Toon posts:

RDP - werkt niet vanaf internet, lokaal gaat alles goed*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ff een vraagje

ik heb een win2003 premium server staan waar remote desktop op is aangezet via de procudere welke ook hier in een ander topic terug te vinden is.

binnen het netwerk kan ik gewoon de server overnemen, geen probleem, maar via het internet (vanaf een andere locatie) lukt dit dus niet. Krijg een foutmelding dat de server (tik een internet - ip in) niet te vinden is.

de server heeft 2 netwerkkaarten, 1 met een publiek ip (welke ik dus probeer te benaderen met remote desktop) en 1 netwerkkaart met een private ip.

verder hangt er ook een cisco router tussen. heeft dit probleem wellicht te maken met beveiliginsrechten in server 2003 of op de cisco?

alvast bedankt!

Verwijderd

poortje van RDP ff doorrouten op je cisco ...

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
FYI: Dat is dus poort 3389 (by default)

[ Voor 20% gewijzigd door Plague op 02-03-2005 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor je reactie

heb dit poortje ook al openstaan op het moment, maar kom er dus nog steeds niet bij

Verwijderd

Het heeft wel echt met dat poortje te maken, is het wellicht een firewall in je cisco, of op je w2k3 servertje ?

Verwijderd

Topicstarter
nou dat is eigenlijk het gekke

ik had die software 2003 dus op een wat te oude (hardware matige) server staan. Verder niets geks geinstalleerd behalve webmail (in iss). Omdat het nogal traag werd ivm die hardware heb ik dus de software op een nieuwe geinstalleerd. Mijn inziens niets anders dan de vorige installatie behalve webmail heb ik nog niet aanstaan (in iis dus).

Aan die cisco heb ik dus in eerste instantie dus ook niets aangepast. Omdat ik er niet meer bij kwam, heb ik deze toch nog maar wel ff gecheckd, maar dacht dus dat het wellicht ergens een beveiligingsinstelling nog kan zijn op de server zelf maar dat kan niet als ik het goed begrijp uit de reacties??

Verwijderd

Topicstarter
ow ja en op die win2003 server heb ik verder geen firewall alleen virusscan draaien.

tevens in de cisco wel een firewall, maar het poortje voor remote d. staat dus wel open

Verwijderd

normaliter niet. Van welke provider heb je internet ( geen kennisnet toevallig ) En als ik het goed begrijp heb je een NIC gebridged, of op een extern ip door een routed subnet ofzo ingesteld, wat doet die cisco router dan nog? Ander ip, of wat ...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit is meer iets voor Network Troubleshooting aan gezien het zich heel erg lijkt te concentreren in je router e.d. :)

Verder, een topic titel met 'Remote desktop vraagje' hebben we helemaal niets aan - probeer je probleem of vraag gewoon kort en bondig te omschrijven :)

Windows Operating Systems >> Network Troubleshooting

Verwijderd

Topicstarter
om zeker te weten dat het niet aan de cisco ligt, heb ik alle beveiligingen eraf gehaald. De poorten staan ook goed gekoppeld naar de server. Ook direct buiten de router om is de server op het publieke ip (2e netwerkkaart vd server) niet te bereiken.

Ik heb me laten vertellen dat het wellicht ook ergens een iis probleem kan zijn? Dat er wel rechten/machtingen zijn om intern te werken met Remote deskop, maar niet extern, kan dit het zijn?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 21:37

tweakerbee

dus..?

Je zou je secpol.msc er op door kunnen spitten...

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Bij mij werkte het laatst ook niet. Werken je overige services wel die doorgemapped staan op je router? Dan kan je het routerverhaal iig. afsluiten.

Wellicht staan er nog sessies vast van de vorige keren?
Probeer het eens op een andere port (3390 par example *d3e hex*)

Verwijderd

Topicstarter
heb het even geprobeerd.

overige services werken wel, zoals het doorzetten van exchange e-mail c.q. internet via routing op de server.

als ik via de cisco probeer in te loggen (rechtstreeks) dan kom ik dus ook niet bij het publieke ip adres van de server. Opmerkelijk want vanaf een client naar het interne ip adres van de server werkt het wel.

ik denk dus toch dat het echt op die 2003 server ergens zit...
Pagina: 1