Wat doe ik fout met m'n ftp?

Pagina: 1
Acties:

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Ik heb een ftp server opgebouwd met de standaard software van xp profesional. Ik heb de poorten geopend. Vanaf m'n netwerk thuis kan ik de server wel zien en inloggen, maar vanaf het internet niet. Wat doe ik dan fout? De server is aangesloten op een speedtouch 510 met planet internet. Ik gebruik niet poort 21, maar ik heb de juiste wel geopend. Windows firewall staat helemaal uit.
Als ik in de search kijk vind ik alleen maar antwoorden van dat ik de poorten moet openen.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• rs-music
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08-2025
NAPT settings goed zetten in router, je internet aanvragen van buitenaf moeten doorgestuurd worden naar je pc

• Felixje
rs-music schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:31:
NAPT settings goed zetten in router, je internet aanvragen van buitenaf moeten doorgestuurd worden naar je pc
Dat heb ik al gedaan

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

hoe voor ftp poorten moet mappen staat ook hier:

Het Grote Poortmappingsverhaal

Maar als je helmaal niet kunt connecten van het internet doe je iets anders fout. (connect je wel echt van BUITEN, niet van binnen naar je internet adres, dat kan de 510 niet)

(verder wordt later in het verhaal active & passive van belang. )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Toch hoef je niets anders te doen dan poorten doorsturen, als het dus niet werkt dan zit het wel zeekr daarin.
Gebruik je trouwens passive mode? In dat geval, heb je die poorten ook open gezet?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• rs-music
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08-2025
router draait DHCP server neem ik aan?
PC heeft vast IP adres?

NAPT default server is het IP adres van de PC?

zelf heb ik er op het werk problemen mee gehad, dat de default server setting werkte als het naar een DHCP client was, maar niet als het naar een vast IP adres was. kan misschien komen doordat de router deze dan niet zelf heeft vrijgegeven, dus ook niet op de juiste manier ergens heeft staan, weet ik ook niet? misschien PC dan toevoegen aan dns

• Felixje
leuk_he schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:35:
hoe voor ftp poorten moet mappen staat ook hier:

Het Grote Poortmappingsverhaal

Maar als je helmaal niet kunt connecten van het internet doe je iets anders fout. (connect je wel echt van BUITEN, niet van binnen naar je internet adres, dat kan de 510 niet)

(verder wordt later in het verhaal active & passive van belang. )
Dat zal het dan wel zijn, ik zal ff vragen of iemand anders het wil proberen

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Koffie
  • Laatst online: 09:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Sinds wanneer zit er in XP een FTP server overigens :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Ew0ut
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Ew0ut op 31-03-2012 23:54 ]

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-05 10:41
je moet niet 1 poort maar 2 poorten openmaken :? Standaard port 21 & 20! Anders werkt niet niet helemaal zoals et zou moeten .. Probeer em eerst eens gewoon op die standaard poorten werkend te krijgen..

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Felixje
Ew0ut schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:41:
Sinds IIS is toegevoegd (zit iig in XP Professional, geen idee of Home Edition dit ook heeft). Het is te vinden bij add/remove programs, add/remove windows components, internet information services, Details, vink ftp service aan.
http://www.microsoft.com/..._techniek/ftp_server.aspx Het zit niet bij home

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

IJnte schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:43:
je moet niet 1 poort maar 2 poorten openmaken :? Standaard port 21 & 20! Anders werkt niet niet helemaal zoals et zou moeten .. Probeer em eerst eens gewoon op die standaard poorten werkend te krijgen..
Nee, zo werkt het niet . poort 21 inkomend en poort 20 uitgaand. en dat laatste hoeft niet om de NAT van de speedtouch (en de meeste Huis tuin en keuken routers) standaard alles uitgaand doorlaat.

Voor een passive transfer moet je meer instellen. zie verwijzingen in het grote porrtmapping verhaal.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
speedtouch 510.... vergeet niet na het 'mappen' om op SAVE ALL te klikken, anders wacht je een eeuwigheid !!! (ervaring :( )

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• Felixje
Mr.CeeJay schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:28:
speedtouch 510.... vergeet niet na het 'mappen' om op SAVE ALL te klikken, anders wacht je een eeuwigheid !!! (ervaring :( )
Heb ik ook al gedaan

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Verwijderd

Op welk punt gaat het nu eigelijk fout? Krijg je een initiele login prompt en gaat het bij de listing fout of krijg je zlefs geen login prompt? Uiteraard gebruik je een ftp client en niet explorer om dat te testen.

• Felixje
Het was idd dat je niet je eigen ipadres kan gebruiken. Toen ik het iemand anders liet doen ging het meteen goed. Dank jullie wel!

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Felixje
Ik heb speedtouch eens gebeld, en hij heeft het probleem nog nooit gehoord? Weet niemand de oplossing, want hij is alles weer vergeten.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Felixje schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:58:
[...]

Ik heb speedtouch eens gebeld, en hij heeft het probleem nog nooit gehoord? Weet niemand de oplossing, want hij is alles weer vergeten.
Hij is alle poortforwards vergeten? Speedtouch updated met de laatste versie helpt wat. (4.2.7.0 dacht ik, zoek maar op speedtouch.nl)

Anders post eens uitgebreider wat je probleem is en wat je nu uitgezocht hebt. "hij is alles weer vergeten" is niet zo duidelijk.

• Felixje
leuk_he schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:05:
[...]

Hij is alle poortforwards vergeten? Speedtouch updated met de laatste versie helpt wat. (4.2.7.0 dacht ik, zoek maar op speedtouch.nl)

Anders post eens uitgebreider wat je probleem is en wat je nu uitgezocht hebt. "hij is alles weer vergeten" is niet zo duidelijk.
Nieuwe firmware heb ik.

Als ik een poort open en ik duw op save all, dan werkt het een tijdje, maar na een paar dagen is de poort weer uit zich zelf gesloten. Ik heb de helpdesk gebeld, maar daar hadden ze het probleem nog nooit gehoord, ik heb ergens iets gevonden over dat je het met telnet kan doen, maar ik weet niet wat foreign_addr en port is. Het liefst doe ik het gewoon via internet expl.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

tis maar een gokje maar;

heb je er niet meerdere pc's aan hangen en zodoende soms een ander intern ip nummer?

tijd voor verandering.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Felixje schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:11:
[...]

Nieuwe firmware heb ik.

Als ik een poort open en ik duw op save all, dan werkt het een tijdje, maar na een paar dagen is de poort weer uit zich zelf gesloten. Ik heb de helpdesk gebeld, maar daar hadden ze het probleem nog nooit gehoord, ik heb ergens iets gevonden over dat je het met telnet kan doen, maar ik weet niet wat foreign_addr en port is. Het liefst doe ik het gewoon via internet expl.
foreign adres is je "outside adress" in de browser(enter of 0.0.0.0) , poort = je outside poort in de browser. manual staat ook op speedtouch.nl

zoek ook eens op dit probleem op GOT (ik weet dat meer mensen er mee vogelden, maar de firmwareupgrad zou het hebben opgelost staat me bij)

• Felixje
obme_ief schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:26:
tis maar een gokje maar;

heb je er niet meerdere pc's aan hangen en zodoende soms een ander intern ip nummer?
Wel meerdere pc's, maar ze hebben altijd hetzelfde ip adres.
leuk_he schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:42:
[...]

foreign adres is je "outside adress" in de browser(enter of 0.0.0.0) , poort = je outside poort in de browser. manual staat ook op speedtouch.nl

zoek ook eens op dit probleem op GOT (ik weet dat meer mensen er mee vogelden, maar de firmwareupgrad zou het hebben opgelost staat me bij)
maar hij vraagt ergens anders al outside adres, en ik heb de nieuwste firmware al.

[ Voor 48% gewijzigd door Felixje op 29-03-2005 22:48 ]

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Felixje
Niemand meer?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Pagina: 1