Van Handycam naar pc bewerken dan naar dvd

Pagina: 1
Acties:

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb een nieuwe sony handycam met DV aansluiting nu heb ik al een firewire kaart gekocht omdat je via USB de video niet op hoge kwaliteit kan overzetten.

Ik heb al veel topics doorgelezen maar geen van alle beantwoorden mijn vraag echt.

Wat ik wil.

Ik wil mijn opname naar me pc zetten dan wat kleine stukjes bewerken dus een klein voorplaatje muziekje eronder etc. Vervolgens wil ik het naar DVD branden als het klaar is.

Ik heb scenalyzerlive om de complete tape naar me hdd te zetten maar dan zit je met een onbewerkte video. Ik ben in het bezit van Pinnacle Studio 9.3 plus. Moet ik die avi file die Scenalyzerlive nu met Pinnacle bewerken?

Hoe zet ik vervolgens de avi file om naar een brandbaar dvd formaat?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:12
Nou,
als je pinnacle hebt zit daar een boekje bij (handleiding).

Die is echt heel eenvoudig:
in pinnacle maak je een nieuw project aan (onder 1). Dan open je je .AVI (onder 2). Van die avi ga je stukjes knippen en plakken op de tijdlijn. Uiteindelijk kun je er een film van maken (onder 3). Film maken is dan: mpeg, dvd branden, iso branden, etc.

Maar dit is echt *ZO* ontzettend basic van dit programma.....

Je hebt dus ook scnerlyzerlive niet nodig om je tape in te lezen. Dat doet studio ook....
Er zijn erg veel handleidingen op www te vinden hierover.

Homo sapiens non urinat in ventum

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Het probleem is dus dat ik geen handleiding heb kunnen vinden over hoe en wat te doen

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:27
als je geen handleiding hebt, dan check je dus de site van pinnacle op een online PDF handleiding of iets dergelijks :)

linkje :

http://www.pinnaclesys.com/howto/default_US.asp?langue_id=7

[ Voor 24% gewijzigd door Dr Pro op 03-03-2005 14:34 ]

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
ik bewerk geen AVI's,
maar heb wel eens film-bestanden (van internet, geen dvd kwaliteit) die ik om wil zetten naar DVD-formaat

DVD-Santa gebruik ik
werkt simpel
klik dvd-maken (oid) selecteer filmbestand en start
en nadat het coderen klaar is heb je een map met .VOB en .IFO bestanden (=dvd inhoud)

Leeg - Sinds 20180907

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 19:40

Rum

Ik heb zonder ooit in de handleiding van Pinnacle te kijken meerdere DVD's gemaakt met Pinnacle Studio 9. Dat is echt heel simpel... het programma wijst zich vanzelf. Je kunt met Pinnacle Studio trouwens ook de beelden vanaf de camera capturen, dan heb je dus geen scenalyzerlive meer nodig. Tegenwoordig gebruik ik Adobe Premiere Pro, hier kan nog veel meer mee! Vorige week nog een videootje met 5.1 Audio afgemixt...
Pagina: 1