Toon posts:

[XP home] Keyboard reageert niet bij booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat dit een vaker voorkomend probleem is:

Ik heb een USB toetsenbord, en die reageert / werkt niet tijdens het booten/opstarten. Pas als XP is opgestart reageert t toetsenbord.

Nu wil ik via de Windows installatie CD opstarten, om XP fresh te installen, maar kan dus niet op een toets drukken als daar om gevraagd wordt ("Druk op een toets om via CD te starten").

In een ander topic ( [rml][ XP] Keyboard reageert niet bij booten CD *[/rml] ) werd verteld dat het via het Bios te verhelpen zou zijn. Ik ben echter niet bepaald thuis in werken met het bios, en heb geen idee waar ik zou moeten beginnen te zoeken.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Verder nog een 2e kort vraagje: ik zit met 4 partities, en wil alleen C:\ formatteren. Het was toch zo dat programma's op de andere partities dan niet meer werken, maar "gewone" files (mp3'tjes en word-docs vooral :P) nog wel?

thnx
~Jascha

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:37:
In een ander topic ( [rml][ XP] Keyboard reageert niet bij booten CD *[/rml] ) werd verteld dat het via het Bios te verhelpen zou zijn. Ik ben echter niet bepaald thuis in werken met het bios, en heb geen idee waar ik zou moeten beginnen te zoeken.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Wat heb je dan zelf al geprobeerd? :P

Dat je niet weet hoe het BIOS werkt is goed mogelijk, maar dan is nu juist het moment aangebroken om daar eens mee aan de slag te gaan (uiteraard nadat je een goede backup hebt gemaakt ;) ) - dus wat lukt er precies niet? :)

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 22:03
Verder nog een 2e kort vraagje: ik zit met 4 partities, en wil alleen C:\ formatteren. Het was toch zo dat programma's op de andere partities dan niet meer werken, maar "gewone" files (mp3'tjes en word-docs vooral ) nog wel?
Als je progs op bijv. D:\ hebt geinstalleerd en windows staat op c:\ .. dan nee.. de programma's werken dan niet meer ;)

MP3's, .doc's etc. zijn bestanden die gerelateerd zijn aan programma's en dus benaderd / opgestart worden door de programma's.
Het is deze een biet waar ze staan, zolang het correct programma ze maar opstart :)

MW | BF1 Stats