[Quark Xpress] Vietnamese tekens

Pagina: 1
Acties:

• ZaWoot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-02 19:49

ZaWoot

Red Is The Color

Topicstarter
Zit met het volgende probleem waar ik niet uit kom.

Ik "moet" een trouwkaart maken die 2 teksten bevat. Nederlands en Vietnamees.
De teksten in het vietnamees zijn aangeleverd in Word (lettertype Monotype Corsiva) met1 alle "vreemde" tekens uit het vietnamees.

Hoe krijg ik deze juist in Quark geplaatst ? Als ik ze in Quark 6 (en ook indesign geprobeerd) plaats snapt hij bepaalde karakters niet en vervangt ze door vraagtekens.

Ik heb ze geprobeerd om te plaatsten met plakken alswel door tekst te importeren, zonder succes....

Verwijderd

geen id hoe je dit doet en dan ook je text te behoudne....

je zou natuurlijk altijd een printscreen kunnen maken .... maar dan moet je weer gaan knippen etc...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 22:32 ]

• ZaWoot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-02 19:49

ZaWoot

Red Is The Color

Topicstarter
Theoretisch een oplossing maar in de praktijk gaat het niet werken. Het wordt gedrukt een met een screencap zou ik een resolutie van 72Dpi hebben terwijl minimaal 300 gewenst is. Mocht ik geen betere oplossing kunnen vinden overweeg ik om een deel vanaf word naar PDF te exporteren en dat vervolgens weer te plaatsen in Quark.

Iemand nog betere suggesties. (zoals een enige juiste oplossing, de teksten goed plaatsen ;))

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
ZaWoot schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:53:
Theoretisch een oplossing maar in de praktijk gaat het niet werken. Het wordt gedrukt een met een screencap zou ik een resolutie van 72Dpi hebben terwijl minimaal 300 gewenst is.
Ik heb geen kant-en-klare oplossing voor je, maar het is natuurlijk niet zo dat een screencap leidt tot 72 dpi op de trouwkaart. Stel je zoomt flink in in Word, zodat de tekst 800 pixels breed is, en verkleint dit op de trouwkaart tot een breedte 2 inch, dan heb je een resolutie van 400 dpi. En deze getallen zijn natuurlijk aan te passen door de gewenste breedte van de Vietnamese tekst, je schermresolutie en hoever je in Word inzoomt te veranderen.

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:18
en als je die tekst in illustrator zet en dan outline van maakt?

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:18
Passie-m schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:03:
en als je die tekst in illustrator zet en dan outline van maakt?
denk haast ook niet dat dit gaat aangezien indesign de zelfde opties haast heeft als illu

sry voor de quote .. drukte verkeerd

[ Voor 29% gewijzigd door Passie-m op 02-03-2005 23:06 ]

Pagina: 1