Van workgroup naar domain, handig?

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-05 21:17
Hallo

Ik zit nu op een stageplek waar ze 25 computertjes in een netwerk hebben hangen, plus nog wat printers. Het is een klein basisschooltje. Nu maken ze daar gebruik van een workgroup principe, wat niet echt makkelijk werkt. Ik meen ooit gehoord te hebben dat je boven de 10 a 15 pc's beter een domain kan hebben dan een workgroup. Voor het beheer is dat natuurlijk wel waar, heb er best veel ervaring mee(voornamelijk school).

Nu hebben ze dus mij om het netwerk een beetje op te knappen, en te onderhouden.
Mijn vraag dus nu: Is het "makkelijk" om vanuit een workgroup situatie naar een situatie te gaan met een domain? Omdat ze binnekort gaan verhuizen willen ze een makkelijkere oplossing voor het netwerk, nu is het maar een zooitje. Bijna alles wordt lokaa opgeslagen, overal lokale gebruikers(ipv netwerk), de helft van de pc's doet aan winxp logon, en de andere helft aan het netwerk logon schermpje. Een bende dus.

Nu wil ik hier best een dagje of wat voor uittrekken, maar ishet een meesterklus? Pc's opnemen in het domain is niet zoveel werk, maar de rest(rechten, gebruikers, shares), is dat wel makkelijk te doen? Er zijn nu 3 verschillende logon's: Leerkracht, leerling en beheerder.

Had al het 1 en ander gezocht, maar het lijkt me niet dat je bepaalde dingen over kan zetten(shares/gebruikers) die er nu al zijn.
Alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door enira op 02-03-2005 19:21 ]

Twitch: Phyloni1

Verwijderd

Nee, maar dat kun je zelf ook bedenken. Je gooit nu wat termen neer en wilt weten of het veel tijd kost, zo moet je echter niet te werk gaan.

Maak zelf, voor jezelf, een migratieplan. Inventariseer eerst de oude en de nieuwe situatie en de veranderingen die je zelf, voor het beheergemak, wil doorvoeren. Maak een stappenplan met alle handelingen die je moet verrichten. Dán kun je de totale tijd die je nodig hebt bepalen.

Het is ook aan te raden eens wat Microsoft migratiepapieren door te nemen.

Dit topic is gesloten.