Hij MOET hoger!!!

Pagina: 1
Acties:

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Topicstarter
'Ello,

Ik zit met het volgende 'probleem'. Mijn Athlon 700 heeft een 800 core en loopt op dit moment op 1.75V op 900 MHz. met een freespeed GFD.
Ik heb een 300W voeding en geen GeForce die veel voeding kan opzuigen ofzo.
Ik wil hem echter hoger zetten en heb daarvoor een aantal opties:
8.5 * 110 = 935MHz.
9.0 * 105 = 945MHz.

Deze twee zouden een stap hoger kunnen zijn, alle twee heb ik ook geprobeerd maar ik krijg steeds het volgende probleem:

Als ik 's ochtends wakker word, m'n Athlon instel op 1 v/d 2 en hem opstart dan zit alles wel goed, draait superstabiel (voltage nog altijd 1.75V) en m'n cache voor de zekerheid maar FF op 1/3 gezet.
Als ik nu echter de computer uit zet en weer aan doe dan doet de computer niks.
Mijn beeldscherm slaat niet aan maar de computer kijkt wel FF op de CD-ROM en floppy. 3 sec. m'n knopje indrukken weer terugzetten op 900 MHz. en hij doet het prima.
Waarom kan ik mijn computer steeds 1 keer aanzetten en daarna niet meer?
Ik heb na die 1x de core-voltage verhoogd tot 1.90V maar het maakt geen flikker uit.
Ligt het misschien aan m'n koeling? Heb standaard coolermaster en heb de CPU (stressed) nog NOOIT hoger gezien dan 43 graden (na een paar een stressen).
Weet iemand waar het aan ligt.

Verwijderd

het ligt waarschijnlijk toch aan de temp!..
heb het zelfde namelijk....
wacht voor het aanzetten voor de tweede keer eens een uurtje.. zodat je proc weer net zo koud is als dat je hem sochtens start...

Verwijderd

water of peltier koeling nemen...

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Als hij dan wel opstart, is dan een eventuele oplossing een betere koeler?
Bij 950MHz. (9.5 * 100) 's ochtend slaat de monitor trouwens wel aan, krijg ik een knipperende cursor links-bovenin en doet ie verder niks.
Iemand die (OOK NOG) weet hoe dat kon, ben ik dan te hoog gegaan.
Op mijn mobo is 100 MHz. trouwens 101 MHz. (bij >105 is dat niet meer zo) dus eigenlijk is 9.5 * 100 iets van 960 ofzo.
Maar goed iemand een oplossing voor 1 v/d problemen?

Water of peltier koeling nemen?????

Beetje duur (ben ook maar een scholier) en link >:)

Verwijderd

[b]Bij 950MHz. (9.5 * 100) 's ochtend slaat de monitor trouwens wel aan, krijg ik een knipperende cursor links-bovenin en doet ie verder niks.
Iemand die (OOK NOG) weet hoe dat kon, ben ik dan te hoog gegaan.
ja dat staat je pc in hybernate mode... :)
dat kan op twee manieren. 1 het staad in de bios.. dat als je pc (laten we zeggen langer als) 2 uur dan gaat hij in hybernat of power-save mode...
de tweede manier is bv als je een proggie hebt draajen die de temp van je proc in de gaten houd.. en die komt boven de maxi waarde.... dan gaat hij ook in hybernate of power-save..

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Hoe kan het dat hij dan 's ochtends op 945 het wel SUPER doet en niet warmer schijnt te worden dan 43 graden en bij 960 meteen in de slaapstand gaat. Even voor de duidelijkheid: De PC heeft dan GEEN 2 uur aangestaan, hoogstens twee seconden : net aan gezet
dus :)
Dit gebeurt dus METEEN als ik m'n computer aanzet en niet als ik al in windoze ben.
Komt dus geen proggie of zelfs BIOS (!) aan te pas... En de BIOS heb ik zo ingesteld dat ie mijn PC'tje bij 60 graden meteen uitzet zonder te waarschuwen...

Verwijderd

oeps ik had je verkeerd begrepen.. dacht dat je hem een nacht aan had laten staan...

ok de rede dat je die cursor krijgt is omdat er ergens iets mis gaat met de I/O (input/output) van je mobo... wat precies weet ik ook niet... maar er gaat ergens iets mis.. wat je zou kunnen proberen is om ook de Vio voltage 3,3?? naar 3,45 te brengen...
kijken of het dan beter gaat..

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Ik denk dat ik eerst nog FF wacht op de oplossing van m'n eerste probleem (op 935/945 boot ie niet) en daarna misschien daar mee bezig ga.
Maar uh hoe moet je die 'Vio voltage van 3+(1/3) verhogen eigenlijk? En heeft dat nog nadelen (moederbord knalt uit elkaar ofzo >:) >:) )

Verwijderd

nueh.. alle componenten die aan de 3.3V lijn hangen zijn gemaakt voor 4.0V dus 3.3V --> 3.7V of als het moet 3.8V is mogelijk.. somige komponenten worden echter soms te heet, zoals die ene klokgenerator op de Asus P3V4x en somige video en geluidskaarten

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Ik heb nog FF wat getest, en heb de volgende waarnemingen:

Als ik m'n PC een paar uur uit doe, en dan WEER op 935 of 945 zet, dan boot ie wel, als ik voor de eerst keer boot en na 1 min. opnieuw opstart boot ie ook gewoon.
Het lijkt er steeds sterker op, dat de temperatuur gewoon te hoog is, maar is 43 graden (Stressed) nou zo hoog bij een Athlon Classic? Als ik die TB-temperaturen zie, dan mag ik alleen maar blij zijn geloof ik.
Hoe verhoog ik die Moederboad 3.3V trouwens?
Vanochtend was ie trouwens stabiel op 33 graden
Pagina: 1