Belasting aangifte nu ook op de mac

Pagina: 1
Acties:
  • 563 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:37

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Dit is geen vraag maar meer een kleine tip aan de mede-maccers. Zoals op macfreak en macosx.nl valt te lezen is er nu ook een versie van het belastingprogramma voor de mac.

Ik heb het zelf al zonder problemen gebruikt en mijn aangifte verstuurd. Het enige wat mij opviel was het feit dat de installatie deels in het engels was.

Klik hier voor het artikel

Ik weet niet of dit nu werkelijk echt een heel topic waard is, maar opmerkelijk vind ik het wel.

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Maar je ziet wel in 1 klap dat het door van die lompe windows programmeurs gemaakt is...

Trouwens belastingdienst heeft ook van die invul PDF documenten en via de website

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:53
Ziet er niet uit maar werkt prima in mijn geval. Ik heb gisteren zonder problemen me aangiften weg gestuurd :)

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:38
Ja, die PDFjes zijn alleen nog voorbehouden aan zakelijke gebruikers... De particulieren moet het dus nog even stellen met wat we nu hebben..

Eerlijk gezegd kan ik er alleen maar blij om zijn!

Liege, liege, liegebeest!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Op zich vind ik een PDF of een internet-informatiesysteem nog steeds de mooiste manier. Het is toch hopeloos ouderwets om een floppy of CD-ROM Met een binary aan te leveren voor ieder OS dat je wil ondersteunen. Met een open standaard vang je meteen alle systemen onder 1 noemer.

Als ze dan toch graag een geavanceerd programma willen aanbieden, waardoor bovenstaande opties te lastig zouden zijn, waarom gaan ze dan niet voor Java? Niet alleen dek je daarmee Windows en Mac OS, je pakt ook meteen alle bedrijven en personen mee die draaien op Linux, BSD of een ander Unix smaakje.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

dawuss schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:26:
Op zich vind ik een PDF of een internet-informatiesysteem nog steeds de mooiste manier. Het is toch hopeloos ouderwets om een floppy of CD-ROM Met een binary aan te leveren voor ieder OS dat je wil ondersteunen. Met een open standaard vang je meteen alle systemen onder 1 noemer.
Ze moeten dat belastinggeld toch in iets nutteloos investeren ;)

Even serieus; beetje treurig dat ze enkelt 10.3 supporten, heb ik verder geen last van en ik kan het me ook wel voorstellen van ze (we moeten immers blij zijn dat er in elk geval iets uitkomt :P ), maar er zijn aardig wat users blijven hangen bij 10.2.8 die vallen dan weer net buiten de boot. Dan is het idee dat dawuss aankaart wel een stuk interessanter...

in elk geval zijn die petities niet voor niets geweest :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 11:52 ]

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-01 05:40
lowfi schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 01:00:
Ziet er niet uit maar werkt prima in mijn geval. Ik heb gisteren zonder problemen me aangiften weg gestuurd :)
Hmm, ik probeer de aangifte te versturen en hij blijft hangen bij "De communicatie wordt gestart (49%)". Net de belastingdienst gebeld en die komen niet verder dan "Wat voor PC heeft U, een mek? Ja, u moet Norton anti-virus uitzetten" 8)7
Ik heb het ook geprobeerd na het uitzetten van de firewall, maar geen verschil. Iemand nog een idee?

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07-2025
Het lastige is dat bij 49% de communicatie met de servers van de belastingdienst plaats gaat vinden. Ik weet dat je een foutmelding krijgt (melding 6312) indien je digid nog niet geactiveerd is (aanvragen, enkele dagen later post met activatie code). Verder kan het ook bv je firewall zijn.

De belasting dienst beschikt overigens over het grote boek met foutcodes, dus die moeten je met de foutcode meer kunnen vertellen dan 'je nav staat aan'.

[ Voor 22% gewijzigd door Ma_rK op 02-03-2006 12:55 ]

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Bij mij bleeft die mac-client ook hangen bij het versturen van de aangifte, ergens in de 20%. Ik draai geen virusscanner of firewall. Paar dagen achter elkaar geprobeerd en uiteindelijk maar via windows aangifte gedaaan :{

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:27

Exirion

Gadgetfetisjist

Jammer, want de aangifte over 2004 ging vorig jaar in 1 keer goed. In de eerste week dat ik een Mac had :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:51:
[...]

Ze moeten dat belastinggeld toch in iets nutteloos investeren ;)

Even serieus; beetje treurig dat ze enkelt 10.3 supporten, heb ik verder geen last van en ik kan het me ook wel voorstellen van ze (we moeten immers blij zijn dat er in elk geval iets uitkomt :P ), maar er zijn aardig wat users blijven hangen bij 10.2.8 die vallen dan weer net buiten de boot. Dan is het idee dat dawuss aankaart wel een stuk interessanter...

in elk geval zijn die petities niet voor niets geweest :)
10.2.8 gebruikers moeten sowieso snel over, de upgrade naar Panther levert iedereen een flink sneller systeem op!

• Liegebeest
Ik heb het ook geprobeerd na het uitzetten van de firewall, maar geen verschil. Iemand nog een idee?
De communicatie met de Belastingdienst is in dit geval heel simpel. Het aangifte programma opent een SMTP verbinding met de mailserver van de Belastingdienst om zo je aangifte naar hun te mailen.

Er is dus ergens iets wat blokkeert dat jou Mac contact maakt met de mailserver van de Belastingdienst. Dit gebeurt overigens over TCP/IP poort 25, mocht je het moeten weten :)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Moartn schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:07:
Bij mij bleeft die mac-client ook hangen bij het versturen van de aangifte, ergens in de 20%. Ik draai geen virusscanner of firewall. Paar dagen achter elkaar geprobeerd en uiteindelijk maar via windows aangifte gedaaan :{
Same here. Achteraf maar goed ook, want ik had iets over het hoofd gezien waardoor ik 500 euro meer terug krijg.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• DutchAddick
cailin_coilleach schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 20:54:
[...]

De communicatie met de Belastingdienst is in dit geval heel simpel. Het aangifte programma opent een SMTP verbinding met de mailserver van de Belastingdienst om zo je aangifte naar hun te mailen.

Er is dus ergens iets wat blokkeert dat jou Mac contact maakt met de mailserver van de Belastingdienst. Dit gebeurt overigens over TCP/IP poort 25, mocht je het moeten weten :)
Ah, het gaat dus niet via http, maar via smtp. Ik heb nog geen mail account ingesteld, omdat ik alles via webmail doe, dus is er ook nog geen smtp server ingesteld. Dat ga ik vanavond dan eens proberen. Thanks.

• Liegebeest
Neenee :) Het programma gebruikt niet _jou_ SMTP instellingen, maar die van zichzelf...

Hij probeert dus ook direct contact te maken met de SMTP server van de belastingdienst... Little Snitch vertelde mij onlangs zoveel..

• DutchAddick
cailin_coilleach schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:38:
Neenee :) Het programma gebruikt niet _jou_ SMTP instellingen, maar die van zichzelf...

Hij probeert dus ook direct contact te maken met de SMTP server van de belastingdienst... Little Snitch vertelde mij onlangs zoveel..
OK, maar wat zou er dan eventueel geblokkeerd kunnen worden?

• Liegebeest
Staat jou provider alleen SMTP verkeer naar hun eigen mail servers toe? Dat zou heel vreemd zijn, maar je weet het maar nooit. Het lijkt me wel heel sterk overigens...

• DutchAddick
cailin_coilleach schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:56:
Staat jou provider alleen SMTP verkeer naar hun eigen mail servers toe? Dat zou heel vreemd zijn, maar je weet het maar nooit. Het lijkt me wel heel sterk overigens...
Lijkt me ook niet, maar je weet het nooit. Ik ga het in ieder geval proberen, anders moet ik het alsnog doen op een Windows PC.... :(

• Liegebeest
Effe denken... Als we de naam van de SMTP server van de belastingdienst kunnen achterhalen, kunnen we nog wat troubleshooting doen :)

Dan kan je bijvoorbeeld:
* een ping naar die bak doen
* een traceroute naar die bak doen
* een telnet naar poort 25 op die bak doen
* een traceroute naar poort 25 op die bak doen (toont je waar op het pad je verkeer word geblokkeerd).

De servernaam kunnen we onder andere achterhalen met een "sniffer", dus als je het aandurft :) Je zal wel de Terminal moeten gebruiken...

Wat is de bedoeling?
1. Open Terminal
2. Type: "sudo tcpdump -i INTERFACE port 25"
Vervang daar het woord INTERFACE met "en0" als je via je netwerkkaart op het Internet komt, met "en1" als het via Airport loopt of met "ppp0" als je dial-up gebruikt.
3. Geef nu het aangifte programma opdracht om verbinding te maken.
4. Als het goed is krijg je in je Terminal window nu allemaal tekst over het beeld. Dit is een sniff van het netwerkverkeer wat voorbij komt.
5. Sluit tcpdump af door op [Ctrl][c] te duwen.

De sniff zal lijken op het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Sango $ sudo tcpdump -i en1 port 25
Password:
tcpdump: verbose output suppressed, use -v or -vv for full protocol decode
listening on en1, link-type EN10MB (Ethernet), capture size 96 bytes
19:28:22.902400 IP kagome.52716 > mmp.casema.nl.smtp: S 2969833461:2969833461(0) win 65535 <mss 1460,nop,wscale 0,nop,nop,timestamp 1028109423 0>
19:28:25.796089 IP kagome.52716 > mmp.casema.nl.smtp: S 2969833461:2969833461(0) win 65535 <mss 1460,nop,wscale 0,nop,nop,timestamp 1028109428 0>
19:28:28.796770 IP kagome.52716 > mmp.casema.nl.smtp: S 2969833461:2969833461(0) win 65535 <mss 1460,nop,wscale 0,nop,nop,timestamp 1028109434 0>

Je ziet steeds NAAM.NUMMER > NAAM2.smtp terug komen. In dit geval is NAAM2 de naam van de SMTP server.

Nu we die hebben kunnen we in de terminal het volgende doen.
1. type: "ping NAAM2"
Als dat werkt kan je in elk geval via het Internet bij de server komen.
2. type: "telnet NAAM2 25"
Als je daar een goede verbinding krijgt, dan hoor je gewoon je aangifte op te kunnen sturen. Je maakt nu namelijk verbinding met de SMTP server :) Dit zal er ongeveer als volgt uit zien:
code:
1
2
3
4
5
Sango $ telnet localhost 25
Trying ::1...
Connected to localhost.
Escape character is '^]'.
220 virt2.transip.nl ESMTP

Als er een goede verbinding tot stand kwam, type dan [ ctrl ] [ ] ], gevolgd door "quit" [enter] om telnet af te sluiten.
Lukt de verbinding niet, type dan [ctrl][c] om af te sluiten.
3. Werkte de verbinding niet, type dan: "traceroute NAAM2 -p 25"
Dit laat het pad over het Internet zien die jou computer af legt om bij de SMTP server te komen. Op het punt in het pad waar sterretjes verschijnen loopt de verbinding mank. De computers die als laatste correct in het lijstje voor komt is degene die jou verkeer blokkeert.

Succes!

Mocht je er niet uit komen, dan hoor ik het hier wel. Of stuur me gerust een mailtje.

[ Voor 7% gewijzigd door Liegebeest op 03-03-2006 19:42 ]

• DutchAddick
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Als ik ga sniffen, dan zie je het volgende:

20:38:39.115226 IP 10.0.0.150.49239 > 145.7.71.60.smtp: . ack 53 win 65535

Dus 145.7.71.60 is de SMTP server van de belastingdienst, als ik daar een ping op loslaat, dan zie ik het volgende:

john-van-arkelens-computer:~ johnvanarkelen$ ping 145.7.71.60
PING 145.7.71.60 (145.7.71.60): 56 data bytes

Daar blijft het hangen, als ik dan een ctrl-c geef dan zie je dit:

--- 145.7.71.60 ping statistics ---
61 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss

Dus het lijkt erop dat de SMTP server niet valt te pingen?

• Liegebeest
Correct.

Dan kan je nog dat traceroute commando proberen, om dus te zien waar het probleem werkelijk ligt.

EDIT:
Opmerkelijk. Ik heb net even ingelogd van een van onze servers op kantoor die aan de backbone hangt. En ook daar vandaan kan ik het IP adres niet pingen. Zou er dan een probleem zijn bij de Belastingdienst?

Misschien is het slim om eens op hun site te kijken of er nieuws is.

• DutchAddick
Op de site van de belastingdienst wordt niks aangegeven over een storing.
Vervelend omdat ik nu niet weet of het aan mijn Mac ligt of aan iets anders.

• Liegebeest
Wel, aangezien ik ook niet bij dat ene IP adres kan komen lijkt het me iets bij de Belastingdienst...

Laat ik heel even denken of ik een maniertje kan bedenken om wat andere tests te doen... Momentje.

• Liegebeest
145.7.71.60 is inderdaad het adres wat mijn Mac gebruikte voor de aangifte, aldus Little Snitch. Handig dat die het rapport bij heeft gehouden.

Ik probeerde net iets anders en bedacht me iets. De Belastingdienst heeft de boel zo ingesteld dat dat systeem niet reageert op pings. Duh! :) Zie onder.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[thomas@XXX-onbackbone thomas]$ telnet 145.7.71.60 25
Trying 145.7.71.60...
Connected to 145.7.71.60.
220 prodrob2.bmsg.nl ESMTP Service (7.0.035) ready
^]quit

telnet> quit
Connection closed.

Oftewel: zij doet het wel!

Probeer dus eerst eens een telnet te doen naar poort 25, zoals ik hier boven ook deed. Als dat niet werkt, moet je toch echt even die Traceroute doen (zoals ik in die uitgebreide post zei). Dat zal dan aantonen waar het probleem zit.

Verwijderd

Ehm, ik ben niet helemaal op de hoogte wanneer men precies illegaal bezig. Maar als je gaat zitten portscannen ben je dacht ik al foutief bezig(natuurlijk niet als het met toestemming is).

Just a reminder.

• Liegebeest
Excusez moi, maar dit heeft geen hout met port scannen te maken.

* We sniffen alleen ons eigen verkeer.
* We maken alleen een verbinding naar een poort waar van we het bestaan al weten.
* We traceren alleen verbindingen waar wij het recht toe hebben om ze op te zetten.

Helemaal _niets_ wat ook maar enigszins ruikt naar illegaliteit.

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-01 10:48
Zeg.. Wanadoo (Cable) blokkeert dergelijke verbindingen he ? Outgoing -> port 25 wordt gewoon tegengehouden, omdat ze willen dat je hun mailserver gebruikt.

Misschien dat dat de oorzaak wel is; of zou Wanadoo voor de belastingdienst 'n uitzondering gemaakt hebben ?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
T_E_O schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 10:04:
Zeg.. Wanadoo (Cable) blokkeert dergelijke verbindingen he ? Outgoing -> port 25 wordt gewoon tegengehouden, omdat ze willen dat je hun mailserver gebruikt.

Misschien dat dat de oorzaak wel is; of zou Wanadoo voor de belastingdienst 'n uitzondering gemaakt hebben ?
Nee,

Ik heb hier een ADSL verbinding en heb port 25 open laten zetten door mijn provider voor mijn eigen SMTP server (op aanvraag mocht het) en ook ik kan niet versturen vanaf de Mac, alles overgetyped op mijn PC en floep weg!

Overigens werkte het ook al niet met het VT 2006 formulier.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Liegebeest
Vreemd... Kan mij niet indenken dat er iets op de Mac zou draaien wat een dergelijke verbinding tegen houd. Tenzij je de firewall en/of Little Snitch aan hebt staan.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
cailin_coilleach schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:31:
Vreemd... Kan mij niet indenken dat er iets op de Mac zou draaien wat een dergelijke verbinding tegen houd. Tenzij je de firewall en/of Little Snitch aan hebt staan.
Net getest: Kan wel met een inbelverbinding :?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Liegebeest
Well then! Klinkt interessant.

Doe dan alsjeblieft die traceourte die ik op de vorige pagina beschreef. Die toont aan waar het probleem echt zit.

• DutchAddick
cailin_coilleach schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:12:
Well then! Klinkt interessant.

Doe dan alsjeblieft die traceourte die ik op de vorige pagina beschreef. Die toont aan waar het probleem echt zit.
Als ik "traceroute 145.7.71.60 -p 25" intik dan krijg ik dit:

Version 1.4a12+Darwin
Usage: traceroute [-dFInrSvx] [-g gateway] [-i iface] [-f first_ttl]
[-m max_ttl] [-p port] [-P proto] [-q nqueries] [-s src_addr]
[-t tos] [-w waittime] [-z pausemsecs] host [packetlen]

Niet het juiste commando?

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Idd niet het juiste commando. Je moet even de hostname en het poortcommando omwisselen, dus:

code:
1
traceroute -p 25 145.7.71.60

• Liegebeest
My bad... sorry.

• DutchAddick
Dit krijg ik als ik een traceroute doe:

code:
1
2
3
4
5
6
7
traceroute to 145.7.71.60 (145.7.71.60), 64 hops max, 40 byte packets
 1  speedtouch.lan (10.0.0.138)  2.764 ms  1.217 ms  1.431 ms
 2  195.190.249.50 (195.190.249.50)  7.317 ms  6.988 ms  8.351 ms
 3  42.10ge-4-0-0.xr2.d12.xs4all.net (194.109.5.49)  11.183 ms  9.969 ms  10.573 ms
 4  asd-dc2-ias-ur10.nl.kpn.net (194.151.244.74)  9.830 ms  10.323 ms  10.955 ms
 5  * * *

Het lijkt erop dat KPN niet toestaat dat je poort 25 gebruikt.

[ Voor 67% gewijzigd door DutchAddick op 06-03-2006 18:48 ]

• DutchAddick
Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar xs4all, kijken wat ze ervan zeggen.

• Liegebeest
Yep, het zit inderdaad niet in jou computer. Een hele gerust stelling :)

Vreemd dat je niet over poort 25 buiten het netwerk mag. Het is op zich niet zo vreemd dat je een andere mail server dan die van je provider wilt gebruiken. Doe ik ook de hele dag.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 10:08

Dennahz

Life feels like hell should.

Portscannen is heel wat anders. Dan scan je een IP range op open poorten.

Hier kijken ze gewoon met welk adres een bepaalde applicatie wil verbinden en via welke poort. Niks illegaals aan.

edit:
Hm, nog een pagina 2 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Dennahz op 06-03-2006 22:30 ]

Twitter

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07-2025
T_E_O schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 10:04:

Ja vreselijk vervelend is dat, maar waar ik met met mijn eigen smtp server geen spul kan versturen gingen de spulletjes van de balstingdienst netjes weg!

• DutchAddick
Antwoord van de xs4all helpdesk:
LS,

Zelf heb ik nooit problemen gehad met de bealstingaangifte (voor
particulieren) op een Apple. De poorten staan ook allemaal open wat XS4ALL
en KPN betreft. het kan zijn dat U de beveiliging van Uw modem zelf te
strak heeft gezet, maar het kan ook dat de Belastingdienst een probleem
heeft.

Hoe een en ander werkt met belastingaangifte voor ondernemers weet ik
(nog) niet. Dit ga ik komende maand zelf uitproberen op een Apple.
Daar heb ik dus niks aan. Het ligt niet aan mijn modem, want daar gaat het doorheen en het lijkt me sterk dat de belastingdienst continu problemen heeft...

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Het ligt niet aan de provider volgens mij, want ik gebruik ook m'n eigen SMTP op een colo-server, dus dat is ook een connectie naar poort 25 naar iets buiten mijn provider (@home). Ik zou dus ook met de belastingdienst moeten kunnen connecten op poort 25...

• DutchAddick
Moartn schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:40:
Het ligt niet aan de provider volgens mij, want ik gebruik ook m'n eigen SMTP op een colo-server, dus dat is ook een connectie naar poort 25 naar iets buiten mijn provider (@home). Ik zou dus ook met de belastingdienst moeten kunnen connecten op poort 25...
Probeer eens een traceroute naar 145.7.71.60 als je wil.

• Liegebeest
En gooi die output maar in het mailtje naar XS4all :) Kunnen zij zeggen waar het fout gaat.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

superjohn schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:48:
[...]

Probeer eens een traceroute naar 145.7.71.60 als je wil.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
iMac:~ moartn$ traceroute 145.7.71.60
 1  192.168.0.1 (192.168.0.1)  0.688 ms  0.280 ms  0.293 ms
 2  10.234.0.1 (10.234.0.1)  19.536 ms  14.060 ms  30.507 ms
 3  r6-atm1-2-0-134.zwoll1.ov.home.nl (213.51.132.12)  37.842 ms  14.235 ms  15.304 ms
 4  bb1-ge9-3-0.zwoll1.home.nl (213.51.158.44)  14.016 ms  27.026 ms  14.885 ms
 5  bb1-ge5-0.dbsch1.nb.home.nl (213.51.158.145)  28.831 ms  51.197 ms  55.959 ms
 6  bb2-ge0-1-0-0.amsix-telecity.home.nl (213.51.158.155)  22.311 ms  33.106 ms  13.570 ms
 7  xe-6-0-0.r20.amstnl02.nl.bb.verio.net (129.250.11.209)  17.365 ms  17.331 ms  20.434 ms
 8  asd-nik-ias-ur10.nl.kpn.net (195.69.144.89)  22.401 ms  20.958 ms  27.587 ms
 9  * * *
10  *^C

• DutchAddick
Precies op hetzelfde punt dus. Dus oftewel KPN staat toch iets niet toe, of de Belastingdienst kan niet worden bereikt. Het laatste lijkt me onwaarschijnlijk.

Verwijderd

Hier werkt het prima op OS X 10.4.5 met modem Speedtouch 510 via XS4ALL.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 16:11 ]

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

superjohn schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:51:
Precies op hetzelfde punt dus. Dus oftewel KPN staat toch iets niet toe, of de Belastingdienst kan niet worden bereikt. Het laatste lijkt me onwaarschijnlijk.
Dat die server niet pingt lijkt me niet bepaald schokkend. Er zijn zo veel servers waar ICMP uitgezet wordt. Dat zegt weinig dus.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Na dit topic gelezen te hebben ging ik zonder al te hoge verwachtingen de belasting invullen en versturen. Geen enkel probleem (PM G5, Tiger) met Wanadoo ADSL.

Het programma zelf zat aardig in elkaar, hoewel niet erg Mac-achtig, vooral de help was een directe Windows-cloon.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Liegebeest
Dat die server niet pingt lijkt me niet bepaald schokkend. Er zijn zo veel servers waar ICMP uitgezet wordt. Dat zegt weinig dus.
Wel een beetje op letten, heh? Dit is geen ping, maar een traceroute naar een specifieke poort. Die probeert dus exact het zelfde pad te volgen als die Aangifte tool. Naar poortje 25 bij de Belasting Dienst.

Dusss... OF KPN blokkeert toch het een en ander aan SMTP verkeer, OF KPN blokkeert de voortgang van je traceroute (wat natuurlijk ook kan).

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

cailin_coilleach schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 07:59:
[...]

Wel een beetje op letten, heh? Dit is geen ping, maar een traceroute naar een specifieke poort. Die probeert dus exact het zelfde pad te volgen als die Aangifte tool. Naar poortje 25 bij de Belasting Dienst.

Dusss... OF KPN blokkeert toch het een en ander aan SMTP verkeer, OF KPN blokkeert de voortgang van je traceroute (wat natuurlijk ook kan).
Natuurlijk zijn het wel pings. Hij pingt elke server waar hij langs komt 3 keer. En bovendien reageert die server prima:
code:
1
2
3
4
5
iMac:~ moartn$ telnet 145.7.71.60 25
Trying 145.7.71.60...
Connected to 145.7.71.60.
220 prodrob2.bmsg.nl ESMTP Service (7.0.035) ready

Het ligt dus niet aan de verbinding...

Verwijderd

Mijn excuses voor het weer omhoogschoppen van dit topic, maar ik vroeg mij namelijk af of de oorzaak van het niet kunnen versturen van de aangifte ooit achterhaald is.

Een kennis van mij zit namelijk met hetzelfde probleem op dit moment.
(wordt op dit moment geregeld i.v.m uitstel)

Enige tips zijn erg welkom! :)

Verwijderd

Eenmaal, andermaal... helaas helemaal niemand? ;(

• DutchAddick
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 21:27:
Eenmaal, andermaal... helaas helemaal niemand? ;(
Nee, niet opgelost. Ik heb uiteindelijk de aangifte gedaan op een Windows machine :r

• Exirion
  • Laatst online: 08:27

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb een paar weken geleden mijn aangifte succesvol gedaan met de Mac versie, zonder problemen. Misschien eens opnieuw downloaden van de belastingdienst website? Zal wel een update zijn dan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:46
Dat belastingdienst programma levert een mailtje af dmv SSL en controleert hierbij of de server aan de andere kant de server van de belastingdienst is. Als je hier nou mbv firewalls of gekke virusscanners een andere mailserver tussen hebt zitten werkt het gewoon niet en krijg je een vage melding over dat er geen contact opgenomen kon worden met de server van de belastingdienst.

• Liegebeest
Dat was idd waar ik toentertijd op aanstuurde ja.

Verwijderd

(Sorry voor mijn trage reactie, moest plotseling even op reis.)

Ik zal nog eens goed navragen of echt de allerlaatste versie van de belastingdienstsoftware gebruikt wordt, maar volgens mij is dit wel het geval.

Ik zag inderdaad eerder in dit topic de informatie m.b.t. het gebruik van e-mail voor de communicatie. Er staat geen virusscanner op de betreffende machine, er draaien geen lokale mailservers, en voor zo ver ik heb kunnen achterhalen worden er geen dingen geblokkeerd door een lokale firewall.

Vraag mij toch af wat nu het patroon is van wel c.q. niet werkende machines.. :/

• hdjong
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-07-2021
Ik heb net geprobeerd mijn aangifte 2005 op mijn MacBook Pro te versturen (systeem 10.4.7)
Dit proces blijft hangen bij 49 procent. Net zoals eerder in dit topic is genoemd. Mijn Firewall staat uit en ook heb ik Little snitch uit gezet.

Een traceroute geeft :

Last login: Wed Aug 30 14:11:28 on console
Welcome to Darwin!
xxx:~ xxx$ traceroute -p 25 145.7.71.60
1 192.168.1.254 (192.168.1.254) 2.215 ms 1.378 ms 1.344 ms
2 82-170-183-254.dsl.ip.tiscali.nl (82.170.183.254) 9.425 ms 9.198 ms 8.567 ms
3 vpn70-tisadsl.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl (195.241.3.81) 15.778 ms 9.163 ms 9.617 ms
4 vpn70-tisadsl.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl (195.241.3.81) 9.472 ms 9.753 ms 9.267 ms
5 * * *
6 * * *
enz....

Console log laat volgende zien :

Aug 30 20:41:44 xxx crashdump[1204]: Aangifte 2005 crashed
Aug 30 20:41:45 xxx crashdump[1204]: crash report written to: /Users/xxx/Library/Logs/CrashReporter/Aangifte 2005.crash.log
Info: Dit programma is geschikt voor Mac OsX 10.3.8.
Aug 30 20:50:55 xxx crashdump[1220]: Aangifte 2005 crashed
Aug 30 20:50:55 xxx crashdump[1220]: crash report written to: /Users/xxx/Library/Logs/CrashReporter/Aangifte 2005.crash.log
Info: Dit programma is geschikt voor Mac OsX 10.3.8.
Aug 30 20:55:10 xxx ntpd[172]: sendto(17.254.0.28): Can't assign requested address

System log laat volgende zien :

Aug 30 20:33:34 xxx kernel[0]: (1177: Aangifte 2005)tfp: failed on 1198:
Aug 30 20:41:44 xxx crashdump[1204]: Aangifte 2005 crashed
Aug 30 20:41:45 xxx crashdump[1204]: crash report written to: /Users/xxx/Library/Logs/CrashReporter/Aangifte 2005.crash.log
Aug 30 20:43:07 xxx kernel[0]: (1206: Aangifte 2005)tfp: failed on 1209:
Aug 30 20:50:55 xxx crashdump[1220]: Aangifte 2005 crashed
Aug 30 20:50:55 xxx crashdump[1220]: crash report written to: /Users/xxx/Library/Logs/CrashReporter/Aangifte 2005.crash.log
Aug 30 20:52:07 xxx kernel[0]: (1222: Aangifte 2005)tfp: failed on 1225:
Aug 30 20:55:10 xxx ntpd[172]: sendto(17.254.0.28): Can't assign requested address

Aangifte 2005 crash log is te groot om hier te plaatsen.

Jammer. Ik had graag mijn aangifte via mijn MacBook Pro gedaan maar gaat waarschijnlijk niet lukken gezien de deadline. Misschien dan maar vanuit Parallels of Bootcamp proberen. Of misschien lukt het wel vanaf het netwerk op de zaak.

Hopelijk volgend jaar meer succes...
Het programma ziet er goed uit. Ook kan ik het zeer waarderen dat ze een Mac versie hebben gemaakt.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
Apart, heb geen enkel probleem wat hier voorbij is gekomen, gezien. Downloaden, installeren, invullen, versturen, klaar. Klus was in een uurtje gefixt, terwijl ik ook achter een firewall zit. Apart? :)

• hdjong
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-07-2021
Net ook op mijn werk geprobeerd. Blijft ook hangen op
communicatie wordt gestart (49%).

Toch maar even de belastingdienst gebeld. Ik kreeg te horen dat deze klacht toch wel regelmatig voor kwam. Mij werd geadviseerd om de firewall en antivirus software uit te zetten en nog eens te proberen. Ik heb de beste man verteld dat ik dat al gedaan had. Hij opperde dat het ook nog aan de router kan liggen met een ingebouwde firewall. Op mijn werk heb ik ook een directe verbinding met het internet op een router zonder firewall. Daarop lukte het ook niet. Volgens mij ligt het dan ook niet hieraan maar kan de software niet overweg met Mac OS X versie 10.4.x of werkt de software niet met de nieuwste hardware van Apple, MacBook Pro met Intel processor.

• Liegebeest
Wat natuurlijk heel goed mogelijk is :) Ik kan niet garanderen dat de Belastingdienst hun software echt op alle modellen heeft ge-stress-test.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad met mijn macbook. Belasting aangifte ingevuld probeerde in te sturen bleef hangen halverwege.
Ik heb het vervolgens op mijn 6 jaar oude iMac geïnstalleerd en verzonden zonder problemen. Allemaal over hetzelfde netwerk etc. Volgens mij zit het probleem dus in Rosetta.

Wellicht even melden bij de BD. http://www.pvcf.nl/easytax/

• Juup
  • Niet online
Ik heb er zojuist een topic over aangemaakt:
http://www.pvcf.nl/easytax/forum/viewtopic.php?t=319
gelieve je problemen daar te crossposten.
Vermeld ook even op het een intel of een PowerPC is.

[ Voor 33% gewijzigd door Juup op 16-09-2006 00:36 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Is het probleem inmiddels al opgelost?
zit hier momenteel ook met een niet te verzenden aangifte die blijft "hangen" op 49%

Verwijderd

Probleem bij verzenden kan worden veroorzaakt door de DidiD. Gebruik dan je oude code.
Pagina: 1