Het probleem is het volgende: Ik heb een AOpen H600B kast met een front panel met daarop Line-In, Line-out en USB/Firewire. Ik heb m`n boxenset aangesloten achterop met de 7.1 aansluitingen. Nu wil ik echter `s avonds sociaal zijn voor m`n huisgenoten die dan willen slapen en geen zin meer hebben in m`n Doom3 geratel of muziek door m`n T7700. Dan wil ik dus m`n koptelefoon erop aansluiten. Omdat ik geen zin heb om die hele speakerset los te halen wil ik m`n front paneel gebruiken zoals ik dat ook deed met m`n A7N8X deluxe (soundstorm onboard) Met de Azalia die echter nu op m`n MSI 915G bordje zit wil dit niet. Ik speel bijvoorbeeld in Winamp een mp3 af, druk vervolgens de koptelefoon erin, en de boxenset gaat vrolijk verder.
Ik krijg het dus met geen mogelijkheid voor mekaar dat dan m`n boxen worden gemute en het geluid over m`n koptelefoon komt. Dit wou dus met de Soundstorm wel en wil met de P4S800D beneden ook, maar met mijn luxe Azalia dus niet. Ik heb bij de drivers ingesteld dat het voorpaneel bestaat uit een koptelefoon en een microfoon, en dat snapt ie ook wel, maar ik moet in Windows invoeren dat het "Azalia Front Panel" het standaard apparaat is voordat er geluid uit komt (en dan Winamp ook nog restarten). Windows ziet mijn front en rear panel dus als 2 aparte geluidskaarten
.
Zijn er dus mensen met een van de volgende moederborden die dit wel werkend hebben en me hiermee zouden kunnen helpen. Andere hulp is natuurlijk ook gewenst
Alle MSI SKT775 moederborden
Alle ASUS SKT775 moederborden
Dus met een Azalia 7.1 HDA controller en een C-media chip ipv Realtek.
Edit: ik moet toch beknopter worden.....wat een verhaal
Ik krijg het dus met geen mogelijkheid voor mekaar dat dan m`n boxen worden gemute en het geluid over m`n koptelefoon komt. Dit wou dus met de Soundstorm wel en wil met de P4S800D beneden ook, maar met mijn luxe Azalia dus niet. Ik heb bij de drivers ingesteld dat het voorpaneel bestaat uit een koptelefoon en een microfoon, en dat snapt ie ook wel, maar ik moet in Windows invoeren dat het "Azalia Front Panel" het standaard apparaat is voordat er geluid uit komt (en dan Winamp ook nog restarten). Windows ziet mijn front en rear panel dus als 2 aparte geluidskaarten
Zijn er dus mensen met een van de volgende moederborden die dit wel werkend hebben en me hiermee zouden kunnen helpen. Andere hulp is natuurlijk ook gewenst
Alle MSI SKT775 moederborden
Alle ASUS SKT775 moederborden
Dus met een Azalia 7.1 HDA controller en een C-media chip ipv Realtek.
Edit: ik moet toch beknopter worden.....wat een verhaal
[ Voor 7% gewijzigd door -ErikE- op 02-03-2005 19:25 ]