Toon posts:

[cinema 4d] big problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen

Ik ben al een aardig tijdje bezig met het renderen in cinema 4d maar ik kom er nu niet meer uit, heb overal gezocht, op google op verschillende forums (waaronder GOT) en op tutorial sites maar kan nergens een oplossing vinden.

ik heb nu een render gemaak en die wil ik opslaan als targa, zodat de achtergrond dus weggblijft en ik alleen de render krijg zodat ik die kan bewerken in photoshop. Maar wanneer ik alle opties in render settings goed zet (volgens meerdere tutorials) krijg ik nog steeds de zwarte achtergrond te zien in photoshop. Dit was voorheen nooit.???!!!

kan iemand mij hier aub mee helpen, zodat ik verder kan met posten op deviantart :D

ps: voor de duidelijkheid ik selecteer save as TARGA en daarbij vink ik ALPHA CHANNEL aan.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 09:01

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Kun je het bestand eens hier posten?
Als je hem in PS opent, ligt ie dan gewoon plat op zn zwarte achtergrond? Niks bijzonders in je channels palet, geen gesavede selecties, geen paden in je paden palet?

Ik heb hier mijn Mickey in Spé even gerenderd:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/53114/full.png

Ik heb hem als TIFF laten opslaan, en gewoon alle mogelijkheden voor Alpha aangezet (waarom ook niet ;) ) Je kunt na het renderen in de external viewer zelfs nog even zien: het figuurtje als 3d, of als Alpha kanaal (gewoon zwart met het figuurtje plat wit).
Daarna in Photoshop geopend en zie daar: ik kreeg een Alphakanaal in mn kanalen paletje :)
Selectie erop los gelaten, Select -> Color Range: of je de waarde op 1 of 600 zet, hij pakt hem goed. Van het kanalen paletje terug naar je Layer tab, en daar heb je je render weer.
Inverse selecteren -> uitknippen, croppen, en je hebt je beestje.

Deze is als transparante PNG opgeslagen.

[ Voor 65% gewijzigd door Dark Blue op 02-03-2005 20:54 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Het is heel simpel.In Cinema vink je alleen alpha channel aan, Je opent het in Photoshop en doet Layer>New Layer from Background. Bij Het Channelspallet CTRL klik je op Alpha 1om het alphakanaal te selecteren. Dan inverse je die selection en je drukt op Delete.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is dus het rotte, in mijn oude bestanden hoefde dit helemaal niet, ik kreeg gewoon de render met een transparante background (ideaal voor 3d abstracts) maar dit doet hij nu niet meer.

zou het kunnen liggen aan een nieuwe versie die ik heb van cinema?

Verwijderd

Nou, volgens mij is het niet mogelijk om direct een transparante background te krijgen. En ik ben al vanaf versie 5 met C4D bezig (nu versie 9). Het is misschien wel mogelijk als je het rendert naar een psd file met layers (multipass rendering). :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 00:10:
Nou, volgens mij is het niet mogelijk om direct een transparante background te krijgen. En ik ben al vanaf versie 5 met C4D bezig (nu versie 9). Het is misschien wel mogelijk als je het rendert naar een psd file met layers (multipass rendering). :/
het is jammer dat de bestanden te groot zijn anders kon ik ze doorsturen naar je, dan kon je zien dat het wel kan. ik heb altijd cinema 4d 7 gehad en die deed het perfect maar nu met versie 9 lukt het niet meer
Pagina: 1