[Laptop] Extra lader bestellen

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, ik heb inmiddels al enkele maanden een laptop (specs etc. doen er niet toe) maar nu wil ik daarvoor een extra lader voor bestellen. Dus dat ik er 1 thuis kan laten op mijn werkplek en 1 voor op school bijvoorbeeld. Alleen is het ook een mogelijkheid om die ergens los te bestellen. De lader die ik nu heb is van Lite On, alleen heb gekeken op hun website maar gaat alleen over monitoren, drives etc. etc. geen laptopladers. Iemand enig idee waar ik (het liefst in NL) een laptop lader extra kan bij bestellen.

Het kan niet bij de leverancier van de laptop, heb ze al gebeld.

Verwijderd

in een willekeurige computershop kan dat wel.

enige waar je op moet letten is het stekkertje, de polen, het maximum vermogen en de stroomsterkte en spanning die hij moet leveren.

• Red
Ik heb gekeken bij de Alternate, NoRRoD, MyCom en de Paradigit. MyCom had alleen ASUS laders, Alternate had alleen een Asus autolader, NoRRoD en Paradigit alleen 12 v - 230v omvormers......

Kan iemand mij verder op het goede spoor helpen

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:18

Tomatoman

Fulltime prutser

Contact opnemen met de fabrikant, in jouw geval Lite On :Z

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:25

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

tomatoman: lees de topic start eens...

Na een beetje googlen kwam ik op http://www.it-factor.nl/ daar staat wel wat tussen. Maar het kost ook wat.

• rs-music
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08-2025
Je hebt het toch gewoon over een voeding neem ik aan, bij een lader denk ik aan een extra apparaat om je laptop accu mee op te kunnen laden, al weet ik niet of die uberhaupt bestaan, volgens mij heeft conrad wel zulke producten gehad, kan het niet zogauw op conrad.nl vinden

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
effe in google het typenummer inrammen van je lader... effe filteren op site:.nl en wedden dat je een paar hits krijgt :)

• Red
@ rs-music:

nee, het gaat echt om een lader, geen voeding. De voeding zit imho in de laptop zelf. Het gaat mij om onderstaand ding.

Afbeeldingslocatie: http://www.it-factor.nl/catalog/images/acbel%20adapter.jpg
De één noemt het een adapter, ik noem het een lader, is nl. in mijn ogen om de batterij op te laden :Y)

@ freakstar: op www.it-factor.nl inderdaad, laat het nou net zijn dat mijn lader er niet tussen staat.

Verwijderd

Je kunt elke voeding gebruiken die de juiste spanning levert bij het juiste vermogen. Meestal is dat 19V bij max. 2.5A (50W voeding/ adapter) maar dat kan anders zijn.
Merk of whatever doet er niet toe, gaat om de spanning en de te leveren stroom. Al kan de voeding 10A leveren, die laptop vindt dat niet erg of zo hoor. Ga gewoon eens een willekeurige elektrozaak in en vraag om een adapter met de juiste spanning en het minimale vermogen en je bent geholpen. De meeste laptops gebruiken een normale jackplug waardoor de voeding universeel te kiezen is. Ik geloof dat alleen Dell een van de minder universelen is.
Als Conrad het niet heeft, kun je ook eens gewoon op marktplaats of speurders kijken. Heb daar genoeg adapters langs zien komen in het verleden...

(Je hebt het btw over Lite-On, doet mij vemoeden dat je een Acer hebt...??)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 21:36 . Reden: typo's ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:47

PcDealer

HP ftw \o/

Check het merk Targus: die maakt voedingen voor verschilllende merken laptops. Je moet wel de output Voltage en Ampère weten. Zie meestal tekst bij de stroomingang op de laptop.

[ Voor 18% gewijzigd door PcDealer op 02-03-2005 21:39 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

DoRRoN schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:31:

De één noemt het een adapter, ik noem het een lader, is nl. in mijn ogen om de batterij op te laden :Y)
't is geen lader, want het laadcircuit zit in je moederbord, niet in de voeding :Y)
maargoed, quit the bullshit, deze apparaatjes zijn bij een beetje elektronica winkel wel te krijgen. 't zal hooguit een ander type zijn, enige waar je dan op moet letten is de spanning en minimale stroom. Zoek eens op universele laptop voeding of iets in die geest.

• Red
@ Atmosferic:

Thnx daar heb ik wat aan. Ik heb even een foto gemaakt van de huidige lader, aangezien ik niet goed ben in het uitpluizen van techische gegevens van die dingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~llheeres/lader.jpg

Ik zie nl. 2 x A eropstaan (50-60Hz 1.5A en 16V === 4A), wat mij lijkt op ampere, maar welke is nou de goede.

Verwijderd

dude, d'r staat input en output bij :)

Verwijderd

je moet een lader hebben die dus 19 volt gelijk spanning levert met een maximale stroom sterkte van 4A . en de binnenkant van de plug moet de + zijn en de buitenkant de -.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 22:06 . Reden: oeps typo ]

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:59:
je moet een lader hebben die dus 16 volt gelijk spanning levert met een maximale stroom sterkte van 4A . en de binnenkant van de plug moet de + zijn en de buitenkant de -.
Uh, 19 volt en een mininimale stroom van 4A lijkt mij?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:59:
je moet een lader hebben die dus 16 volt gelijk spanning levert met een maximale stroom sterkte van 4A . en de binnenkant van de plug moet de + zijn en de buitenkant de -.
Maak er even 19 volt van ;)

Maar meestal kan je wel bij de winkel waar de laptop vandaan komt ook wel extra dingen kopen voor je laptop. Dus ik zou het gewoon proberen bij de winkel waar je die gekocht hebt.

• Red
het gaat om een medion laptop, dus is het niet mogelijk om extra onderdelen aan te schaffen in de winkel. Maar nu weet ik in ieder geval veel meer.

@ gunhead: mij kun je als elektro-n00b alles wijsmaken, daarom vroeg ik het hier.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
heb je liteOn al een mailtje gestuurd of zij je er 1 kunnen verkopen? Lijkt me een erg logisch punt om te beginnen?

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
DoRRoN schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:05:
het gaat om een medion laptop, dus is het niet mogelijk om extra onderdelen aan te schaffen in de winkel. Maar nu weet ik in ieder geval veel meer.

@ gunhead: mij kun je als elektro-n00b alles wijsmaken, daarom vroeg ik het hier.
Loop naar een goede elektro zaak en leg uit wat je wilt

input = net stroom

output = 19 Volt met een max van 4 Ampaire.

En de goede aansluiting uitraart.

Verwijderd

geforce5_guy schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:08:
[...]

input = net stroom

Die max van 4 A is natuurlijk bs, want die lader zal echt niet meer leveren dan de laptop vraagt, zo werkt het niet.

Een lader die 19V levert en 10A aankan zal evengoed werken.

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:35:
[..]
Merk of whatever doet er niet toe, gaat om de spanning en de te leveren stroom. Al kan de voeding 10A leveren, die laptop vindt dat niet erg of zo hoor.
[..]
geforce5_guy schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:08:
[...]

input = net stroom

Is het nou maximaal het amperage wat op de huidige adapter staat of minimaal het amperage?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08
Heb net vandaag nog een adapter van Lite-On (worden o.a. door Acer gebruikt) binnen gekregen van de groothandel; die kunnen dus echt wel los geleverd worden.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 21:43
Je Adpater lijkt er veel op diegene die ik ook heb. Lite On bij mijn Acer TM800.
Alleen die van mij levert 19V en 3,95A

Bij informatie kun je een universele bestellen
Universele adapter voor 138 euro
Of de Acer/Lite On Adapter. Deze dus voor 52 euro

Ik zou wel even bellen vordat je bestelt of ze de goede hebben (Uberhaupt waar je bestelt ;) )

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:05
Hmm, zo te zien heeft Informatique verschillende adapters voor acer laptops. Misschien zit de jouwe hier ook wel tussen? Kun je niet gewoon het model van de laptop neerzetten? Is wat makkelijker zoeken.

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
http://benelux.kensington...asp?subsection=28&id=2039

Kensington maakt van die adapters die met veel laptops kunnen werken. Zit een shitload aan plugjes bij om met nagenoeg alles compatible te zijn. Ze zijn ook wat duurder, maar als je een nieuwe laptop koopt, is de kans groot dat je hem nog steeds kunt gebruiken.

Kijk even op hun site of jouw notebook ondersteund wordt. De meeste travelmates (by the looks of it) werken er wel mee...

Ik weet dat die Kensington dingen ondr andere bij Office Centre te krijgen zijn, wellicht dat je in de pricewatch wel wat meer kunt vinden.

• Red
Het is geen Acer mensen, het gaat hier om een Medion MD9783 laptop. En van freakstar weet ik inderdaad dat Acer ze ook gebruikt, alleen dan andere voltages etc. etc.

@ stevenk: welke groothandel was dat dan, ben ik wel benieuwd naar want naar particulier worden producten van LiteOn erg weinig uitgeleverd (via webshop verkocht)

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 21:43
DoRRoN schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:50:
Het is geen Acer mensen, het gaat hier om een Medion MD9783 laptop. En van freakstar weet ik inderdaad dat Acer ze ook gebruikt, alleen dan andere voltages etc. etc.

@ stevenk: welke groothandel was dat dan, ben ik wel benieuwd naar want naar particulier worden producten van LiteOn erg weinig uitgeleverd (via webshop verkocht)
HP gebruikt ook diezelfde Lite On adapters in verschillende varianten.

Ik zou gewoon naar informatique bellen morgen. Die hebben volgens mij wel de adapter die je zoekt.....

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Gewoon @ MM een multi-mer-adapter gaan halen. Kun je er het voltage op instellen en het stekertje nemen dat in je laptop past. Of geoon een acer dealer bellen, aangezien Acer de zelfde adapters gebruikt voor zijn laptops.

Verwijderd

Stiffener schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:30:
Je Adpater lijkt er veel op diegene die ik ook heb. Lite On bij mijn Acer TM800.
Alleen die van mij levert 19V en 3,95A

Bij informatie kun je een universele bestellen
Universele adapter voor 138 euro
Of de Acer/Lite On Adapter. Deze dus voor 52 euro

Ik zou wel even bellen vordat je bestelt of ze de goede hebben (Uberhaupt waar je bestelt ;) )
En ook die kan met een heel gerust hart aan de Medion gekoppeld worden. helemaal geen probleem. Die 1 W minder merk je niet. Het is zelfs zo dat een voeding gedurende onbepaalde tijd met 25% moet kunnen worden overbelast voordat ie kapot gaat...

Verwijderd

Hallo!

Deze topic is al heeeeeeel oud, maar ik hoop toch dat er nog iemand reageerd... Ik ga zo naar spanje en ik ben de lader vergeten van mn acer aspire 5051 met als output 19v met 3.42A. Ik kan die van een vriend lenen, maar die heeft als outpout 20v met 3.5A. Maakt die ene volt geen verschil? Of maak ik dan zachtjes mijn batterij (of laptop) stuk?

en sorry voor het reageren op een oude topic. kon het er niet echt uithalen...

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:58

alm

Zou ik niet doen, de spanning moet hetzelfde zijn. De stroom die geleverd kan worden moet minimaal hetzelfde zijn als wat de laptop vraagt, meer mag altijd.

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

20V zou in theorie nog goed moeten gaan, alleen is overvoltage nooit aan te raden. Je notebook zal niet ineens dood neervallen, maar op langere termijn kan het vast problemen gaan geven.

Verwijderd

Oke gelukkig. Het is maar voor 4 dagen, niet voor langere termijn. Daarna gebruik ik de originele weer.

Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1