Toon posts:

[Ervaringen] Toshiba Qosmio

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik nu een Toshiba Qosmio laptop heb, wilde ik weten wat de ervaringen zijn van andere mensen. >:)

Afbeeldingslocatie: http://backoffice.ajb.com.au/utils/imgresizer.aspx?w=250&n=http://backoffice.ajb.com.au/images/DynamicImages/Product/Toshiba_Qosmio_F10_lg.jpg

Dit is de Qosmio F10-120:
Intel® Pentium® M processor 735 (1,7 Ghz) 2nd level cache : 2 MB
NVIDIA® GeForce™ FX Go5700 128 MB
Intel® PRO/Wireless LAN 2200BG Mini PCI adapter
ingebouwde Harman Kardon stereo speakers
geïntegreerde TV tuner (windows mediacenter)
DVD+/- en RAM brander
grootte : 15.4" type : Toshiba TruBrite Wide XGA TFT colour display
B x D x H : 373 x 285 x 43 mm
gewicht : 3.9 kg

Dit zijn mijn ervaringen:
Baterijleven: heb hem nog niet heel lang van stroom gehad, maar denk dat hij 2 uur mee gaat.
Scherm: 15,4” Dankzij de trubrite techniek (zitten geloof ik 2 lampen in) is dit het helderste en scherpste tft scherm wat ik ooit heb gezien, beter dan sony’s onyx-black…
Geluid: De harmon kardon speakers zorgen voor geweldig geluid, veel beter dan de gemiddele laptop.
TV: de kwaliteit van de tv is niet geweldig, het kan ook zijn omdat het signaal op mijn kamer te zwak is

er is ook een 17" versie, deze heeft een iets snellere processor(2.0Ghz) een grotere hardeschijf(2 x 60 GB) en 1 gb geheugen..

Wat zijn jullie ervaringen?

Als ik hem wat langer heb zal ik wat meer posten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 13:04 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
2x 60gb in raid 0 of raid 1? Of gewoon 2x losse hdd's? :)

en hoeveel rpm zijn die hdd's ? 4200? 5400? 7200 ? :9~

Verder wel een zwaar ding, en jammer van de resolutie van het scherm :)

Verwijderd

Topicstarter
2 losse HD's van volgens mij 5400 rpm, niet in raid..

klik hier voor de andere gegevens

gewicht is te doen, en resolutie is idd ietsje aan de magere kant.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 22:42 ]

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-12-2025
Iemand uit mijn projectgroep heeft deze laptop laats aangeschaft. Hij is wel redelijk groot. Het is een zeer mooie desctop vervanger maar als je mobiel wilt zijn moet je echt verder kijken.

Het geluid wat dat ding weet de produceren is voor een laptop echt fenomenaal.

PS.
Dit is ook wel een super laptop. Heel erg groot en niet echt mooit maar de specs...
http://www.laptops.nl/fra...nce/new/vx7600/vx7600.htm

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

is dit het helderste en scherpste tft scherm wat ik ooit heb gezien, beter dan sony’s onyx-black…
Ik zou dit wat willen nuanceren. Zelf heb ik ook naar TrueBrite en X-black gekeken maar het verschil is niet groot. Overigens vind ik de Sony variant er gevoelsmatig net iets mooier uitzien ;)

Jouw TFT is 1,440 x 900? Wen je snel genoeg aan waarschijnlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
resolutie is 1280 x 800, op mijn studie heb ik de mogelijkheid om mijn trubrite te vergelijken met de X-black, naar mijn mening lijkt de trubrite witter en helderder dan de verschillende onyx black's...

binnenkort even een xbox aansluiten om te kijken hoe Pro evo 4 eruit ziet op het scherm :)

Verwijderd

Topicstarter
nog niemand anders met ervaringen??
heb zelf inmiddels nog wel een vraag over de qosmioplayer..

Verwijderd

Erg mooie laptop, ik zag dat hij bij mycom nu ook stuk goedkoper is geworden.

Iemand nog meer ervaring met deze laptop?

Verwijderd

Afgelopen woensdag heb ik de Qosmio G20 gekregen om er nieuwe software op te installeren.
Maar wat de eigenaar vergeten mee te geven is de recovery cd van deze mooie laptop.
Ik wil er wel software op installeren maar het probleem is dat hij de sata drivers wilt om de hardeschijven te installeren.
Omdat de afstand erg groot is tussen mij en de eigenaar is het onhandig om de recovery cd ff te komen ophalen of te verzenden.
Hoe kan ik het toch voor elkaar krijgen om er software op te zetten zonder de recovery cd, is dat mogelijk?

Wat gegevens:
2 x 80GB Fujitsu hdd (status beide hdd's zijn geformateerd)
Besturingssysteem: Windows XP Home NL

ALvast bedankt voor het komende hulp hopelijk _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 08:38:
Afgelopen woensdag heb ik de Qosmio G20 gekregen om er nieuwe software op te installeren.
Maar wat de eigenaar vergeten mee te geven is de recovery cd van deze mooie laptop.
Ik wil er wel software op installeren maar het probleem is dat hij de sata drivers wilt om de hardeschijven te installeren.
Omdat de afstand erg groot is tussen mij en de eigenaar is het onhandig om de recovery cd ff te komen ophalen of te verzenden.
Hoe kan ik het toch voor elkaar krijgen om er software op te zetten zonder de recovery cd, is dat mogelijk?

Wat gegevens:
2 x 80GB Fujitsu hdd (status beide hdd's zijn geformateerd)
Besturingssysteem: Windows XP Home NL

ALvast bedankt voor het komende hulp hopelijk _/-\o_
Bellen naar Toshiba? Maar het blijft een wazig verhaal... TPG bezorgt ook cds gewoon hoor 8)7

Verwijderd

BUMP! :)

Ik heb een Qosmio F30 sinds twee weken.

Specs:
Core Duo T2400 (1.83 GHz)
2 x 512MB DDR2 RAM
15.4" WXGA (1280x800) TruBrite
GeForce GO 7600 256MB
2 x 80GB 5400 RPM (RAID)
Windows Media Center
tv tuner, bluetooth, harman kardon speakers, cd/dvd slot

Ik heb zelf een review geschreven voor notebookforums.com , je kunt hem hier lezen. http://www.notebookforums.com/post2404434.html#post2404434

Top ding!
Pagina: 1