DVD speler leest gebrandde DVD's niet

Pagina: 1
Acties:

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-03 10:47
heb vandaag ff de dvdrom speler van me zusjes' hok getest, kwam tot de ontdekking dat da ding in haar computer helemaal geen dvds van mij afspeelt.
heb er nooit echt op gelet omdat zij zelf altijd concerten erop afspeelde maar dat zijn originele dvds.

als ik er dus een originele in duw, werkt het en doe ik er een dvdr in dan niet, dan gromt ie een hele tijd en maakt ie bijna geen toeren, verder komt ie niet.
nou moet ik wel zeggen dat ik alleen dvd+r hier heb.

het is een msi dvd speler en het is er een van de hcc beurs. ben zelf niet mee geweest dus weet niet of ie nieuw was. misschien was het wel een oud model uit 1820 en ondersteunt dat ding geen gebrandde dvds.

• xander88
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10-2025
Wat je kan proberen is het booktype veranderen van je dvd-brander. Hoogstwaarschijnlijk staat deze standaard op dvd+. Met sommige software en aangepaste firmware kun je de instellingen veranderen in dvd-rom.
Dan heeft de dvd-speler van je zusje er geen problemen mee. Hij herkent de instelling van de dvd.
Zoek eens op firmware-updates voor jouw brander.

Nero heeft Infotool waarmee je instellingen kunt zien (o.a. firmware versie). Misschien dat iemand anders je meer kan helpen. Ik hoop dat je nu al wat wijzer bent. (Begrijp je sommige begrippen niet, even googlen :) )

[ Voor 2% gewijzigd door xander88 op 02-03-2005 21:31 . Reden: aanvulling ]

• boblelie
heb die infotool gerunt, er staat geen vinkje bij dvd+r maar wel bij dvd-r, en er staat ook dat de max speed 5X is terwijl het 16X is in het echt.

(verder viel me op dat de driver niet herkent werd, stond niet eens bij dat het van msi was.)

http://www.msi.com.tw/pro...ro_dvs_detail.php?UID=384
dit is em volgens mij. er staat bij supported formats idd geen dvd+r bij.
is het te verhelpen of kan de hardware het simpelweg gewoon niet aan???

[ Voor 58% gewijzigd door boblelie op 03-03-2005 17:55 ]

• boblelie
niemand enig id of het nog te fiksen is met een firmware update?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De effectieve leessnelheid is bij gebrande media (dvd) altijd lager... een gebrand dvd schijfje kan niet op de volle 16X uitgelezen worden (vaak 4x of 8 x). Daarnaast is 16X alleen haalbaar in de buitenste ringen :) (heeft allemaal te maken met technische beperkingen)

Om je schijfje leesbaar te maken kun je in de search best veel vinden:

zoals hierboven al gezegd is: BOOKTYPE veranderen :) dit kan met een programma als dvdinfopro (wanneer je de firmware niet wilt flashen) Hierdoor doen 9 van de 10 schijfjes het vaak wel in je oudere/slechtere dvd(rom) speler.

Verdre kan het branden op lagere snelheid nog wel eens helpen.Wil je de beste leesbaarheid, brand dan op de laagste speed.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A