Toon posts:

Probleem met grote file unrarren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een heel groot bestand (+4gig) en een dvd bestand ook groter dan 4 gig.
Als ik deze unrar krijg ik een foutmelding,. NTFS doesnt support larger than 4 gig files.

Nu heb ik dus deze dingen uitgepakt op een Fat 32 schijf maar toch krijg ik deze fout. Het resultaat is dat ik een stukje bestand mis, hij kapt hem als ware precies bij 4 gig af. Is dit ergens in te stellen of iets in die richting??

Alvast bednakt

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:50

sus

is druk :+

Je probleem geef je zelf al aan: FAT32.

Fat32 ondersteund geen files die groter zijn dan 4GB. Dus, je hebt 1 oplossing. Converteer je partitie naar NTFS. Dan kan je wel je dvd uitpakken.

in een dos-box het volgende intikken:
code:
1
convert c: /fs:ntfs

waar c: de partitie is die je wilt omzetten.

succes!

• VernL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-02-2025
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:52:
Als ik deze unrar krijg ik een foutmelding,. NTFS doesnt support larger than 4 gig files.
Volgens mij geeft de TS hier mee aan dat de schijf al ntfs is..

• sus

sus

VernL schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:00:
[...]

Volgens mij geeft de TS hier mee aan dat de schijf al ntfs is..
Lees je het toch niet goed:
Nu heb ik dus deze dingen uitgepakt op een Fat 32 schijf maar toch krijg ik deze fout.

[ Voor 5% gewijzigd door sus op 02-03-2005 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
idd ik heb het op ntfs en Fat geprobeerd misschien duidelijker moeten melden.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je hebt toch wel meer als genoeg vrije ruimte hoop ik? Want bij het unrarren maak je namelijk ook tijdelijke bestanden aan die ook ergens gedumpt moeten worden.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• VernL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-02-2025
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:52:
NTFS doesnt support larger than 4 gig files.
Is het niet onlogisch dat je dan deze foutmelding krijgt?

• sus

sus

kijk dan eens of je meer dan die 4GB vrij hebt. Zeker als je je dvd drag&dropt vanuit winrar naar een map in je verkenner, gebruikt winrar (om er van uit te gaan dat je die gebruikt) best veel aan temp-space. Maak dan ook gebruik van de Extract-to button in winrar, daarmee lukt het vaak wel, omdat er dan toch (op de een of andere rare manier) minder temp-space wordt gebruikt.

Dat hij hem bij exact 4gb afkapt lijkt me toch ergens een partitie-probleem te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door sus op 02-03-2005 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
De ene heb ik 34 gigt vrij en de andere heeft (nadat de bestanden uitgepakt zijn 7 gig vrij.
Net nog een keer geprobeerd en hij geeft wel aan dat er te weinig ruimte is maar dat is echt onmogelijk.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

vergeet niet dat winrar temp bestanden wegzet op de C: dus dat kan de botteneck zijn

• sus

sus

aantal idee-en die zomaar bij me opkomen:
  • defragmenteer je HD
  • gooi je prullenbak leeg
  • probeer het eens even zonder je virusscanner aan. Als er een virus in die rar zou zitten, had die toch al gemekkerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu mijn andere disc ook omzetten naar ntfs wie weet helpt dat, Verlies ik shit op die schijf als ik die regel hierboven intyp??

• Ray
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

normaal niet maar het is niet onverstandig een backup te maken. volgens mij kan het trouwens ook via systeembeheer / schijfbeheer.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Begin anders hier eens mee: [search=rar 4 gb ntfs] :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1