigenaar van PCB der nie veel vanaf kent.

via screendumps is er in zijn router instelling nergens sprake van FIREWALL (e-tech) router

die hulp op afstand gebruikt die ander poorten dan BV audio en file transfer ?

Verwijderd

Hulp op afstand (Remote Assistance) gebruikt UPnP om port 3389 tijdelijk open te zetten op de PC waarvan het verzoek om hulp komt. Is UPnP uitgeschakeld in de router, niet geinstalleerd in Windows of de situatie router achter router zal je zelf die poort moeten forwarden in de router en openen op de firewall van de betreffende PC.

File transfer met MSN werkt iets anders. Beide PC's proberen een connectie te maken naar de andere PC. Als één van beide PC's niet achter een router zit of achter een router met werkende uPNP setup kan je in beide richtingen files versturen. Dit geldt oveigens voor versie 6.

Verwijderd

Topicstarter
okay straks is proberen om poort 3389 te forwarden in zijne router dan .

Verwijderd

Zet de DMZ op de router eens aan en ingesteld op de pc die je voor deze activiteiten wilt gebruiken.

(Al) Het verkeer waar je router geen raad mee weet (dus weet niet naar welke pc het moet) stuurt die
dan standaard naar die pc ingesteld op DMZ. ( d8 ik )

Werkt het dan wel, zoek uit welke poort er gebruikt word en forward die naar je PC(B).

Verwijderd

Topicstarter
zou het ook kunnen dat het probleem is dat PCB de winxp HOME heeft ?

PCA en PCC hebben allebei WINXP PRO

in het config scherm en dan tabblad verbindingen vna buitenaf staat slecht een optie om aan te vinken.

Verwijderd

Topicstarter
okay wat hebben we gisteren gedaan

op PCB SP2 geinstaleerd en de FIREWALL van XP afgezet
in de router poort 3389 doorgeroute.

resultaat just hetzelfde

heb ook vast gesteld dat de firmware intussen al 3 hogere versies heeft op de site van de fabrikant(e-tech) maar ge kunt ze daar niet downloaden eerst email sturen(pfffffff)

heb via VNC ook is geprobeerd krijg dan direct code 00016

dus der klopt nog steeds iets niet maar wat?
Pagina: 1