Chello ook draadloos?

Pagina: 1
Acties:

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Sinds jaar en dag gebruik ik chello als mijn internetprovider, gewoon een kabelmodem met een kabeltje naar mijn pc drie meter verderop en dat werkt dus prima. Nu heb ik zeer recent een nieuwbouw appartement gekocht waarbij de kabelaansluiting op de bovenste verdieping in de hoek in de woonkamer zit. De eigenlijke kabelaansluiting schijnt beneden in de gangkast te zitten en vandaar loopt er dus een loze leiding naar boven naar de kamer waar UPC te zijner tijd nog eerst een kabel doorheen zal moeten trekken.

Het probleem is nu dat ik mijn pc beneden in één van de slaapkamers wil zetten en dat daar dus geen kabelaansluiting zit. Ik zie het absoluut niet zitten om een kabel vanuit de gangkast naar die kamer of vanuit de woonkamer naar beneden te gaan trekken als dat al kan i.v.m. de lengte van de kabel die dan te groot wordt. De vloeren zijn van beton en die moeite wil ik me graag besparen.

Is hier een oplossing voor? In die zin dat ik bijvoorbeeld in de gangkast een wireless kabelmodem installeer i.p.v. de standaard chello modem en dan een draadloze internet verbinding kan maken met mijn pc?

Graag wat meer informatie want ik heb van dit soort toestanden toch niet veel verstand.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-04 20:42
nou, zoals je zelf al aangeeft zijn je vloeren van beton. dat beton is meestal gewapend. dit zal een afscherming vormen voor je draadloze signaal, dus ik denk niet dat dit echt optimaal gaat werken...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik heb een wireless router op de begane grond staan, voor de laptop beneden.
Als ik de laptop meenmeem naar zolder om e.e.a te testen heb ik een verbinding van zo'n 70% van de signaalsterkte.

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
Met het e.e.a. aan zoekwerk hier en op Google was je vast te weten gekomen dat er geen draadloze kabelmodems bestaan (zoals bij ADSL wel het geval is // ADSL modem, router en wireless accesspoint)
Wat je wél kunt doen is je oude kabelmodem houden en daar een wireless router aan te verbinden.
Dit alles houd je in je meterkast en in je PC komt een Wirless LAN USB of PCI

Zoek iemand met verstand om het aan te sluiten en te configureren, vergeet de beveiliging niet !

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
Lengte van de kabel te lang :/

UTp mag 100 meter lang worden op 100Mbit O-)

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
maar met telefoonkabel daarentegen zou ik dat niet doen ;)

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

FF accesspoint van iemand lenen met kaartje om te zien of het signaal goed blijft. Zoja, wireless router op je kabelmodem aansluiten en gaan met die kiwi. :+

Verwijderd

Vm1heA schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 10:12:
Lengte van de kabel te lang :/

UTp mag 100 meter lang worden op 100Mbit O-)
Kennelijk heeft MegaJurk een heel groot huis gekocht :9
Pagina: 1