[Win2K] Domain users inloggen verbieden op sommige PC's

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-04 19:47

arnova

weet veel, maar niet alles

Topicstarter
Ik had deze vraag al in NOS gesteld omdat ik gehoopt had dat het met Samba (op de PDC) te realiseren was maar het lijkt erop dat dit niet kan. Vandaag dat ik de vraag hier nog maar eens stel. Het gaat om het volgende. Hoe kan ik zorgen dat op bepaalde PC's binnen een domain slechts 1 of enkele gebruikers (ipv alle domain users) kunnen inloggen op die PC. Kan er daar op die PC op de 1 of andere manier een policy voor aanmaken ofzo?

Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Met AD policies kun je aangeven dat op bepaalde PC's alleen bepaalde gebruikers (leden van bepaalde groepen) mogen inloggen. Vertel eens iets over je netwerk. Gebruik je AD?

[ Voor 7% gewijzigd door downtime op 02-03-2005 19:21 ]

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-04 19:47

arnova

weet veel, maar niet alles

Topicstarter
/downtime/ schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:20:
Met AD policies kun je aangeven dat op bepaalde PC's alleen bepaalde gebruikers (leden van bepaalde groepen) mogen inloggen. Vertel eens iets over je netwerk. Gebruik je AD?
Ik gebruik gaan AD (Samba 2.2.11) dus ik ben bang dat het op de 1 of andere manier (als het al mogelijk is) met een policy op de desbetreffende PC's zelf moet.

Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn

Verwijderd

WAarom haal je niet domain users weg uit de locale SAM van deze werkstations en voegt er een groep met mensen aan toe die er wel op mogen inloggen?

Das wel zo snel :)

Anders kan je het idd ook via policies regelen.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04 15:31
De nette manier is imho het 'logon locally' user right alleen aan die specifieke gebruikers te geven.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

master_artech schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:18:
Ik had deze vraag al in NOS gesteld omdat ik gehoopt had dat het met Samba (op de PDC) te realiseren was maar het lijkt erop dat dit niet kan.
Je vraag op twee verschillende plekkn tegelijkertijd stellen is echter niet de bedoeling. Vraag (via een topic report danwel een post in Schop een Modje) even aan om je topic te laten verplaatsen naar Windows Operating Systems :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.