Toon posts:

Indesign vs. Vergelijkingseditor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk best wel vaak met InDesign CS, maar nu moet ik iets "wiskundigs" maken.
Dat betekent veel gedoe met vergelijkingen, breuken, sigmatekens etc.

Nu wilde ik dit ook met InDesign maken, totdat ik merkte dat InDesign niet hetzelfde kan als vergelijkingseditor van MS Word.

Het lukt me niet eens om een simpele breuk als 5/6 te maken.

Ik heb op google naar plug-ins oid zitten zoeken, maar niks kunnen vinden (weet ook niet precies met welke zoektermen ik moet zoeken).

Weet iem. wat ik het beste kan doen? (Toch maar MS Word gebruiken :? )

Verwijderd

Bij mijn weten is InDesign een opmaakprogramma en géén rekenprogramma.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:28:
Bij mijn weten is InDesign een opmaakprogramma en géén rekenprogramma.
je leest het niet goed (of ik zeg het niet duidelijk genoeg); ik wil er helemaal niet mee rekenen.

Ik wil alleen vergelijkingen kunnen invoegen.

Verwijderd

waarom geen LaTeX? dat is ervoor

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik ben nou mijn profiel werkstuk aan het afronden en ik wil het eigenlijk ook in een mooi jasje steken, dus met een mooi lettertype dat past bij het lettertype voor de vergelijkingen.

Ik heb mijn vergelijkingen gemaakt met Openoffice.org maar ik zou het neit erg vinden als ik ze in een ander programma overnieuw zou moeten maken.

Verder denk ik dat LaTeX geen goede keus aangezien dat meer de syntax is, het gaat ons beide denk ik meer om hoe het er op papier uit komt te zien.

Verwijderd

Ehm, ik denk dat dat ook bedoeld werd met LaTeX, zie je erg vaak bij wiskundige papers en dergelijke juist omdat vergelijkingen er goed mee kunnen worden weergegeven.

Maar goed, ik kan me voorstellen dat dat niet de oplossing is die je nu zoekt aangezien je je dan eerst in LaTeX moet gaan verdiepen, maar dat kan je zelf het beste beslissen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 00:44:
Ehm, ik denk dat dat ook bedoeld werd met LaTeX, zie je erg vaak bij wiskundige papers en dergelijke juist omdat vergelijkingen er goed mee kunnen worden weergegeven.

Maar goed, ik kan me voorstellen dat dat niet de oplossing is die je nu zoekt aangezien je je dan eerst in LaTeX moet gaan verdiepen, maar dat kan je zelf het beste beslissen.
Precies; ik heb proTEXt gedownload, maar ik snapte er niet veel van. Ik heb me er heeel klein beetje in verdiept, maar dat hielp niet echt. Dat komt mede doordat het geen WYSIWYG is, maar gedoe met allerlei codes.
Ik heb begrepen dat dat inderdaad de standaard is als je wiskundige documenten wilt maken, maar ik zit al in tijdnood, dus erin verdiepen kan ik me niet veroorloven.

Verwijderd

Als je geen LaTex wilt gebruiken, raad ik je MathType downloaden (30-Day Trial).

Met MathType kun je zelfs meer doen dan met Equation Editor van MS Word en je kunt de vergelijkingen dan invoegen in InDesign :)

Hier vind je de tutorial waarin staat hoe je een MathType vergelijking in InDesign kan invoegen.
Pagina: 1