[3d] NetRender, meerdere pc samen film laten renderen

Pagina: 1
Acties:

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Hoi,

Ik wil 6 pc's gebruiken om samen een film te renderen van 750 frames. Ben met Net Render aan de gang gaan, heb het opzicht werkend alleen nog niet waarvoor ik wil. Ik wil meerdere pc's gebruiken om een animatie te renderen, maar helaas worden ze niet samen gebruikt.

Ik heb nu ( in me test opstelling, me Werkstation en me Server ) op me werkstation de managersvc en de serversvc geinstalleerd en om me server alleen serversvc. Manager vind alles en kan ook render opdrachten naar beide toewijzen. Wat alleen niet gaat is dat ze dus samen een film renderen.

Als ik in de monitor de Job selecteer en dan beide selecteer pc's en dan assign to job doe dan doe die dat helaas niet. 1tje gaat dan om busy en dus aan de slag de ander blijft op idle.

Weet iemand hoe ik dus meerdere pc's samen laat renderen ???

Spec's :
Me werkstation: WinXp Sp1 AMD 2100 512MB
Me Server : Win2k Sp4 dual PII 266 256 ( beetje brak maar et werkt :P )

Verwijderd

Allereerst weten we nu niet welke wel en welke niet gaat renderen. En ten tweede, ken uw bezittelijke voornaamwoorden.

• w00d
sorry voor me gramatica en spelling, is niet me sterkste kant :| ,

De pc die gaat renderen is mijn server, die staat ook boven in de lijst. Werkstation niet, maar als ik nu nog een job erbij zet dan zal mijnwerkstation wel gewoon aan de slag gaan.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb niet goed gelezen maar je moet wel alles opslaan in losse plaatjes (targas ofzo) en op een netwerkpad (dus niet op c:\ maar op \\jouw_pc\jouw_share etc)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• w00d
Losse plaatjes, dus kan hem niet als .avi in 1x renderen ???

netwerk pad heb ik gedaan, me server die pakt hem wel gewoon op dus, hij vind alle bestanden, heb de maps etc gedeelt en ook de destination is een share.

[ Voor 48% gewijzigd door w00d op 02-03-2005 21:04 ]

Verwijderd

Als ik het allemaal goed begrijp is dit een "add-on" voor Cinema4D welke inderdaad zijn render jobs opdeelt in frames te renderen door individuele "slaves". Dit zou inhouden dat de server de animatie opsplits in aparte frames die, als deze terugkomen van de slaves weer als één geheel samengevoegd worden. Klinkt leuk, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan.

Bijvoorbeeld, als er een machine tussen zit die beduidend trager is dan de andere(n) dan zal deze alleen maar voor vertraging van het geheel zorgen, tenzij er -voordat de renderjob begint- een soort benchmark van de slaves wordt gedaan om zo de taken efficient te verdelen naar rekenkracht. Echter, wat ik begrepen heb uit de documentatie die ik snel even overtuurde, is dat dit niet het geval is met NetRender. Net zo min als dat altijd het geval was met de netwerk-render-optie in 3ds. In jouw geval lijkt het me dan ook niet slim om die oude server van je mee te laten doen als renderslave.

Het zal inderdaad mogelijk zijn om de animatie te renderen in een TGA-sequence (waarschijnlijk kan dit ook als AVI) en dat kan ook grote voordelen hebben. Toegegeven, je zult na de render alle TGA's moeten omrenderen naar AVI, maar dat gaat snel. Maar het is stukken veiliger als er wat misgaat met het geheel. Je hebt dan al een heleboel frames die niet meer hoeven en kun je je job daaraan aanpassen, zodat het een tweede keer minder lang duurt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 21:40 ]

• w00d
Ok, idd is die oude server niet handig om te gebruiken, maar de bedoeling is om dit morgen te doen met 6 de zelfde pc voor een project waarmee ik bezig ben.

Weet je toevallig ook met wat voor programma ik dit TGA's kan omzetten naar avi??

In iedergeval bedankt voor de info ;)

Verwijderd

Adobe Premiere, After Effects, gheee ... zo'n beetje alles wat serieus met video werkt en sequences kan importeren.

• w00d
ok thnxs.
Pagina: 1