Toon posts:

7.1 speakerset, speelt DTS af op maar 5 speakers???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem:

Laats een low-budget speakerset gekocht met een daarbij passende soundcard:
- Creative soundblaster T7700
- Soundblaster Live 24
Dit draaiend op een AMD Athlon 64 3000+ systeem.

Bij het testen van de speakers worden deze alle 7 herkend en werken ze naar behoren. Een *.mp3 file wordt mooi over alle speakers afgespeeld in Windows Media Player.

Na een versie van PowerDVD te hebben geinstalleerd kan ik DVD's met een DTS spoor afspelen. Dit klinkt allemaal fantastisch, als je de prijs/kwaliteit verhouding bekijkt. Helaas gebruikt PowerDVD hierbij maar 5 speakers, is al behoorlijk meer dan mijn oude setje van 2 eenvoudige speakers, maar toch, er staan er niet voor niets 7!

Heeft iemand enig idee hoe ik een DTS spoor (waarschijnlijk origineel 5.1) kan afspelen op mijn 7.1 speakerset? Komt dit overigens wel ten goede aan de kwaliteit?

In afwachting van een antwoord,
Alexander

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-02 12:29

R-B

Blokkert

5,1 stream hoor je ook maar op 5 speakers.. niet op 7....

enne. Stel je mp3 gewoon in op 2 speakers niet alle 7.. klink VEEEEEL beter..

[ Voor 42% gewijzigd door R-B op 02-03-2005 23:43 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• NeORay
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:41
simpel: knopje achterop subwoofer omzetten naar 5.1. Hij zal dan zelf upmixen naar 7.1 :)
Dit is geen enkel probleem voor de kwaliteit van t geluid omdat het geluid van de achterse twee speakers dan ook gewoon wordt afgespeeld op de middelste twee.

• NeORay
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:41
R-B schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:42:
enne. Stel je mp3 gewoon in op 2 speakers niet alle 7.. klink VEEEEEL beter..
Das niet waar omdat de kwaliteit van de speakertjes opzich niet echt super is. Bij elkaar klinkt het nog netjes..

Verwijderd

Topicstarter
R-B,

Bedankt voor je tip. Als de kwaliteit hoog in het vaandel staat ben ik het met je eens dat je audio niet om moet gaan vormen, dus als het 5.1 is dit ook zo laten, 2.1 niet omvormen naar 7.1. Ik ben maar een amateur in audioland, en met het setje wat ik heb van EUR 69,- mag je niet teveel verwachten. Ik ben overigens niet voor niets bezig geweest om alle kabels weg te werken, wil ik al mijn 7 speakers horen ook! Ik heb overigens nog even een mp3 beluisterd en snel gewisseld tussen 2.1 en 7.1, maar dan klinkt het naar mijn gevoel voller, lijkt me logisch, i.p.v. 2 hoor ik het over 7 speakers.

Groet,
Alexander

Verwijderd

Topicstarter
mp-tje,

Bedankt voor de tip, daar heb ik wat aan. Er zat waarempel een klein inimini knopje achterop m'n subwoofer, dat valt ook niet echt op zeg. Tevens had ik hier niets over gelezen, waarschijnlijk de handleiding niet doorgelezen. Nu had ik al van iemand gehoord dat het geluid met een upmixer wel over 7.1 afgespeeld kon worden, die persoon had dat zelf op z'n subwoofer zitten. Ik ben er vanuit gegaan dat dat niet op mijn eenvoudige setje zou zitten. Het tegendeel is waar.

Groet,
Alexander
Pagina: 1