Hey guys,
ik heb een probleem:
ik heb een aantal radiobuttons en als 1 daarvan veranderd dan moet er een totaalprijs berekend worden.
De radiobuttons zijn gedefinieerd als volgend:
Van deze buttons zijn er 3 groepen van 4, waarvan alleen het id veranderd per button, en de naam per groep.
Ze roepen dus allemaal de functie calc() aan als ze van waarde veranderen, en deze calc moet ze vervolgens allemaal bij langslopen om te kijken welke er actief is, en dan daarvan de prijs bij de totaalprijs op te tellen.
Deze functie ziet er als volgt uit:
Als ik echter nu de waarde van 1 van deze 3 knoppen verander, geeft ie de volgende foutmelding:
Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door het object.
Wie kan me verder helpen ???
ik heb een probleem:
ik heb een aantal radiobuttons en als 1 daarvan veranderd dan moet er een totaalprijs berekend worden.
De radiobuttons zijn gedefinieerd als volgend:
code:
1
| <input type="Radio" name="team1" id="btn1" value="4dln" onChange="calc()"> |
Van deze buttons zijn er 3 groepen van 4, waarvan alleen het id veranderd per button, en de naam per groep.
Ze roepen dus allemaal de functie calc() aan als ze van waarde veranderen, en deze calc moet ze vervolgens allemaal bij langslopen om te kijken welke er actief is, en dan daarvan de prijs bij de totaalprijs op te tellen.
Deze functie ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| function calc()
{
var totaal=0;
if (this.document.getElementByName("team1").item(0).checked)
{
totaal = totaal + 200;
}
elseif (this.document.getElementByName("team1").item(1).checked)
{
totaal = totaal + 250;
}
elseif (this.document.getElementByName("team1").item(2).checked)
{
totaal = totaal + 300;
}
this.document.getElementById("ttl").value = totaal;
} |
Als ik echter nu de waarde van 1 van deze 3 knoppen verander, geeft ie de volgende foutmelding:
Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door het object.
Wie kan me verder helpen ???