Benchmarken zeggen over het algemeen niet echt de waardes in de praktijk die je met het programma doet , al zou je bijvoorbeeld 4000 punten halen met een benchmark zegt dat niet over hoe bijvoorbeeld photoshop of games in de praktijk draaien . daar zal altijd verschil in zitten dus daarom ga ik niet uit van benchmarken en draai ik ze ook niet daarvoor . al zou je 1000 punten meer scoiren door een X verandering in de pc/config , dan zou een spel langzamer kunnen lopen of sneller dat kan niet afhangen van een benchmark . Dat kan je het beste controleren door na elke verandering gewoon het programma/spel waarmee je de performance winst/verlies krijgt te starten en testen.
Heb je misschien de drivers dubbel geinstalleerd van VIA , want windows XP service pack 2 zitten die drivers al geintegreert. en kan dat complicaties geven met de nieuwere drivers. Dit was bij mij het probleem waardoor mn agp niet op 8x kreeg maar pci x0. Maar denk hier voornamelijk aan IDE/bus drivers.
Het zou het geheugen kunnen zijn het bordje vind het wel wat fijner als je2x 512mb of 2x 256mb in dual channel laat lopen .
Voor de rest zou je goeie videokaart drivers kunnen halen van guru3d.com voor wat performance winst , kijk daarbij wel goed naar degene die de drivers heeft gecompiled , bijvoorbeeld zer0cool die die heeft gecompiled heeft er bijna geen ruk aan veranderd en geeft op mn geforce 6800 performance verlies samen met de DNA drivers ik vind die zelf ook brak. En de omegadrivers vind ik wel een goede performance voor alle videokaarten.
De Raid/Sata drivers vind ik persoonlijk van ASUS helemaal kut. Daarom heb ik een PCI kaart van sweex 2x Sata controller van 15 euro er in zitten en geeft totaal geen problemen. probeer daarom die sata raid config tool niet te installeren en als je 2x sata schijven hebt gewoon een IDE proberen te aansluiten als die hebt en dan daarop installeren .
Anders zou je eens windows 2000 moeten proberen en kijken wat je performance winst/verlies is.
Mijn specs :
AMD 3000+ Winchester core , 512kb cache .
Asus A8v S939 AGP ( BIOS REVISIE : 1014 !!!! )
2x 512 MB Twinsmos PC3200
160 GB Maxtor ( DATA , TEMP , Documenten )
80 GB Maxtor IDE ( DATA)
120 GB Maxtor ( DATA / SYSTEEM 40 GB / Gepartitioneert )
DVD brander van LITE-ON
Gigabyte geforce 6800 LE
400 watt tagan voeding
[
Voor 19% gewijzigd door
Verwijderd op 13-10-2005 15:19
]