Bestanden uit recovery terugzetten.

Pagina: 1
Acties:

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
door een klote scriptkiddie en onoplettendheid van mij is men 160 gb harde schijf leeggegooid.

Nu wil ik men bestanden terugzetten met een data recovery bestanden , maar je kan niet zeggen van herstel het maar op die schijf. Het moet persee naar een andere schijf.

De schijf van 160GB stond helemaal vol en dat wil ik ook zo terug hebben. Maar ik heb alleen nog maar een andere 80GB schijf erinzitten die ook flink vol staat.

Bestaat er een programma die dat wel kan? Dus bijv gewoon weer een index op de hd aanmaakt zodat hij de bestanden weer kan lezen.

ps ik zet de bestanden terug met getdataback for ntfs.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik ben bang dat je toch echt op zoek zultmoeten naar iemand met 160GB+ vrije ruimte.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• andreict
Orion84 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:27:
Ik ben bang dat je toch echt op zoek zultmoeten naar iemand met 160GB+ vrije ruimte.
dit is echt geen goed nieuws :(

misschien dat iemand nog wel een heel goed programma kent?

[ Voor 21% gewijzigd door andreict op 02-03-2005 20:28 ]

Verwijderd

Als die data dan toch zo belangrijk is koop dan een nieuwe schijf. Dan heb je tenminste een goede backup schijf.

• andreict
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:39:
Als die data dan toch zo belangrijk is koop dan een nieuwe schijf. Dan heb je tenminste een goede backup schijf.
eerst kijken of het makkelijk kan zonder te veel kosten..

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-03 16:55
geen enkel programma kan deze data recoveren naar dezelfde schijf waarop de te recoveren data staat, iig niet zonder mogelijk (daar kan je wel vanuit gaan) dataverlies.

• andreict
twiekert schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:04:
geen enkel programma kan deze data recoveren naar dezelfde schijf waarop de te recoveren data staat, iig niet zonder mogelijk (daar kan je wel vanuit gaan) dataverlies.
huhm kvind het toch raar.

Want als ik met mijn boere verstand het ga beredeneren. Dan zou ik zegge:

HIj kan de sectoren lezen en ziet ook wat voor bestanden het zijn. Dan zou hij toch inprincipe er ook gewoon een niet FAT aan kunnen geven (het is ntsf geen fat maar ik bedoel dus gewoon een register waarin hij bijhoud wat voor een bestand het is en op welke sectoren het bestand staat.

maarja... misschien moet ik wel zoiets gaan uitvinden :X

O-)

Verwijderd

De methode die je wenst, brengt wel een enorm risico met zich mee. Stel dat het programma wel de recovery doet, maar dat er toch onverhoopt iets mis gaat, dan heb je dus niet nog een tweede kans om het nogmaals te proberen. Doe je je recovery naar een andere schijf, dan heb je die kans wel en kan je bijvoorbeeld met nog een ander programma nogmaals een recovery actie uitvoeren. Het best is om je verknalde schijf alleen te lezen, en helemaal niks aan te doen totdat je zeker weet dat je al je data terughebt (heb het helaas zelf al een keer moeten uitvoeren en was erg blij dat ik het met een tweede schijf gedaan heb).

Succes!

• andreict
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 08:11:
De methode die je wenst, brengt wel een enorm risico met zich mee. Stel dat het programma wel de recovery doet, maar dat er toch onverhoopt iets mis gaat, dan heb je dus niet nog een tweede kans om het nogmaals te proberen. Doe je je recovery naar een andere schijf, dan heb je die kans wel en kan je bijvoorbeeld met nog een ander programma nogmaals een recovery actie uitvoeren. Het best is om je verknalde schijf alleen te lezen, en helemaal niks aan te doen totdat je zeker weet dat je al je data terughebt (heb het helaas zelf al een keer moeten uitvoeren en was erg blij dat ik het met een tweede schijf gedaan heb).

Succes!
IK heb hem ook inderdaad nu niet aangesloten zitten die harde schijf.

IK baal er flink van... vader had mysql geinstalleerd en ja je weet hoe lek dat is.
ze wouden my pc gewoon gebruiken als poort scanner... maja da zal ze nu niet meer lukken, het liefst zou ik zen ip achterhalen, maar kon niets terug vinden in de logs en heb geen firewall :X
Pagina: 1