[Bsplayer] subs in zwarte balk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134201

Topicstarter
Ja, ik heb de search gebruikt. Probleem: in bsplayer lukt het me niet om de subs in de zwarte balken onder de film te krijgen (film zelf heeft geen balken). Precies hetzelfde als in het topic subtitles in zwarte balk dus.

De oplossing zou luiden:
Film in BSPlayer in fullscreen zetten, dan heb je op je PC ook 2 zwarte balken (ik veronderstel dat je geen 16:9-monitor hebt :) ), en dan kan je daar gewoon je subs in de zwarte balken plaatsen en tataaa, staan ze ook goed op je TV.
Heb ik gedaan, maar dat weigert hij gewoon, ik kan een lokatie aangeven (met coordinaten die je dan ziet in beeld) voor de subs, maar als ik dan de film afspeel verschijnen de subs alsnog in beeld, en niet in de zwarte balk eronder. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:03
Mogelijkheid 1: met shift + pijl omlaag de subs handmatig onder het beeld zetten
Mogelijkheid 2: rechtermuisknop -> subtitles -> subtitle properties -> auto position

Beiden in fullscreen gebruiken

edit:
Volgens mij kun je de ondertitels niet buiten beeld plaatsen als je "draw subtitles to overlay surface" aan hebt staan

[ Voor 33% gewijzigd door OnTracK op 02-03-2005 23:10 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134201

Topicstarter
OnTracK schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:05:
Mogelijkheid 1: met shift + pijl omlaag de subs handmatig onder het beeld zetten
Mogelijkheid 2: rechtermuisknop -> subtitles -> subtitle properties -> auto position

Beiden in fullscreen gebruiken

edit:
Volgens mij kun je de ondertitels niet buiten beeld plaatsen als je "draw subtitles to overlay surface" aan hebt staan
Aha, aan dat laatste ligt het. Maar als ik dat uitzet, krijg ik geen subs op mijn tv. Hoe moet ik dat dan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:03
Dat kan geloof ik niet met bsplayer, maar je kan wel DirectVobSub gebruiken. (klik op mirror link 2)
Verder standaard installeren. Subtitles in BSPlayer disablen.

Dan: Start -> Programs -> VobSub -> DirectVobSub Configure

• Tab: Misc.
        "Apply changes immediatly" aanzetten

• Tab: General
        "Extend to 4:3" aanzetten

• Tab: Main
        evt. "Override placement" aanzetten, ik zet Vertical op 97
        evt. fontgrootte aanpassen
        evt. Polygonize aanzetten, beter kwaliteit geloof ik.

Al je videos hebben nu 4:3 beeld met zwarte balken erbij. Waarin de subs afgespeeld worden.

Wat je misschien ook nog eens zou kunnen proberen, is wat ik hiervoor heb gezegd aan te zetten. Maar de subs zelf van VobSub te disablen, want ik vind ze persoonlijk van slechtere kwaliteit dan die van BSplayer. Daarna de subs van BSPlayer weer aanzetten, nu die zwarte balken erbij zitten zouden de ondertitels wel gewoon onderin het beeld zitten.
Maar ik weet niet zeker of de zwarte balken ook blijven als je de subs van VobSub disabled.

[ Voor 83% gewijzigd door OnTracK op 03-03-2005 11:03 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.