Toon posts:

Knoppix 3.7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames en Heren van GOT,

Mijn windows XP installatie is naar de klote. Nu dacht ik via Knoppix mijn bestanden even over te zetten naar een andere partitie. Helaas wil dit niet lukken want Knoppix start op, alleen heb ik geen beeld. Zoiezo heb ik weinig kaas gegeten van knoppix, dus ik vroeg me af of ik op een of andere manier wel beeld kan krijgen. Mijn videokaart is een ATI Radeon 9600 XP.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Definieer 'geen beeld'.

Krijg je nog wel het eerste menu te zien? Dan zijn er een aantal opties die je kunt kiezen volgens het scherm waaronder een aantal framebuffer gerelateerde opties.

Snelste optie is wellicht een andere videokaart en/of monitor. Paar collega's van me hebben moeite met knoppix 3.7 in relatie tot bepaalde monitoren.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:47

BoAC

Memento mori

Als je vesa als driver kiest met bij 800x600 en 65Hz bij het opstarten van Knoppix CD?

Heb je trouwens een LCD-scherm?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb een LCD scherm namelijk de iiyama Prolite e430.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:51

Zerora

Ik Henk 'm!

Probeer desnoods een oudere versie van knoppix.
Of een andere windows versie kan ook.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
BoAC schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:27:
Als je vesa als driver kiest met bij 800x600 en 65Hz bij het opstarten van Knoppix CD?

Heb je trouwens een LCD-scherm?
Hoe kies ik dat? Ben een absolute n00b op dat gebied :) Ik zie dus wel het 1e scherm, dan herkent tie mijn hd, geluidskaart enz. Totdat tie laat maar zeggen de desktop gaat laden en dan valt mijn beeld weg.

• BoAC

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:28:
Ja ik heb een LCD scherm namelijk de iiyama Prolite e430.
En gaf die geen out of sync bij status oid?
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:30:
[...]

Hoe kies ik dat? Ben een absolute n00b op dat gebied :) Ik zie dus wel het 1e scherm, dan herkent tie mijn hd, geluidskaart enz. Totdat tie laat maar zeggen de desktop gaat laden en dan valt mijn beeld weg.
Bij het boot-scherm van Knoppix kun je help bekijken meen ik, en daar staat het in :P

[ Voor 50% gewijzigd door BoAC op 02-03-2005 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
BoAC schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:30:
[...]

En gaf die geen out of sync bij status oid?
Ja dat gaf tie idd. Dus dan is het mijn monitor dus?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:30:
[...]

Bij het starten kun je op F2 drukken. doe dat eens en lees wat er staat. Friemel dan eens aan de beeldscherm instellingen (resoluties, framebuffers enzo); dan moet het wel lukken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Wietse
  • Laatst online: 30-10-2025

Wietse

¯¯¯¯¯

Probeer anders bij een vriend/vriendin/kennis een BartPE Live CD te maken.

http://www.nu2.nu/pebuilder/

Windows XP draaien vanaf CD.

[ Voor 3% gewijzigd door Wietse op 02-03-2005 20:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:31:
[...]

Bij het starten kun je op F2 drukken. doe dat eens en lees wat er staat. Friemel dan eens aan de beeldscherm instellingen (resoluties, framebuffers enzo); dan moet het wel lukken :)
Mooi het is gelukt. Wist niet dat het zo simpel was :) Gewoon opstarten met fb800x600.
Nu heb ik alleen nog een probleem. Als ik een map van de ene naar de andere partitie wil kopieren dan krijg ik de volgende melding: 'Could not make folder'. Ik heb de rechten ook al veranderd en dus read only uitgevinkt bij de hd's. Ik heb trouwens een sata hd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
ZeTt schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:32:
Probeer anders bij een vriend/vriendin/kennis een BartPE Live CD te maken.

http://www.nu2.nu/pebuilder/

Windows XP draaien vanaf CD.
Hey dat is helemaal makkelijk. Zal dat onthouden.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:39:
[...]

Mooi het is gelukt. Wist niet dat het zo simpel was :) Gewoon opstarten met fb800x600.
Nu heb ik alleen nog een probleem. Als ik een map van de ene naar de andere partitie wil kopieren dan krijg ik de volgende melding: 'Could not make folder'. Ik heb de rechten ook al veranderd en dus read only uitgevinkt bij de hd's. Ik heb trouwens een sata hd.
Helaas heeft Microsoft de NTFS standaard nogsteeds niet vrijgegeven dus is schrijven op een NTFS schijf ook onder Knoppix waarschijnlijk nog experimenteel/onmogelijk

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:57:
[...]

Helaas heeft Microsoft de NTFS standaard nogsteeds niet vrijgegeven dus is schrijven op een NTFS schijf ook onder Knoppix waarschijnlijk nog experimenteel/onmogelijk
Das mooi klote dan :'( Dan ga ik maar proberen een cd'tje te branden met de data in knoppix.

• BoAC

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:05:
[...]

Das mooi klote dan :'( Dan ga ik maar proberen een cd'tje te branden met de data in knoppix.
Geen Fat32 partitie aanwezig op je hdd?

Verwijderd

Topicstarter
BoAC schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:10:
[...]

Geen Fat32 partitie aanwezig op je hdd?
Nee, helaas.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Misschien rare opmerking hier, maar je kan windows installeren zonder de schijven te formateren, hij maakt dan gewoon nieuwe dirs aan voor de verse installatie die je pleegt, en de oude zijn gewoon bruikbaar.
(Als je dezelfde account namen en logins gebruikt gaat ie Over je oude heen!)

Verwijderd

Topicstarter
The_Dart schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:15:
Misschien rare opmerking hier, maar je kan windows installeren zonder de schijven te formateren, hij maakt dan gewoon nieuwe dirs aan voor de verse installatie die je pleegt, en de oude zijn gewoon bruikbaar.
(Als je dezelfde account namen en logins gebruikt gaat ie Over je oude heen!)
Hmm, raar. Heb het weleens zo geprobeerd, maar was wel al mijn documenten kwijt :/

Verwijderd

Topicstarter
http://unix.hcc.nl/forums...&key=1108063224&replies=4

Als ik dit zo lees moet het dus wel lukken. Inmiddels dat captive NTFS gedaan, maar helaas kan ik nog steeds niet schrijven op de hd. :?

• Rukapul
  • Nu online
Is het geen optie om de boel dmv het netwerk ergens neer te zetten of de boel op een usb-stick te zetten? Beide worden prima ondersteunt door Knoppix. Een andere optie is om even een fat32 partitie te maken mbv partition magic.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:19:
[...]

Hmm, raar. Heb het weleens zo geprobeerd, maar was wel al mijn documenten kwijt :/
Zolang je hele andere accountnamen en logins gebruikt is er niets aan de hand, en is denk ik wat makkelijker voor je als onder linux maar wta uitproberen.
(ervan uitgaande dat je niet echt een linux user bent?)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

http://www.shockfamily.net/cedric/knoppix/

Als je hier kijkt lijkt het er op dat het met Knoppix toch mogelijk moet zijn om NTFS te schrijven.

• Rukapul
  • Nu online
Wekkel schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:14:

Als je hier kijkt lijkt het er op dat het met Knoppix toch mogelijk moet zijn om NTFS te schrijven.
Maar vertrouw je je kostbare data toe aan een expirimenteel filesystem driver?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een stomme vraag, maar ik kan in Knoppix nergens een cd-brand programma vinden. Ga het zo maar proberen want USB key werkt niet.

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:14:

Ah bedankt voor de link. Zo moet het zeker lukken.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

K3b zit er volgens mij wel op.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt mensen. Ben nu de data aan het overgooien naar een shared schijf van een andere pc! Bedankt voor de hulp.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:51

Zerora

Ik Henk 'm!

succes bij de herinstall van je systeem ;P

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Pagina: 1