[SCA] Maxtor Atlas 15k Activity LED

Pagina: 1
Acties:

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-02 18:33
Hallo,

Is er een manier om een activity LED aan te sluiten op een Maxtor Atlas 15k SCA harde schijf? Ik vind niet direct een connector, en een handleiding zat niet bij de schijf. Mijn hot-swap enclosure heeft namelijk een apart ledje op de bay, die via een draad wordt aangestuurt en niet via de SCSI bus.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb nog nooit een 15K SCA disk gezien. Sterker, deze staat nergens op de website van Maxtor vermeld. Wellicht gaat het hier om een OEM harddisk? Je zou de handleidingen in principe gewoon van Maxtor's website kunnen downloaden. Aangezien die van de SCA versie nergens te vinden, heb ik de SCSI versie maar als voorbeeld genomen: SCSI installation guide. Daarin staat o.a. de Rear Jumper Option Connector beschreven. Daar staat de "Busy LED" pinnetje ook tussen. Deze geeft dus de schijfactiviteit weer :)

Als het inderdaad om een OEM harddisk gaat, dan zou je de handleiding in principe moeten kunnen vinden op de website van de OEM fabrikant :)

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 02-03-2005 22:34 ]

• RedShift
SCA is een 80 pins SCSI connector, waar ook onder andere stroomtoevoer wordt doorgegeven, een hot-swap connector dus. Voor de rest zelfde als de 68 pins. Maar ik heb niet zo'n pinnetjesrij op mijn atlas 15k

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-03 16:55
Aan de andere kant van de harde schijf ook niet? daar kan je meestal ook het ID nog instellen (normaal wordt dit uiteraard gedaan door de backplane of sca > 68p converter). Dit zat op sommige oudere SCA schijven iig wel.

• RedShift
Nee, er zitten nergens pinnetjes op. Zonet de handleiding gevonden op de site van maxtor. Om dus een activity led werkend te krijgen, moet ik gaan aftappen van de SCA connector (er zijn namelijk connectoren op de SCA connector voorzien om zo'n activity led aan te sturen), maar hoe ik dat ga doen... :(

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 10:53
Je kan ook opzoek naar een SCA adapter waar deze LED aansluiting al op zit. Ze zijn er. Dat weet ik zeker, want in het verleden dat ik nog veel met scsi werkte had ik er ook twee in gebruik.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

RedShift schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:40:
SCA is een 80 pins SCSI connector, waar ook onder andere stroomtoevoer wordt doorgegeven, een hot-swap connector dus. Voor de rest zelfde als de 68 pins. Maar ik heb niet zo'n pinnetjesrij op mijn atlas 15k
Ik weet wel waar SCA voor staat, ik heb hier ook 10 van zulke IBM disken :) Ik geef enkel aan dat ik nog nooit een SCA versie van de Atlas 15K heb gezien.
RedShift schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:09:
Nee, er zitten nergens pinnetjes op. Zonet de handleiding gevonden op de site van maxtor. Om dus een activity led werkend te krijgen, moet ik gaan aftappen van de SCA connector (er zijn namelijk connectoren op de SCA connector voorzien om zo'n activity led aan te sturen), maar hoe ik dat ga doen... :(
Kun je een linkje naar de handleiding geven? :)

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:53
Als ik in deze pdf kijk zie ik toch 15K SCA schijven. SCA-2 dat wel maar toch.
http://www.maxtor.com/_fi...ets/product_line_card.pdf

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:39
Hier heb je de manual van de 15K disk en daarin staat dat je de LED aan pin 77 moet hangen v.d. SCA interface :) http://www.maxtor.com/_fi...as_15k_product_manual.pdf (blz. 3-13)

BalusC, wanneer Maxtor geen SCA versie uit zou brengen zouden ze net zo goed kunnen inpakken met deze disk. Dit soort disken wordt veel voor servers gebruikt en daar is SCA feitelijk de rigueur.

edit:
Oh, manual en deze blz. had je al gevonden 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Abbadon op 03-03-2005 10:17 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1