Toon posts:

Kaart lezers niet meer te benaderen

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Op een medion aldi pc(jaja) kan ik de kaart lezers die zich vooraan de computer vinden niet meer benaderen(compactflash en nog twee andere formaten). Ze zijn namelijk verdwenen bij deze computer(stonden vroeger onder stations met verwisselbaar medium). Echter bij apparaatbeheer staat de cardreader wel als correct geïnstalleerd vermeld. Heb driver opnieuw geïnstalleerd zonder succes. Ook door beheren te selecteren bij deze computer helpt me niks vooruit nergens zie ik de cardreaders staan.
Iem tips?

Dank u;),
Side

• FacQ
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-02 18:55
Haal de stekker eens uit je voeding en hou daarna de powerknop een tijdje ingedrukt. Dit schijnt nog wel eens te helpen.

18 sekúndur fyrir sólarupprás

Verwijderd

Topicstarter
En de achterliggende gedachte is..... ;)

• FacQ
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-02 18:55
Het heeft volgens mij iets met reststroom te maken.

18 sekúndur fyrir sólarupprás

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand die dit kan beamen of andere tips heeft?

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Uhh, zit er wel een kaartje in?

Verwijderd

Topicstarter
Neen een afrikaanse olifant, tuurlijk zit er een kaartje in;)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dit probleem kan worden opgelost door de nieuwste firmware voor de kaartlezer te downloaden van de Medion website. Ik heb het al enkele keren gezien op die Medion PC's en elke keer was een firmwareupdate de oplossing :)

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Configuratiescherm -> systeembeheer -> computerbeheer.

Klik eens op schijfbeheer.

En kijk dan of je cardreader toevallig niet al een aantal letters in dubbel in gebruik heeft of helemaal geen driveletter heeft.

Op mijn werk heb ik dat probleem ook vaak, maar ik werk met een 15 tal mappings naar verschillende netwerkschijven. Zo is op mijn werksysteem de letter E een netwerkmapping.
Zodra ik er een cardreader inplug probeert dat apparaat ook de E in gebruik te nemen.

Via bovenstaande oplossing kan ik aan die cardreader een andere stationsletter toewijzen en dan kan ik hem weer benaderen in Explorer. :Y)

Natuurlijk weet ik niet of dit de oplossing is.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
Op het gevaar af hier afgeschoten te worden: hoe date ik die firmware up? Ik heb het bestand vd medion website gehaald en na het extracten en openen krijg ik enkel een venster met: blank program verify in blauwe letters en een start toets die ik niet indrukken kan.
Sry voor de noobvraag :Y) , maar ik ben een hardwareman;)

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 22:35
oeh, medionprogramma's met veel kleuren... ik krijg een flashback van een beschadigde partitietabel op mijn HD door een usbstick te proberen beveiligen met een passwoord...
ik zou maar oppassen met die progjes...

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg dus zoiets: Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/webstekjonas/firmware%20medion.JPG

Help;)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb deze gebruikt. Het was toen wel voor een Medion 8080XL. Ik weet niet of jouw computer uit de "XL" serie komt maar als dat zo is zou ik deze firmware gebruiken:

http://www1.medion.de/dow...ename=crv30fw.exe&lang=de

edit:
Is wel even in het Duits maar je slaagt er wel in :)

[ Voor 16% gewijzigd door Admiral Freebee op 02-03-2005 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg hetzelfde scherm:(

• Admiral Freebee
  • Niet online
Vreemd, ik ook. Dit was vroeger het geval niet :? Ik zal eens even zien of ik de firmware die ik toen heb gebruikt nog ergens heb staan.

Edit: ja ik heb hem nog..

Je kan hem hier downloaden, na enkele dagen haal ik hem er wel vanaf :)

Firmware

Pak de bestanden uit in een map en draai dan het programma USB ISP Type1 V0.96..0705.exe

[ Voor 38% gewijzigd door Admiral Freebee op 02-01-2007 22:02 ]

Verwijderd

Ik heb pas in mijn buurt hetzelfde gehad. Spanning er helemaal af en weer opstarten. Probleem verdwenen!

Verwijderd

Topicstarter
Merci amour en de rest zal het in het weekend eens gaan testen;)
Pagina: 1