[C++] webapp bouwen om standaard app

Pagina: 1
Acties:

• robinm
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
Met c++ zou je een web applicatie kunnen maken. Ik heb een open source virusscanner (ClamAV) en wil deze laten besturen via een webpagina. De engine kan worden bestuurt via windows programma maar dus ook via een webprogramma.
Hoe ik dat echter moet maken in C++ kan ik nergens in begrijpelijke taal vinden (iig niet begrijpelijk voor mij). Iemand die me op gang kan helpen?

roob

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Je kan gewoon een CGI executable maken in C++ die communiceert met die virusscanner lijkt me? Moet je alleen wat headers printen en daarna je content, webserver doet de rest.

• P_de_B
  • Niet online
Je zou eens kunnen [google=create ISAPI filter IIS]. Ik denk dat je daar wel wat relevate hits krijgt

[ Voor 4% gewijzigd door P_de_B op 02-03-2005 21:23 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• robinm
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
@radiant

Hoe maak ik dat dan? Iedereen geeft wel ideeën maar ik snap echt nie hoe dat werkt |:(
Misschien dat je me daar mee kan helpen

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

C:
1
2
3
4
5
6
#include <stdio.h>

int main(int argc, char **argv) {
  printf("Content-Type: text/html\n\n");
  printf("<b>Lala</b>\n");
}

Compile het, gooi het in je cgi-bin dir en je request die exe gewoon. Met getenv() kan je dingen als QUERY_STRING opvragen, die kan je dan weer parsen, enz. Volledige lijst van variabelen die je op die manier kan opvragen van je webserver kan je heus wel ergens vinden :P

[ Voor 7% gewijzigd door Radiant op 02-03-2005 22:51 ]

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
Idd, een C++/CGI Hello, world is triviaal. Als je dat werkend hebt, kom dan nog eens vragen

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1