[MySQL] DB opbouw/query probleempje

Pagina: 1
Acties:

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00
Ik moet binnen een database producten gaan koppelen die assemblies vormen, dus: product A bestaat uit subassembly B & C, maar subassembly B en C bestaan dan elk ook weer uit een X aantal onderdelen.
De producten/assemblies/etc. heb ik reeds in een tabel en nu zit ik te kijken hoe ik bovenstaande kan realiseren (ik zit aan een N op N relatie tabel te denken), maar nog belangrijker; hoe krijg ik zo'n assembly boom uit de tabellen met zo weinig mogelijk queries (liefst met maar 1 natuurlijk...)

In principe zit er geen beperking in de diepte van de assemblies maar als het echt niet anders kan denk ik aan 5 levels ofzo.

Heeft iemand suggesties doen hoe zoiets mooi & goed op te bouwen is???

t.k.a. sig space t.e.a.b.

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022

Reveller

Hopla!

Modified Preorder Tree Traversal :) Of een "gewone" Adjacency List (parent_id) tabel en dan een "SELECT * FROM assemblies" en dat in een array plempen die je in de rest van je applicatie aanroept: [rml][PHP] MySQL result omzetten naar array[/rml].

[ Voor 17% gewijzigd door Reveller op 03-03-2005 09:03 ]

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00
Thanks, ik had reeds zitten zoeken, maar het is knap lastig zoeken als je de juiste benaming niet weet voor wat je wilt vinden...

t.k.a. sig space t.e.a.b.